EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 588
-
The efficacy level of using cognitive and compensation strategies for reading comprehension skill
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı'nda gerçekleştirilen bu çalışma okuduğunu anlama becerisinde bilişsel ve telafi edici strateji öğretiminin öğrenci başarısı bakımından istatistiksel olarak ... -
Türkiye`deki resim-iş eğitimi programlarında okutulan grafik tasarım derslerinin uygulanmasını etkileyen faktörler
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'deki Eğitim Fakültelerinde bulunan Güzel Sanatlar Eğitimi bölümlerindeki Öğretim Elemanları ile dersler, ders içerikleri ve işleniş biçimleri konularında yapılan görüşmeler sırasında, tüm fakültelerde uygulanması ... -
Yüksek öğretim kurumlarının sanat eğitimi dersleri olmayan programlarında sanat eğitiminin gerekliliği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yükseköğretim kurumlarının sanat eğitimi dersleri olmayan programlarında öğrenim gören öğrencilerin mesleki alanları ve özel yaşamlarıyla, sanat eğitim sanat eğitimi bağlantısının multidisipliner yaklaşımlar göz önünde ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atom kavramı ile ilgili zihinsel modelleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen eğitiminin temel kavramlarından biri olan atom kavramı, gelişen bilim ve teknolojiyle her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu nedenle, soyut doğasından dolayı öğrencilerin algılamakta zorluk yaşadıkları bu kavramın ... -
Orff yaklaşımı ile yapılan okulöncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkileri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Orff yaklaşımı ile yapılan okulöncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkilerinin incelenmesidir. Çalışma, Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün vermiş olduğu izinle ... -
Teaching vocabulary to young learners through integrated skills approach
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı küçük yaştaki çocuklara dört temel becerinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) iç içe geçirilmesi yoluyla kelime öğretilmesidir. Çalışmada TED Samsun Koleji ÖZEL İlköğretim Okulu 3. sınıf öğrencileri ... -
İşitme engelliler ilköğretim okullarında görsel sanatlar dersini veren öğretmenlerin öğrencilerle iletişimlerinde empati becerilerinin rolü
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; görsel sanatlar dersinin eğitimini veren işitme engelliler ilköğretim sınıf öğretmenlerinin ve görsel sanatlar öğretmenlerinin empati kurmayla ilgili bilgi ve beceriler kazanarak, hem ilgili dersin ... -
Fautes et Erreurs commises en français à l`oral par les étudiants turcs anglophones dans le milieu universitaire
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde, sözlü iletişimin önemi gözönünde bulundurulduğunda, yabancı dil öğretimi alanında sözlü iletişim becerisinde yapılan hatalar üzerine bir çalışma kaçınılmazdı. Bu tezin amacı, üniversite hazırlık sınıflarındaki, ... -
Eğitim müfettişlerinin rehberlik rollerine yönelik öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişi görüşleri: Samsun ili örneği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okulu öğretmenlerinin mesleki gelişimlerinin sağlanmasında eğitim müfettişlerinin yaptığı rehberliğe yönelik öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişlerinin ... -
İlköğretim sosyal bilgiler dersinde müze ile eğitimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Samsun ili örneği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Müzeler, hem temel eğitimde hem de yaşam boyu eğitim sürecinde çok boyutlu öğrenmeyi sağlayan yaşam alanlarıdır. Müze ile eğitim ise, eğitim alanında müzelerin etkin kullanımını içermektedir ve okuldaki eğitimi zenginleştirici ... -
Exloring the effect of talking picture books on the attitudes of young EFL learners
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Samsun İlkadım İlyasköy Türk-iş İlköğretim Okulu'nda yapılan bu deneysel çalışma, konuşan resimli hikaye kitaplarının çocukların tutumları üzerinde olan etkisini ölçmeyi amaçlamıştır. Sırasıyla 35 ve 32 öğrenciden ... -
Öğretmenlik uygulaması I-II derslerinin özel eğitim zihin engelliler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algılamaları üzerindeki etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğretmenlik uygulaması derslerinin özel eğitim zihin engelliler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algılamaları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla 2010-2011 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim ... -
Fen bilgisi öğretmenliği genel kimya laboratuvarında 3E ve 5E öğretim modellerinin uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısı, bilimsel süreç becerileri ve derse karşı tutumlarına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının Genel Kimya Laboratuvar dersi kapsamında 3E, 5E öğrenme halkaları ile geleneksel öğretim yönteminin etkililiğini karşılaştırmak; fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik ... -
İlköğretim öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki algıları ve görüşleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, dünyayı tehdit eden bir çevre sorunu olan küresel ısınma konusunda bilinçli ve duyarlı bireyleri yetiştirecek olan ilköğretim öğretmen adaylarının konuyla ilgili algı, görüş ve düşüncelerinin saptanması ... -
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinde özdeşlikleri modelleme becerilerinin incelenmesi: Origami ile modellenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın temeli 8. Sınıf da ?özdeşlikleri modellerle açıklar? kazanımına yöneliktir. Çalışma, origami kullanılarak hem cebir geometri ilişkisini daha net bir şekilde kurmak hem de cebirsel terim ve kavramların öğrenci ... -
İlköğretim I. kademede kaynaştırma eğitimine ilişkin öğretmen ve ebeveyn tutumlarının kaynaştırma öğrencilerinin temel akademik beceri düzeylerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 1. kademede kaynaştırma eğitimine ilişkin öğretmen ve ebeveyn tutumlarını belirlemek ve bu tutumların kaynaştırma öğrencilerinin temel akademik beceri düzeylerine etkisini incelemektir. ... -
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin model oluşturma süreçleri ve karşılaşılan güçlükler
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin model oluşturma etkinlikleri yardımıyla model oluşturma süreçlerinin incelenmesini ve bu süreçlerde karşılaşılan güçlükleri ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Araştırma alt ... -
Sanatın terapötik (tedavi edici) süreçlerde rolü ve çocuk resimlerini çözümleme yöntemlerine katkısı
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ağırlıklı olarak çocuk resimlerinin gelişim aşama ve evrelerinden olan şema öncesi dönem ile şematik dönemde bulunan çocukların iç dünyalarını, kişiliklerini, arzularını, problemlerini, maruz kaldıkları bazı ... -
Geleneksel eğitimimiz açısından Cengiz Aytmatov`un eserlerindeki kıssalar(efsaneler) üzerine bir inceleme
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçe derslerinin amacı Türk Millî Eğitimin temel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak şöyle belirtilir: Yazılı ve sözlü ürünlerle öğrencilerin Türk ve dünya kültürünü tanımalarını sağlamak, millî, manevi, ahlaki, ... -
The effect of cooperative learning activities based on multiple intelligences theory on vocabulary learning in EFL classes
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, çoklu zekâ destekli işbirlikçi öğrenme aktivitelerinin kelime öğrenimi üzerindeki etkililiğini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır.Çalışma, her biri 24 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grup olmak üzere iki grup ...