SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin etik liderlik davranışları, öğretmenlerin karşılaştığı yıldırma davranışı ve örgütsel adalet arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin, yöneticilerine ilişkin etik liderlik algıları, öğretmenlerin çalıştıkları örgüt yapısına ilişkin örgütsel adalet algıları ve okullarda yaşanan yıldırma davranışları arasındaki ... -
Okul müdürlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, okul müdürlerinin kişisel ve mesleksel bazı özelliklerini göz önünde bulundurarak, hizmetiçi eğitme olan ihtiyaç düzeylerinin belirlenmesidir. Genel tarama modeli kullanılan bu çalışmanın ... -
Etik liderliğin, etik kültür ve örgütsel vatandaşlık davranışı üzerine etkisi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı etik liderliğin etik kültür ve örgütsel vatandaşlık davranışı üzerine etkisini belirlemektir. İlişkisel tarama modeli kullanılan bu çalışmanın evrenini Konya merkez ilçelerinde 2013-2014 akademik ... -
Okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile okulların etkililik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; okullarda yöneticilerin gösterdiği dönüşümcü ve etkileşimci liderlik özelliklerinin yönetici ve öğretmen algılarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını; okulların etkililik düzeylerini yönetici ve öğretmen ... -
Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik ile örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine bağlı olarak örgütsel sessizlik ve örgütsel bağlılık algılarını belirlemek ve örgütsel sessizlik ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkileri ... -
Okul yöneticilerinin duygusal zekâ becerilerinin dönüşümcü ve sürdürümcü liderlik davranışı üzerine etkisi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yöneticilerin duygusal zekâ becerilerinin, dönüşümcü ve sürdürümcü liderlik davranışına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Konya il merkezinde bulunan Karatay, Meram ve Selçuklu ... -
Konya merkez ortaokullarının etik kültürlerinin incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Etik kültür kavramı ilk kez 1980'lerin başlarında Deal ve Kennedy tarafından dile getirilmiş ve daha sonra Treviño ve Kaptein ile geliştirilmiştir. Etik kültür ile ilgili kuramsal çalışmalar olsa da, Treviño ve ... -
Meslek lisesi öğrencilerinin okul kültürü algılarının tespiti -Bozkır örneği-
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Konya ili Bozkır ilçesi Bozkır Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ile Bozkır Kız Teknik ve Meslek Lisesi öğrencilerinin algılarına göre okul kültürünü belirlemektir. Araştırmanın evrenini 9.sınıfta ... -
Okul yönetiminde etik liderlik ve örgütsel adalet ilişkisi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Toplumsal çeşitliliğin arttığı, etik değerlerin zayıflamaya başladığı bir yapı içerisinde, okul yöneticilerinin etik liderlik rollerini konu edinmesi ve bu rollerin örgütsel adalet kavramıyla ilişkisini belirlemesi çok ... -
Okul müdürlerinin öğretimsel liderliği, öğretmen öz-yeterliği ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son dönemde eğitim yönetimi alanında eğitim ve eğitim kurumlarının toplumsal hedeflere erişme konusundaki işlevine ilişkin akademik vurgu giderek artmaya başlamıştır. Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Programında ... -
İlkokul yöneticilerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilkokul yöneticilerinin, eğitim durumu, okul yöneticiliğindeki görevleri, kıdem, zamanı iyi değerlendirme ile ilgili yayın okuma düzeyi ve eğitim-öğretimle ilgili görevleri yerine getirmek için yeterli zamana ... -
1978 sonrası okul yöneticisi atama ve yer değiştirme yönetmeliklerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal yaşamın gereklerinden biri olan yönetim insanlık tarihi kadar eskidir. Dolayısıyla sosyal yaşamda meydana gelen gelişmeler eğitimi de etkilemiştir. Bu değişme ve gelişmelerden okullar da nasibini almıştır. Eğitimin ... -
Kariyer kararı yetkinlik beklentisinin yordayıcıları olarak kaygı ve öznel iyi oluş
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Sosyal Bilişsel Kariyer Kuramı esas alınarak lise öğrencilerinin Kariyer Kararı Yetkinlik Beklentisi ile Durumluk-Sürekli Kaygı ve Öznel İyi Oluş Düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu amaçla ... -
Ortaokullarda şiddet ve okul iklimi arasındaki ilişki (Konya ili örneği)
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin şiddet ve okul iklimi ile ilgili algılarını cinsiyet, sınıf düzeyi, belge durumu, ailedeki birey sayısı, aile gelir düzeyi, annenin ve babanın eğitim düzeyi ... -
Uluslararası öğrencilerin akademik uyumuna kültürleşme stresi ve sosyal desteğin etkisi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde küreselleşmenin ve uluslararasılaşmanın etkisi ile yurt dışında eğitim alma tercihi önemli rakamlara ulaşmıştır. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) yapmış olduğu çalışma verilerine göre 1975 ... -
Lise öğrencilerindeki mesleki kararsızlığın algılanan sosyal destek ve tercih edilen alana göre incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, lise öğrencilerindeki mesleki kararsızlığın, algılanan sosyal destek ve tercih edilen alana göre incelenmesi yapılmıştır. Bu amaçla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın araştırma grubunu, ... -
Okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarının incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada kamuya bağlı okullarda çalışan öğretmen ve okul müdürlerinin algılarına dayalı olarak okul müdürlerinin etik liderlik davranışları gösterme düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır.Bu araştırma, tarama modelinde ... -
Üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeyi ile öğrenmeye ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeyleri ile öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişkiyi ve bu iki değişkenin, cinsiyet, öğrenim görmekte olunan bölüm, sınıf düzeyi, okula devam edilen öğretim ... -
Kız meslek lisesi öğrencilerinde kariyer kararı yetkinlik beklentisinin yordayıcısı olarak aile etkisi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilişsel Kariyer Kuramı çerçevesinde kız meslek lisesi öğrencilerinin, kariyer kararı yetkinlik beklentileri üzerindeki aile etkisinin rolünü incelemektir. Tarama modeliyle yapılmış araştırmada, ... -
7 - 19 yaş aile rehberliği eğitimi programının annelerin aile tutumlarına etkisinin incelenmesi
(MEVLANA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, 7-19 Yaş Aile Rehberliği Eğitimi Programı'nın annelerin aile tutumlarına etkisini incelemektir.Bu araştırma Kadirli Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ...