İlköğretim birinci kademe 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan bilimsel süreç becerileri temelli etkinliklerin öğrencilerin fen ve teknoloji özyeterliklerine ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, `İlköğretim 4. sınıf öğrencilerine uygulanan bilimsel süreç becerilerini temel alan etkinliklerin, öğrencilerin fen ve teknoloji özyeterlikleri ve akademik başarıları üzerindeki etkisi' ni belirlemektir. Deneme modelindeki bu araştırma, 2011 - 2012 öğretim yılı bahar yarıyılında Niğde İli Merkez İlçedeki Selçuk İlköğretim Okulu 4. sınıf öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanıp geçerlilik ve güvenirliği yapılan ve 31 sorudan oluşan akademik başarı testi ile Tatar, Yıldız, Akpınar ve Ergin (2009) tarafından geliştirilen ve geçerlik-güvenirlik çalışmaları Çaycı (2012) tarafından yapılan ?Fen ve Teknoloji Dersi Öz-yeterlik Ölçeği? ile toplanmıştır.Elde edilen veriler, SPSS 15.0 istatistik programında Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U-Test kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonunda, öğrencilere uygulanan bilimsel süreç becerileri temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarında ve özyeterliklerinde anlamlı düzeyde bir farklılaşma yaratmadığı görülmüştür. Diğer yandan 2004 ilköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programında yer alan etkinliklerin gerekli özen gösterilerek uygulanması ile öğrencilerin akademik başarılarında ve özyeterliklerinde artış olacağı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Fen ve Teknoloji Dersi, Özyeterlilik, Bilimsel Süreç Becerileri The purpose of this research is to determine the impact of the activities which are applied to the students of Primary 4th Class, based on the science process skills, on the students? self-efficacy in science and technology and the academic achievements.This research which is in trial model, was carried out with the participation of the students of Selçuk Elementary School 4th class in Niğde province in the central district in 2011-2012 academic year spring semester. The data of the research was collected with the academic achievement test, which is consisting of 31 questions prepared by the researcher, and `Science and Technology Self-efficacy Scale? ,which was developed by Tatar, Yıldız, Akpınar and Ergin (2009) and of which validity and reliability studies were made by Çaycı (2012). The data obtained was analyzed by using Wilcoxon Signed Ranks Test and Mann-Whitney U-test in SPSS 15.0 statistical program.At the end of the research, it has been seen that, the science process skills-based activities, which are applied to the students, don?t make a significant difference of the students' academic achievement and self-efficacy. On the other hand it has been identified that, when the activities of Elementary Science and Technology lesson are applied with the necessary attention, the students will increase their academic achievement and self-efficacy.Keywords: Science and Technology, Self-efficacy, Science Process Skills
Collections