Türkiye`deki resim-iş eğitimi programlarında okutulan grafik tasarım derslerinin uygulanmasını etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'deki Eğitim Fakültelerinde bulunan Güzel Sanatlar Eğitimi bölümlerindeki Öğretim Elemanları ile dersler, ders içerikleri ve işleniş biçimleri konularında yapılan görüşmeler sırasında, tüm fakültelerde uygulanması öngörülen Eğitim Fakülteleri ortak programının uygulama aşamasında bölümden bölüme değişiklikler gösterdiği fark edilmiştir. Bu farklılıkların ortaya konması ve mevcut durumun göz önüne serilerek yapılabileceklerin tartışmaya açılması fikri, bu araştırmanın yapılmasına sebep olmuştur.Araştırmanın amacı; Türkiye'deki Güzel Sanatlar Eğitimi Grafik Ana Sanat Dallarında 6 dönem boyunca okutulan derslerin mevcut durumunun ne olduğunun ortaya konulması ve bu derslerin yürütülmesinde etkili olduğu düşünülen fiziki koşulların, atölye yeterliliğinin, öğretim elemanlarının ders yüklerinin ve mesleki gelişim düzeylerinin derslerin işlenmesinde ne derece etkili olduğunun incelenmesini, mevcut sorunların ortaya konulmasını sağlamak ve bu sorunların giderilebilmesi için çözüm önerileri sunmaktır.Araştırma tarama türü bir çalışmadır. Araştırma, Türkiye'deki Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinin Resim-İş Öğretmenliği Grafik Ana Sanat Dalları Programlarının uygulanmasında karşılaşılan sorunların çözümü ve daha nitelikli öğretmen adaylarının yetiştirilmesine dönüktür. Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki Resim-İş Öğretmenliği Grafik Ana Sanat Dalı derslerini yürüten öğretim elamanları oluşturmaktadır. Veriler, 3 bölümden oluşan bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde kişisel bilgiler, ikinci bölümünde mevcut durum ve fiziki koşullar ile ilgili sorular, üçüncü bölümünde ise grafik ana sanat derslerinde var olan durum ve uygulamada karşılaşılan sorunlar ile ilgili sorular yer almaktadır. Hazırlanan anket, evrendeki tüm programlara uygulanmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanmış, bu yorumlar üzerinden bazı sonuçlar çıkarılmış ve çeşitli öneriler sunularak tez tamamlanmıştır. During our meetings regarding courses, course outlines, and teaching styles with faculty members from Fine Arts Education departments at education faculties in Turkey, it was noticed that the outline that was expected to be followed universally by all faculties changed from department to department. Ascertaining these differences, and by doing so opening a discussion about the possible solutions to overcome them, led to this research.The purpose of this research is to examine the current situation of the courses that are taught over six semesters in Graphic Art Major Programs in Fine Art Education Departments, to put forward the content of these courses, and to find out how much the factors such as outlines, physical conditions, time spend with the instructors, and the sufficiency of the studios are influential in meeting the initial purposes of these courses.This research is a survey study and aims to solve the problems that have been confronted in the execution of Graphic Art Major Programs of Fine Arts Education Departments that are affiliated with the education faculties and seek the ways to educate more qualified teacher candidates. The research focuses on faculty members in Graphic Art Major Programs of Fine Arts Education Departments. Data has been collected by conducting a questionnaire that consists of three parts. The first part of this questionnaire consists of personal information; the second part comprises of questions regarding the current situation and physical conditions, and the third part involves questions regarding the current situation of the graphic art courses and the problems that are confronted during their execution. The questionnaire is applied to all programs in the survey. Obtained data is interpreted; some conclusions have been derived from this interpretation; and, the dissertation is concluded with several recommendations.
Collections