Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-20 of 22
-
Artırılmış gerçeklik ortamı kullanılarak fizik dersi manyetizma konusunda öğretim materyalinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, lise fizik dersi manyetizma konusunda artırılmış gerçeklik ortamının öğrencilerin akademik başarılarına ve fizik tutumlarına etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla, manyetizma konusunun öğretiminde ... -
Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve benlik saygılarının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ve benlik saygısı düzeylerini belirlemek, bu tutumlar ve benlik saygılarının; ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının fiziksel aktivite düzeylerinin akademik başarı ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-24)Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının fiziksel aktivite düzeylerinin akademik başarı ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında ... -
Bilgisayar destekli matematik öğretiminin akademik başarıya ve matematik dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta-analiz ve meta-sentez çalışması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-06)Problem çözme becerisi gerek günlük hayatta gerekse akademik hayatta en önemli becerilerden biridir. Bununla birlikte, teknolojinin büyük bir hız ile ilerlemesi ve eğitim-öğretim faaliyetlerinde kendini göstermesi üzerine ... -
Birleştirme II tekniğinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yaşam becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-22)Bu tez çalışmasının amacı, birleştirme II tekniğine yönelik `Yer Kabuğunun Gizemi` ünitesinde hazırlanan öğretim materyalinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yaşam becerilerine ve akademik başarılarına etkilerini incelemektir. ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında sorgulama topluluğu gerçekleşme düzeyinin öğrenme analitikleri ile belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-14)Çevrimiçi öğrenme ortamlarındaki öğrenciyi merkeze alan etkileşimler birçok araştırmacı tarafından çevrimiçi öğrenme ortamlarının temel bileşenleri olarak değerlendirilmektedir. Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanılan ... -
Dokuz ve onuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile matematik kaygıları, benlik saygıları, akademik öz-yeterlik inançları ve otomatik düşünceleri arasındaki ilişkiler
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Matematik başarısını sadece alan bilgisinin ve eğitiminin niteliğiyle açıklamaya çalışmak sınırlı bir yaklaşımdır. Bunların yanında matematik başarısı ile bazı psikolojik değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyen çalışmalara ... -
Element ve iyon konusunun oyun destekli öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarı tutum motivasyon ve işbirliğine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-06)Çağımıza uygun bireyler yetiştirmek, etkili ve verimli bir eğitim-öğretim süreci sayesinde gerçekleşmektedir. Bu süreçte öğrencinin daha aktif katılım sağladığı, öğrenirken eğlendiği, bilgileri uzun süre aklında tutabileceği, ... -
Eşzamanlı çevrimiçi öğretimde sorgulama topluluğu modeli çerçevesinde bilişsel buradalık ile akademik başarı ilişkisinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çevrimiçi ortamlarda, öğretmen ve akranlar ile iletişim ve etkileşim, birlikte çalışma vesosyalleşme, bu ortamlarda gerçekleşen öğrenmeleri açıklaması noktasında oldukçaönemlidir. Bu çerçevede çevrimiçi ortamlarda öğrencilerin ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının genel kimya laboratuvarı dersinde hazırladıkları yansıtıcı günlüklerin yansıtıcı düşünme ve akademik başarıları üzerine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı `Genel Kimya Laboratuvarı 1` dersi çerçevesinde hazırlanan geribildirim destekli yansıtıcı günlüklerin Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 1. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının, yansıtma seviyeleri ... -
Genel yetenek, akademik benlik kavramı, akademik öz-yeterlik, benlik saygısı, öğrenci bağlılığı ve akademik başarı arasındaki ilişkiler
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-18)Akademik başarı eğitim araştırmacılarının en çok ilgi duyduğu konuların başında gelmektedir. Alan yazında genellikle öğrencilerin başarılarını etkileyen zihinsel ve zihinsel olmayan faktörler ayrı ayrı incelenmiştir. Bununla ... -
Hikâyelerle zenginleştirilmiş fen bilimleri derslerinin Öğrencilerin akademik başarıları ve görüşleri üzerine etkisi: maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-06)Bu çalışmanın amacı, `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinin hikâyelerle zenginleştirilmiş öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve görüşleri üzerine etkisini incelemektir. Çalışma karma yöntem ile yürütülmüştür. ... -
İlköğretim ikinci kademe Türkçe dersi proje görevi başarı puanları ile akademik başarı ve derse yönelik tutum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Değişim süreklidir ve çağın getirisi olan bu değişikliklere her alanda uymak gerekir. Eğitim öğretimde de gerekli değişim ve gelişim yapılmalıdır ki istenilen başarı sağlansın. Eğitimde tüm dersleri etkileyen Türkçe dersi ... -
Maddenin halleri ve ısı ünitesinin bilimsel tartışma (argümantasyon) modeli ile öğretiminin öğrenci başarısına ve anlama düzeylerine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ?Maddenin Halleri ve Isı? ünitesinin bilimsel tartışma (argümantasyon) modeli ile öğretiminin ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin başarıları, anlama düzeyleri ve bilimsel tartışma becerileri üzerine etkisinin ... -
`Maddenin yapısı ve özellikleri` ünitesi kapsamında REACT stratejisine yönelik tasarlanan öğretim materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)1980'den beri yürütülen araştırmalar öğrencilerin günlük yaşantılarında karşılaştıkları durumları fen kavramları ile açıklayamadıklarını göstermektedir. Bu durum araştırmacıların bağlam temelli öğrenme yaklaşımına ... -
Modellerle öğretimin 11. sınıf gazlar ünitesindeki öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)Bu çalışmada, modellerin kullanıldığı öğretim sürecinin 11. sınıf öğrencilerinin gazlar ünitesindeki akademik başarılarına ve kimya dersine yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması hedeflenmektedir. Çalışmada yarı ... -
Ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı öğretim materyali tasarlama, uygulama ve modelin etkililiğini değerlendirme çalışması: Işık ve ses ünitesi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 6. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yer alan `Işık ve Ses` ünitesine ait konuların öğretilmesinde OBYM'yi esas alan öğretim materyalinin tasarlanması, uygulanması ve modelin öğrencilerin ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin motivasyonları ve duygusal zekaları ile akademik başarıları arasındaki ilişki
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Akademik başarı ile bazı psikolojik değişkenler arasında ilişki vardır. Bu çalışmada psikolojik değişkenlerden motivasyonun ve duygusal zekanın akademik başarıyı nasıl açıkladıkları incelenmektedir. Çalışmada ayrıca bazı ... -
Öğretmen adaylarının fiziksel aktivite düzeyleri ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının akademik başarı ile ilişkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-16)Araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının fiziksel aktivite düzeyleri ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının akademik başarı ile ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırma grubunu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Karadeniz ... -
Serbest etkinlik çalışmaları dersine yönelik fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)2010-2011 eğitim öğretim yılı ile birlikte ilköğretim 1. kademe müfredatına Serbest Etkinlik Çalışmaları Dersi (SEÇD) getirilmiştir. SEÇD ile ilköğretim 1. kademe için hem zorunlu ders yükünü hafifletmek hem de öğrencilerin ...