Search
Now showing items 1-10 of 126
Bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme dersi etkinliklerinin öğrencilerin uzamsal yetenekleri ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin uzamsal yetenekleri ile üç boyutlu modelleme ve dersine yönelik tutumları üzerine etkisini incelemektir. Çalışmaya ...
Akran geri bildiriminin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerisine etkisi
(2019-07-26)
Bu çalışmada akran geri bildiriminin; Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerine, yazma kaygılarına, yazma tutukluğuna, yazmaya yönelik tutumlarına ve geri bildirim kullanımlarına etkisinin incelenmesi ...
Okuma becerileri dersinin öğretmen ve öğrenci açısından değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bu araştırmada Hatay ilinde Okuma Becerileri dersini veren öğretmenlerle bu dersi alan ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin seçmeli Okuma Becerileri dersi ve öğretim programı ile ilgili görüşlerine başvurulmuştur. Okuma ...
5E öğrenme modelinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin maddeyi tanıyalım ünitesindeki başarı, tutum ve zihinsel yapılarına etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, 5E öğrenme modelinin uygulandığı ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin ?Maddeyi Tanıyalım? ünitesindeki başarılarına, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına, eleştirel düşünme becerilerine ve zihinsel ...
Öykülerin Türkçe öğretimindeki işlevi ve 6., 7., 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki yerinin incelenmesi
(2020-12-08)
Çalışmamızda 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki öykü metinleriincelenmiş ve Türkçe öğretimindeki işlevi açıklanmaya çalışılmıştır.Çalışmamızın ilk bölümü, çalışmanın önemi, amacı, yöntemi, kavramsalçerçevesi, ...
Metin yapısı öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin tartışma metni yazma becerilerine etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, metin yapısı öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin tartışma metni yazma becerilerine etkisini incelemektir. Tartışma metni, yazarın bir konu hakkındaki iddiasını gerekçeleriyle açıkladığı, ...
İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi ile bil-iste-öğren stratejisi kullanılarak geliştirilen bil-iste-örnekle-öğren stratejisinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesine ve derse karşı tutumlarına etk
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde ?Işık ve Ses? ünitesinde öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının giderilmesinde Bil-İste-Örnekle-Öğren stratejisinin öğrencilerin kavram ...
Probleme dayalı öğrenme ve argümantasyona dayalı öğrenmenin öğrencilerin kimya dersi başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve bilimsel muhakeme yeteneklerine etkilerinin incelenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmada Probleme Dayalı Öğrenme ve Argümantasyona Dayalı Öğrenme yöntemlerinin kimya dersinde uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve bilimsel muhakeme yeteneklerine etkilerinin ...
Sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme düzeylerinin değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Arastırmada ilkögretim okullarında görev yapan sınıf ögretmenlerinin yansıtıcıdüsünme becerilerini kullanma düzeyleri degerlendirilmistir. Bu betimsel çalısmanın genelamacı yansıtıcı düsünme becerilerini içeren ögretmen ...
Kemal Tahir`in romanlarındaki ikilemelerin Türkçe öğretimi bakımından değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Araştırmada ikilemeler, çeşitli yönleriyle incelenmiştir. Araştırmanın amacı Kemal Tahir'in romanlarını (Bozkırdaki Çekirdek, Damağası, Körduman, Rahmet Yolları Kesti, Sağırdere) ikilemeler açısından incelemek ve ...