Uluslararası öğrencilerin akademik uyumuna kültürleşme stresi ve sosyal desteğin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde küreselleşmenin ve uluslararasılaşmanın etkisi ile yurt dışında eğitim alma tercihi önemli rakamlara ulaşmıştır. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) yapmış olduğu çalışma verilerine göre 1975 yılında 0,8 milyon olan dünya genelindeki uluslararası öğrenci hareketliliği yüksek oranda artarak 2014 yılında dört milyondan fazla sayıya ulaştığı görülmektedir. British Council, IDP Education ve İngiltere üniversiteleri ile ortak yapılan araştırma sonucuna göre 2003 yılında 2,1 milyon olan küresel öğrenci hareketliliğinin 2020 yılında yaklaşık 5,8 milyon olacağı öngörülmektedir. Yukarıdaki veriler dikkate alındığında farklı alanlarda eğitim-öğretim hareketliliğine katılan uluslararası öğrencilerin hızlı gelişen bu süreçte çeşitli problemlerle karşılaşmaları yadsınamaz bir gerçektir. Bu konu hakkında ilgili literatür ve örnek çalışmalar incelendiğinde uluslararası öğrencilerin akademik uyumunda kültürleşme stresi ve algılanan sosyal desteğin öncül faktörler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Konya ilinde bulunan üniversitelerde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin akademik uyumunda kültürleşme stresi ve algılanan sosyal desteğin rolünü belirlemek için konuya uygun ölçekler seçilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilmesiyle kültürleşme stresi ve algılanan sosyal desteğin uluslararası öğrencilerin akademik uyumu düzeyini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Today, studying abroad has reached significant numbers with the effects of globalization and internationalization. According to the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), international student mobility, which was 0.8 million in 1975, has reached more than 4 million in 2014 around the world. According to the results of research which is conducted jointly by British Council, IDP Education and UK universities, international student mobility will reach 5.8 million around the world.These research results show that international students are inevitably encounter with various problems in this developing process. When related literature and case studies was examined, it has been understood that acculturative stress and perceived social support are prognostic factors of international students' academic adjustment.Appropriate scales was implemented to determine role of perceived social support and acculturative stress on international students' academic adjustment who studying at universities of Konya. According to research result, acculturative stress and perceived social support are correlated with international students' academic adjustment.
Collections