İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi ile bil-iste-öğren stratejisi kullanılarak geliştirilen bil-iste-örnekle-öğren stratejisinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesine ve derse karşı tutumlarına etk
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde ?Işık ve Ses? ünitesinde öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının giderilmesinde Bil-İste-Örnekle-Öğren stratejisinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi ile fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada Bil-İste-Öğren (BİÖ) stratejisi ve Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yöntemi birleştirilerek Bil-İste-Örnekle-Öğren (BİÖÖ) başlığı altında yeni bir strateji oluşturulmaya çalışılmıştır. Fen ve teknolojinin tanımı, önemi ve ilköğretimdeki yeri üzerinde durularak, öğrencilerin bu dersle ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarının ilerideki öğrenmelerinin önünde bir engel oluşturmasını önlemek ve giderilmelerini sağlamak amacıyla yapısalcı-oluşturmacı kurama dayalı strateji ve yöntemler kullanılması gerektiği savunulmuştur.Bu araştırma için 2005-2006 öğretim yılı bahar döneminde Antakya merkez Cemil-Şükrü Çolakoğlu İlköğretim Okulu'nun 5. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu 2 şubesinden 99 öğrenci seçilmiştir. Çalışmanın ön deneme uygulaması ile deneysel uygulaması aynı deney ve kontrol grubu öğrencileriyle yapılmıştır. Çalışmanın ön deneme uygulaması araştırmacı, deneyseluygulaması sınıf öğretmeni tarafından yürütülmüştür. Ön deneme uygulaması 3 hafta süresince ?Dünya, Güneş ve Ay?, deneysel uygulaması ise 5 hafta süresince ?Işık ve Ses? ünitelerinde sürmüştür.Araştırmada veri toplama aracı olarak ışık ve ses kavram yanılgısı testi, öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı tutum ölçeği kullanılmış ve her iki araç da uygulama başlamadan ön test, uygulama sonunda son test olarak deney ve kontrol grubu öğrencilerine verilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 11.0 İstatistik Paket Programından yararlanılmıştır.Analizler sonucunda elde edilen bulgular Bil-İste-Örnekle-Öğren stratejisinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin, kavram yanılgılarının büyük bir kısmının giderildiğini; deney grubu öğrencilerinin akademik başarı, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları ile kontrol grubu öğrencilerinin kavram yanılgıları ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı derecede farklılık olduğunu ortaya koymuştur. Sonuç olarak Bil-İste-Öğren stratejisi ve Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin birleştirilmesiyle geliştirilen Bil-İste-Örnekle-Öğren stratejisinin öğrencilerdeki ışık ve ses kavram yanılgılarını giderici olduğu, öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarını arttırdığı görülmüştür. This study has been prepared in order to remove the 5th year students? misconceptions of the topic of ?Light and Voice? in the Science and Technology course by using the Know-Want-Sample-Learn (KWSL) strategy and it is tried to form a strategy headed Science and technology are defined, their importance and place in the primary education is emphasized. Also, using constructive approach was considered in order to prevent the students? misconceptions which cause a handicap in their learning in future.Two classes of 5th year 99 students at Antakya Cemil-Şükrü Çolakoğlu Primary School in spring semester at 2005-2006 academik year were chosen in this study. Both pilot and experimental study were carried out with the same students. The pilot study was carried out by the researcher and the experimental study was carried out by the teacher of the class. The pilot study was about the subject of ?World, Sun and Moon? lasting 3 weeks, and the experimental study ?Light and Voice? was carrid out for 5 weeks.A Light and Voice misconceptions test and attitude scale toward science and technology were used in the study. These tests were administered as pretestand post test before and after the treatment. SPSS 11.0 Statistical Package Program was made use of in the analysis of the study of the data.The findings of the study proved that the most of the misconceptions of the experimental group were removed. Therefore, unserstanding of experimental group students were better than the control group students. In addition, experimental group students attitudes toward science were more positive than the that of the control group students.In conclusion, it was proved that the Know-Want-Sample-Learn (KWSL) strategy which is developed by using Know-Want-Learn (KWL) accompanied with Problem Based Learning (PBL) removed the misconceptions and improved the attidutes of the students.
Collections