Sanatın terapötik (tedavi edici) süreçlerde rolü ve çocuk resimlerini çözümleme yöntemlerine katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ağırlıklı olarak çocuk resimlerinin gelişim aşama ve evrelerinden olan şema öncesi dönem ile şematik dönemde bulunan çocukların iç dünyalarını, kişiliklerini, arzularını, problemlerini, maruz kaldıkları bazı talihsiz durumları (aile içi şiddet, istismar, fiziksel ya da psikolojik travmatik olaylar gibi) onları zorlamadan ve asla incitmeden, sanatın iyileştirici özelliklerinden faydalanılarak açığa çıkarmanın mümkün olduğunu, ayrıca sanatın, zihinsel ve duygusal sağlığın teşhisinde ve tedavisinde ülkemizde çok yaygın olmasa da çok önemli bir araç olarak kullanılabileceğini dile getirmektedir. Çocukların resimlerinin, çocuğun çevresiyle olan iletişimini, kişiliğini hatta zekâsını yansıtan eşsiz birer ifade araçları olduğunu ve gerek sanat gerekse de psikoloji alanlarında kendine önemli bir yer edindiğine dikkat çekmektir. Terapi seanslarında resimler çözümlenerek çocuğun durumuna (varsa travmatik bir durum) tanı konulabilir ve devamında etkili ve zorlayıcı olmayan sanat terapisi uygulamalarıyla sorunlu görülen alanlarda onun psikolojik ve fizyolojik yaşantısına pozitif katkı sağlanabilir. This research paper depicts that it is possible to reveal the inner world of the children who are preadolescents and their characters, desires, problems and abuses that they had to face before without forcing or ever hurting them by using the recovering power of art. Also, it mentions that even though it is not such common in our country, the art can be used as a very important tool over the diagnosis and recovering of emotional mental health. This paper remarks that the pictures of children which reflect the communication of the child with his/her intelligence are the unique communication tools and they took on important place in both art and psychology as well. During the therapy sessions, the contributions can be supplied to problematic parts of psychological and physiological life of the child. The life can be made more meaning fort he child, himself.
Collections