Serbest etkinlik çalışmaları dersine yönelik fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2010-2011 eğitim öğretim yılı ile birlikte ilköğretim 1. kademe müfredatına Serbest Etkinlik Çalışmaları Dersi (SEÇD) getirilmiştir. SEÇD ile ilköğretim 1. kademe için hem zorunlu ders yükünü hafifletmek hem de öğrencilerin çeşitli sosyal, kültürel, sanatsal ve eğitsel faaliyetlerde bulunarak hayat becerileri kazanmaları, olumlu kişilik ve ahlaki özelliklere sahip olmaları hedeflenmiştir. Ancak uygulamada amacın dışına çıkılarak, eğitsel ve öğretsel uygulamalardan tamamen uzak öğrencilerin kendi başlarına bırakıldığı durumlar yaşandığı tespit edilmiştir. Bu durumun MEB tarafından belirli bir programın sunulmamasından kaynaklandığı düşünülerek, yapılan çalışma ile SEÇD?nin amacına ve içeriğine uygun bir program geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, SEÇD için öğretmen görüşlerinin dikkate alındığı ihtiyaç analizi yapılmış ve ihtiyaç analizinden çıkan sonuçlar doğrultusunda program geliştirme çalışmalarına girişilmiştir. SEÇD için öğretmen görüşleri doğrultusunda fen temelli ve disiplinlerarası Okul Bahçesi Programı (OBP) geliştirilmiştir. Yapılan çalışmanın amacı, SEÇD için geliştirilen OBP?nin öğrencilerin fen akademik başarıları ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini farklı değişkenler açısından belirleyebilmektir. Yapılan çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Trabzon iline bağlı iki ilköğretim okulunda yürütülmüştür. Çalışmaya toplam 142 sınıf öğretmeni ve 94?ü deney ve 93?ü kontrol grubunda olmak üzere 187 öğrenci katılmıştır. Trabzon ilinde görev alan 10 sınıf öğretmeni ile mülakat, 5 sınıf öğretmeni ile gözlem çalışmaları ve Türkiye?nin farklı bölgelerinde görev alan 132 sınıf öğretmeni ile anket çalışmaları yürütülürken, öğrencilere yönelik fen akademik başarı testi ve fen tutum ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizi sonrasında, sınıf öğretmenlerinin SEÇD kapsamında hizmet içi eğitime ve sınıf dışı ortamlarla zenginleştirilmiş yarı esnek programlara ihtiyacı olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda geliştirilen OBP?nin öğrencilerin fen akademik başarıları ve tutumları üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Serbest Etkinlik Çalışmaları Dersi, Okul Bahçesi Programı, Akademik Başarı, Tutum In 2010-2011 Academic Year Free Activity Studies Course (FASC) introduced to primary 1st grade curriculum. Via FASC, it was aimed to both to ease the course load for primary first grade and make students to gain life skills and acquire positive characteristic and moral features by doing various social, cultural, artistic and educational activities. However, in practice, it was determined that some situations were experienced in which students were let alone apart from educational and instructional applications. Thinking that this situation was arose from a certain program was not presented by Ministry of National Education, along with this study it was tried to develop a suitable program appropriate with FASC?s aim and content. Within this scope, needs analysis was conducted for FASC by taking teachers? opinions into consideration and program development studies were carried out in direction with the outcomes of needs analysis. According with teacher opinions for FASC, science-based and interdisciplinary School Garden Program (SGP) was developed. The aim of this study is to define the effect of SGP, which was developed for FASC, on students? science academic success and attitudes towards science and technology course from different variables. Experimental method was used in this study. The study was carried out at 2 primary schools in Trabzon in the spring term of 2010-2011 Academic Year. 142 classroom teachers and 187 students, 94 of them in experiment group and 93 of them in control group, were included in the study.10 classroom teachers in Trabzon were interviewed, 5 classroom teachers took place in observation studies, 132 classroom teachers working in different places of Turkey were included in questionnaire studies. As for students, science academic success test and science attitude test were used. After the analysis of data gathered through study, it was determined that classroom teachers were required in-service training within the scope of FASC and half-flexible programs enriched with out-class settings. It was concluded that SGP, developed within this respect was effective on student?s science academic success and attitudes.Key Words: Free Activity Studies Course, School Garden Program, Academic Success, Attitude
Collections