Akran geri bildiriminin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada akran geri bildiriminin; Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerine, yazma kaygılarına, yazma tutukluğuna, yazmaya yönelik tutumlarına ve geri bildirim kullanımlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada akran geri bildiriminin yazma becerisine etkisi, hem nicel hem de nitel verilerin analizi ile ölçüleceğinden çalışma karma metot (mixed method) şeklinde desenlenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde C1 seviyesindeki C ve G şubelerinde öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Yansız atama yoluyla C şubesi araştırmanın deney grubu, G şubesi ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubuna dört hafta boyunca akran geri bildirimi ilgili eğitim verilmiş ve haftada iki yazma çalışması yaptırılarak toplamda 8 adet yazı çalışması yaptırılmış, kontrol grubuna ise TÖMER'deki mevcut uygulamalara göre yazma eğitimi verilmiştir. Her iki gruba da uygulama öncesinde ve sonrasında yazma başarısını ölçmek için birer kompozisyon yazdırılmış; ayrıca yazma kaygısı ölçeği, yazma tutukluğu ölçeği ve yazı yazmaya yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Son olarak elde edilen nicel verileri desteklemek için deney grubuna akran geri bildirimi yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Sonuç olarak deney ve kontrol grupları arasında yazma başarısı (kelime seçimi, içerik, yapı, dil kullanımı ve şekil), yazma kaygısı ve yazmaya yönelik tutum açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiş ancak yazma tutukluğu açısından herhangi bir fark elde edilmemiştir. Uygulama sonucunda deney grubundaki öğrenciler, daha fazla içeriğe yönelik ve dolaylı geri bildirim kullanmış ve bu uygulamayı faydalı bulduklarını ifade etmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Yabancılara Türkçe Öğretimi, yazma, akran geri bildirimi, kaygı, tutukluk, tutum This research aims to investigate the effects of peer feedback on Turkish as a Foreign Language Students' writing in terms of academic writing achievement, writing anxiety, writer's block, attitudes towards writing and using feedback. Due to measuring the effect of peer feedback on writing ability with qualitative and quantitative data, the research design is mixed method. The working group of the study is 30 Turkish Foreign Language Students studying Turkish in C and G classes at Gaziantep University TOMER. Randomly, the C class selected as experimental group and G is control. The experimental group received peer feedback education for four week and wrote two papers per a week that totally makes 8 papers during the implementation while the control group trained based on existing applications in TOMER. The both groups wrote two compositions before and after the experiment as pre-test and post-test and implemented writing anxiety scale, writer's block scale and writing attitude scale. Finally, structured interview form was used to support the quantitative data collected. The results showed that there was a significant difference in countenance of experimental group in terms of academic writing achievement (content, organization, vocabulary, language use and mechanics), writing anxiety, attitudes towards writing but except for writer's block. The experimental group used also more intra-feedback, indirect feedback and expressed that they are happy with peer feedback and it is fruitful.Keywords: Turkish for Foreigners, writing, peer feedback, writing apprehension, writer's block, writing attitude.
Collections