Bilişsel koçluk yönteminin yedinci sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve demokratik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı bilişsel koçluk yönteminin Yedinci Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve demokratik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma 2010-211 öğretim yılı güz döneminde Niğde il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulundaki yansız olarak seçilen bir deney ve bir kontrol grubu olan yedinci sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Akademik başarı testi ve Gözütok (1995) tarafından dilimize çevrilmiş olan, Teacher Opinionaire On Democracy adlı Attitude Research Laboratory tarafından geliştirilen ?demokratik tutum ölçeğinden elde edilen puanlar üzerinde analizler yapılıp yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre akademik başarı ve demokratik tutum puanlarının Bilişsel koçluk stratejisine dayalı öğretim yapılan deney grubu lehine anlamlı bir farklılaşma yarattığı saptanmıştır. Araştırma süresince elde edilen veriler, SPSS15.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Verilerin aritmetik ortalamaları, standart sapmaları betimselolarak verildikten sonra, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve kovaryans analizleri(Ancova) ile korelasyon analizleri yapılmıştır.Sonuç olarak, başarı testinden elde edilen toplam, hatırlama, anlama ve üst düzey kazanım puanları açısından deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Başarıtesti kalıcılık puanları açısından ise toplam, anlama, üst düzey kazanım puanları açısındandeney grubu lehine anlamlı bir farklılık gözlenirken hatırlama puanı açısından ise birincikontrol grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Demokratik tutum ölçeğinden elde edilen bulgulara bakıldığında, demokratik tutum oluşturma açısından deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Bilişsel koçluk, akademik başarı, demokratik tutum, The general aim of this research is to examine the effect of cognitive coaching on academic achievement and democratic attitudes in 7 th grade social studies lesson.The research was conducted on 7 th grade students in a primary school in the center of Niğde by choosing unbiased experiment and control group among them The points taken from the academic achievement test and democratic attitude scale named as Teacher opinionaire On Democracy which was developed in Attitude Research Laboratory and translated byGözütok (1995) were analysed and then interpreted. According to findings of the research, meaningful differentiation was determined in the points of academic achievement on the behalf of the experiment group instructed through cognitive coaching strategy. The findings of democratic coaching scale shows that there is no difference between groups in terms of the formation of democratic attitude.The data of the research was analyzed by SPSS 15.0 statistical package program.After descriptively giving the mean value and standard deviation of the data, one-way analysis of variance (anova) and covariance analysis were done.Consequently, we can say that in terms of students? cognitive development and the improvement of their thinking skills, cognitive coaching made contributions to their academic achievement and provided them with the opportunity of being aware of their own cognitive processes and cognitive planning skills for those processes.Key words: cognitive coaching, academic achievement, democratic attitude, Learning and Teaching strategies.
Collections