Exloring the effect of talking picture books on the attitudes of young EFL learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Samsun İlkadım İlyasköy Türk-iş İlköğretim Okulu'nda yapılan bu deneysel çalışma, konuşan resimli hikaye kitaplarının çocukların tutumları üzerinde olan etkisini ölçmeyi amaçlamıştır. Sırasıyla 35 ve 32 öğrenciden oluşmuş olan iki altıncı sınıf rastgele olarak deney ve kontrol gruplarına atanmıştır. 8 hafta, 16 saatlik bir süreç boyunca, deney grubundaki öğrenciler konuşan resimli hikaye kitaplarını işlerken kontrol grubundaki öğrenciler ise aynı hikayelerin çıktılarını işlemişlerdir. Veriler, bir tutum anketi ve öğrenci gözlem formları aracılığı ile toplanmıştır. Veri analizleri, konuşan resimli hikaye kitaplarının çocukların İngilizceye yönelik sevgilerini, ilgi ve meraklarını, istek ve beklentilerini artırarak ve kaygı seviyelerini düşürerek anlamlı bir tutum artışı yarattığını göstermiştir. Ayrıca, son test sonuçları, resimli hikaye kitaplarını işledikten sonar kızlar ve erkeklerin skorları arasında anlamlı bir fark oluşmuş olmamasına rağmen, erkeklerin kızlara göre bu kitaplardan daha fazla faydalandıklarını göstermiştir çünkü erkeklerin ortalamasındaki artış kızlarınkinden daha fazla olmuştur. Diğer bir analiz ise deney ve kontrol gruplarındaki erkekler ve kızların skorlarının kendi içlerinde kıyaslanması sureti ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, bir kere daha, iki gruptaki kızların son test sonuçları arasındaki farkın da anlamlı olmasına rağmen, resimli hikayelerle ders işleminin erkekler için daha yararlı olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlar çerçevesinde, konuşan resimli hikaye kitaplarının öğrenciler, özellikle de erkek öğrenciler arasında olumlu tutumlar yarattığına ve bunun da öğrencilerin İngilizceye yönelik motivasyon ve başarılarına katkı sağlayabileceği belirtilmiştir. Conducted at Samsun İlyasköy Türk-iş Primary School, this experimental study aimed to explore the effect of talking picture books on the attitudes of young EFL learners. Two sixth grade classrooms were assigned randomly to the experimental and control groups of which the former group was composed of 35 students while the latter one included 32 students. The students in the experimental group were exposed to the talking picture books as the ones in the control group studied the print versions of the same stories in an integrative way for an 8-week, 16-hour period. Data were collected through and attitude questionnaire and student logs. The data analyses indicated that the talking picture books created a significant attitude increase by increasing the students? love of English, interest in learning English, desire for and expectations from English and decreasing their level of language anxiety. Moreover, the post-test scores indicated that although there was not a significant difference between the girls? and boys? scores ensuing the exposure to talking picture books, boys benefited more from these books since the increase in the mean scores was greater for boys compared to the girls. A further analysis was done by comparing the scores of the boys and girls in themselves in both groups. The findings, once more, indicated that boys benefited more from studying talking picture books even though the difference between the post-test scores of the girls in both groups was significant, as well. Within the scope of these findings it was concluded that talking picture books can generate positive attitudes among young learners, especially among boys, which in turn contribute to their motivation and achievement in learning English, respectively.
Collections