4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ev ödevlerinin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerine, akademik başarılarına ve ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim Fen ve Teknoloji ders öğretiminde ev ödevlerinin öğrencinin kavram öğrenme düzeyi, akademik başarısı ve ev ödevlerine yönelik tutumlarının üzerine etkisi ele alınmıştır. Çalışma grubu olarak Niğde İli Altunhisar ilçe merkezinde yer alan Barbaros İlköğretim Okulu ve Mustafa Necati İlköğretim Okulu'ndan iki dördüncü sınıf şubesi seçilmiştir. Bu şubelerden biri araştırmanın deney grubu (21 öğrenci) olarak, diğeri ise kontrol grubu (21 öğrenci) olarak belirlenmiştir.Araştırmada veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kavram başarı testi ve akademik başarı testi ile Özer ve Öcal (2009) tarafından geliştirilen ev ödevlerine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu araçlardan elde edilen veriler SPSS 1.6 istatistik programıyla analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken, öncelikle deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kavram başarılarının, akademik başarılarının ve tutumlarının uygulanan ev ödevlerinden ne şekilde etkilendiği belirlenmiştir.Araştırma verilerinin analiziyle elde edilen bulgulara gore ulaşılan sonuçlar şu şekilde özetlenebilir;1. Deney ve kontrol gruplarının öntest-sontest puanlarına bakıldığında iki grubun da sontest kavram testi, başarı testi ve tutum ölçeği puanlarının yüksek olduğu görülmüştür.2. 2004 Fen ve Teknoloji öğretim programında verilen ev ödevleri uygulamalarına ek olarak ev ödevi verilen ve verilmeyen gruplar arasında kavram başarılarında anlamlı bir fark bulunmuştur, (U=63,5, p < 0,05). Sıra ortalamaları dikkate alındığında deney grubu öğrencilerinin, kontrol grubu öğrencilerine göre kavram başarıları daha yüksektir.3. Deney ve kontrol gruplarının akademik başarı testi sonunda,akademik başarıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur,(U=38,5, p < 0,05). Sıra ortalamaları dikkate alındığında deney gurubu öğrencilerinin, kontrol gurubu öğrencilerine göre akademik başarıları daha yüksektir.4. Deney ve kontrol gruplarının ev ödevlerine yönelik tutumları arasında, uygulanan ev ödevlerine yönelik tutum ölçeği sonunda anlamlı bir fark bulunmuştur,(U=995, p < 0,05). Sıra ortalamaları dikkate alındığında deney gurubu öğrencilerinin, kontrol gurubu öğrencilerine göre ev ödevlerine yönelik tutum oranları daha yüksektir.Anahtar Kelimeler: Fen öğretimi, kavram başarı, ev ödevi,,akademik, başarı, tutum. This study courses in elementary science and technology teaching the concept of homework students learning level, effect on academic achievement and attitudes toward homework were discussed. Working as a group in the center of town Barbaros Niğde Province Altunhisar Mustafa Necati Primary School Primary School and two fourth-grade classes were selected. One of these classes the test group (21 students), the one in the control group (21 students), respectively. As a means of data collection, the researcher developed the concept and academic achievement test achievement test Özer and Öcal (2009) used the scale developed by the attitude towards homework. his means the data obtained were analyzed using SPSS 1.6. istatistical program. The data is evaluated, first the experimental and control group students' concept achievements, academic achievement, and attitudes have an effect on how the homework. According to the findings of the analysis of research data the results can be summarized as follows; 1. From pretest-posttest scores of the experimental and control groups in the posttest of the two groups of concept test, achievement test and the attitude scale scores were higher. 2. 2004 Science and Technology curriculum homework homework practices in addition to the successes of the concept and not a significant difference between the groups was found (U = 63.5, p <0.05). Taken into consideration as the mean of the experimental group students' achievements concept is higher than control group. 3. Academic achievement test at the end of the experimental and control groups, no significant difference was found between academic achievement, (U = 38.5, p <0.05). Taken into consideration as the mean of the experimental group students according to the students' academic achievement is higher than the control group. 4. Between the experimental and control groups' attitudes towards homework, homework attitude scale towards the end was a significant difference (U = 995, p <0.05). Taken into consideration as the mean of the experimental group students' attitudes toward homework than those in the control group showed a higher rate.Keywords: Science teaching, the concept of success, homework, academic achievement, attitude.
Collections