Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik ile örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine bağlı olarak örgütsel sessizlik ve örgütsel bağlılık algılarını belirlemek ve örgütsel sessizlik ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmaktır.Araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında Konya ili merkez ilçelerinde (Karatay, Meram, Selçuklu) bulunan ortaokullarda görev öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, Konya ili merkez ilçelerinde (Karatay, Meram, Selçuklu) bulunan ortaokullardan tesadüfî örnekleme yöntemiyle 26 okul ve bu okullarda görev yapan 467 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, `Örgütsel Sessizlik Ölçeği` ve `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, t testi, Mann Whitney U Testi, tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA), Kruskal Wallis testi, Tukey testi, Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda katılımcıların örgütsel sessizlik ve örgütsel bağlılık algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Örgütsel bağlılığın normatif bağlılık faktörü ile örgütsel sessizliğin yönetici faktörü arasında negatif bir ilişki varken, öğretmen ve ortam faktörleri arasında pozitif bir ilişki belirlenmiştir. Örgütsel bağlılığın duygusal bağlılık faktörü ile örgütsel sessizliğin öğretmen faktörü arasında negatif bir ilişki varken, yönetici ve ortam faktörleri arasında pozitif bir ilişki belirlenmiştir. Örgütsel bağlılığın devam bağlılığı faktörü ile örgütsel sessizliğin yönetici faktörü arasında pozitif bir ilişki varken, öğretmen ve ortam faktörleri arasında negatif bir ilişki belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Sessizlik, bağlılık, örgüt, örgütsel sessizlik, örgütsel bağlılık The aim of this research is to determine the perception which is about organizational silence and organizational commitment of teachers who are working at secondary schools and to expose the relationship between organizational silence and organizational commitment.The model of this research is correlational model. Universe of the research is consist of teachers who are working at secondary schools in the central districts of Konya (Karatay, Meram, Selçuklu) in 2013-2014 education year. Also, the sample of the research is consist of 26 secondary schools, which were determined by random sampling method, and these schools' 467 teachers in the central districts of Konya (Karatay, Meram, Selçuklu).As data collection tool was used, `Organizational Silence Scale` and `Organizational Commitment Scale`. To analyze the data were used, t test, Mann Whitney U Test, One Way ANOVA Analyze, Kruskal Wallis test, Tukey test, Pearson Correlation Coefficient.As a result of the research the perception which is about organizational silence and organizational commitment of participants is middle level. There is a negative relationship between normative commitment and director factor of organiztional silence. There is a pozitive relationship between normative commitment and teacher and environment factors. There is a negative relationship between emotional commitment and teacher factor of organiztional silence. There is a pozitive relationship between normative commitment and director and environment factors. There is a pozitive relationship between continuation commitment and director factor of organiztional silence. There is a negative relationship between continuation commitment and teacher and environment factors.Keywords: Silence, Commitment, Organization, Organizational Silence, Organizational Commitment
Collections