Okul müdürlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, okul müdürlerinin kişisel ve mesleksel bazı özelliklerini göz önünde bulundurarak, hizmetiçi eğitme olan ihtiyaç düzeylerinin belirlenmesidir. Genel tarama modeli kullanılan bu çalışmanın evrenini: Sivas İli Merkez ve İlçelerinde 2013-2014 yılında görev yapan okul müdürleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise çalışma evreninden basit tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiş 233 okul müdürü oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplam aracı olarak Ekşi (2001) tarafından geliştirilen `Okul Müdürlerinin Hizmetiçi İhtiyacı Anketi` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre;Okul müdürlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları: okul işletmesi, bütçesi ve yönetimi boyutunda, kıdeme göre anlamlı farklılık belirlenmiş, eğitim durumu ve okul türüne göre ise herhangi bir anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Okul müdürlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları, eğitim öğretim programlarının düzenlenmesi ve uygulanması boyutunda, kıdeme, eğitim durumuna ve okul türüne göre herhangi bir anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Okul müdürlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları, personel yönetimi boyutunda, kıdeme ve eğitim durumlarına göre anlamlı farklılıklar belirlenmiş, görev yaptığı okul türüne göre ise herhangi bir farklılık olmadığı belirlenmiştir.Okul müdürlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları, eğitim liderliği boyutunda kıdeme,eğitim durumuna ve görev yaptığı okul türüne göre herhangi bir anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Hizmetiçi Eğitim, Okul Müdürleri, Hizmetiçi Eğitim İhtiyacı The general aim of this research is to determine level of needs in service training considering principals' personal and professional characteristics. The target population of this research, which is general scanning model, consists of school principals who lives in Sivas and its districts in 2013-2014 academic years. Research sample consists of 233 school principals selected using random sampling from target population of the study. 'School Principals' In Service Training Requirement Questionnaire', developed by Ekşi (2001), was used in for collecting data. SPSS program was used for analysing the data. According to the findings of the research results;Significant difference was determined according to gender in the dimension of school business, budget and management of School Principals' In Service Training Requirement. Significant difference was not determined according to educational status and type of school.Significant difference was not determined according to seniority, education level and type of school in the dimension of organizing and practice of education programs of School Principals' In Service Training Requirement.Significant difference was determined in the dimension of staff management of School Principals' In Service Training Requirement according to, seniority, staff and educational status. However, significant difference was not determined according to type of school. Significant difference was not determined according to seniority, education level and type of school in the dimension of dimension of educational leadership of School Principals' In Service Training Requirement.KeyWords: In Service Training, Principal, In Service Training Requirement.
Collections