Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde değerler eğitimi uygulamalarının öğretmenler yönüyle değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Ortaokul Sosyal Bilgiler derslerinde değerler eğitimi uygulamalarının öğretmenler yönüyle değerlendirilmesidir. Bu araştırma genel tarama modelinde olup ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin değerler eğitimi uygulamaları ve bu uygulamalar ile sosyal bilgiler öğretmenlerinin kişisel değişkenleri ilişkisi betimlenerek karşılaştırmalı olarak incelenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2012- 2013 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Konya ili büyükşehir sınırları içerisinde yer alan tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilen 44 ortaokulda görev yapan 94 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmuştur.Araştırmaya katılan öğretmenlerle ilgili veri toplamak amacıyla; araştırmacı tarafından geliştirilen 5 alt bölümden oluşan ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, anova, tukey testi ile frekans(f), yüzde(%), aritmetik ortalama (X ) ve standart sapma(s) hesaplamaları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre;1.Öğretmenler, sosyal bilgiler dersi değerler eğitimi uygulamalarında en çok dürüstlük değerini kazandırmaya yönelik etkinlikler düzenlerken, görsel eserleri estetik eleştirme uygulamaya yönelik en az kullanılan değer olarak bulunmuştur.2.Öğretmenler, Sosyal Bilgiler dersleri değerler eğitimi uygulamalarında en çok ahlaki ikilem yaklaşımını uygularken, en az değer analizi yaklaşımını uygulamaktadırlar. 3.Öğretmenler, değerler eğitimi uygulamalarında yöntem ve tekniklerden en çok örnek olay kullanma tekniğini uygulamaktayken, teşekkür mektubu yazdırma tekniğini büyük oranda kullanmadıkları sonucuna varılmıştır.4.Öğretmenlerin %89.9 `unun değerler eğitiminde gerekli olan materyallerin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sağlanması gerektiğini düşündükleri belirlenmiştir. 5.Öğretmenlerin %96.81 inin değerler eğitimi programlarına ailelerin katılımının daha etkili sonuçlar doğuracağını düşündükleri belirlenmiştir. 6.Araştırma bulgularına göre erkek ve kadın öğretmenlerin değer kazandırma puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık yoktur.7.Değerler eğitimi uygulamaları, öğretmenlerin mesleki kıdemine göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır.8.Alt boyutların hiçbirinde öğretmenlerin mezuniyet alanlarına göre değer eğitimi uygulamalarında anlamlı bir farklılık yoktur.9.Değer eğitimi uygulamaları ile öğretmenlerin lisansüstü eğitim durumları arasında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur.10.Değerler eğitimi ile ilgili seminer ya da kursa katılan öğretmenlerin materyal kullanımında, katılmayan öğretmenlere göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. The purpose of this study is to evaluate all aspects of secondary school teachers in terms of their applications and practises of values. This research study is the general model of values education in secondary social studies teachers with applications, and these applications are examined comparatively depicting relationship between demographic characteristics of social studies teachers. The study group consists of the social sciences teachers who were randomly chosen from a cluster with a sampling method from 44 secondary schools that are on the boundaries of Metropolitan city of Konya and also work for the Ministry of Education within the 2012-2013 Academic Year. In order to gather the relevant data concerned with the teachers participated in the survey, the researcher developed a scale that contains 5 sub sections. In the data analysis, the smybols represent these; t-test, Anova, Tukey test frequency (f), percentage (%), mean (X) and standard deviation (s).According to the findings of the research;1-Social studies teachers tend to use activities and applications that focus on the value of honesty while, they seem to neglect the use of visual arts for aesthetic purposes.2-While the teachers use the approach of applying ethical dilemmas the most, they have at least used applications concerned with teaching pupils how to find their own approach or how they should behave in these situations.3-Teachers use the sample case technique the most while they give values. However, they do not largely use a letter of thanks.4-89.9% of the teachers participated in the survey believe that Ministry of Education provide them with the necessary materials.5-96.81% of teachers think that the participation of families in the value education programs would offer more effective results.6-According to the findings there is no significant difference between the men and women teachers? points of evaluations.7-The applications of values differentiate according to the experience of the teachers.8-There are no significant differences in terms of the teachers? graduations and the branch of graduation.9-There is no significant relation between the teachers? university graduation and their applications of values training.10-Teachers who participated in a course or seminar have been more successful than the ones who did not take a course or seminar on the use of the material.
Collections