Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının fiziksel aktivite düzeylerinin akademik başarı ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının fiziksel aktivite düzeylerinin akademik başarı ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında 5 farklı üniversitede (Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Giresun Üniversitesi, Ordu üniversitesi, Gümüşhane Üniversitesi) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim gören 667'si (%69,6) erkek, 291'i (30,4) kadın olmak üzere toplam 958 gönüllü öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların fiziksel aktivite düzeylerini belirlemek amacıyla Öztürk (2005) tarafından geçerlilik güvenilirlik çalışması yapılan Uluslararası Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi (Kısa) (IPAQ), akademik başarılarını belirlemek amacıyla genel not ortalamaları kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25.0 istatistik paket programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada var olan durumu tespit etmeyi hedefleyen betimsel yöntem ve daha önce gerçekleşmiş veya hala devam eden durumu olduğu gibi betimlemeyi hedefleyen tarama içeren yöntem kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ilk aşamada kayıp değerler, uç değerler ve verilerin normal dağılımı belirlenmiştir. Demografik özellikler (cinsiyet, yaş, ikamet yeri, sınıf, branş, milli olma, gelir durumu, anne eğitim ve baba eğitim ) için frekans ve yüzde tablolarından yararlanılmıştır. Akademik başarı ve demografik özelliklere göre fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkiyi açıklamak için veri analiz teknikleri olarak tanımlayıcı istatistik teknikleri, Bağımsız t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Mann- Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının yaşları 17 ile 32 arasında olup yaş ortalaması 20.75'dir. Akademik not ortalamalarının ortalaması 2.51 (Ss.=.66) olup, akademik ortalamaları 0.75 ile 3.81 arasında değişmektedir fiziksel aktivite puanlarının ortalaması 2208.09 (Ss.=1836.94); puan aralığı ise 120-9800 MET-dk/hafta olarak bulundu. Erkeklerin Met-dakika skorlarının ortalaması (ort=2397.32) kadınların ortalamasından (ort=1503.72) daha yüksek olduğu ve bu farkın istatistiksel açıdan anlamlı olduğu bulunmuştur (t=5.38, p<.001). Akademik ortalamaları yapılan Anova sonucunda fiziksel aktivite düzeyine göre anlamlı şekilde farklılaştığı bulunmuştur. (S(2,957)=539,562, P<0,005). Minimal aktif olan grubun inaktif ve çok aktif olan gruplara göre akademik başarılarının istatiksel olarak pozitif yönde yüksek olduğu belirlenmiştir (P<0,005). The aim of this study is to examine the physical activity levels of physical education and sport teacher candidates in terms of academic achievement and various variables.The study group of the research included 667 (69.6%) male and 291 (30.4) female, totaling 958 volunteer students attending 5 different universities (Karadeniz Technical University, Ondokuz Mayıs University, Giresun University, Ordu University, Gümüşhane University) in Physical Education and Sport Teacher Training Department in 2016-2017 academic year. In order to determine the physical activity levels of the participants, the general grading averages were used to determine the academic achievement of the International Physical Activity Questionnaire (Short) (IPAQ), in which validity reliability studies were conducted by Öztürk (2005). The analysis of the data was carried out through the SPSS 25.0 statistical package program. Descriptive method and screening method aiming to determine the existing situation have been used in the research. In the analysis of the data, in the first phase, missing values, extreme values and normal distribution of data were determined. For demographic characteristics such as gender, age, place of residence, class, branch, nationality, income status, mother education and father education, frequency and percentage tables were used. According to demographic characteristics, in order to explain the relationship between the academic achievement and the physical activity levels, Independent t Test, One Way Analysis of Variance (ANOVA), Mann-Whitney U Test and Kruskal Wallis test were used as the data analysis techniques.The ages of physical education and sport teacher candidates are between 17 and 32 and their average age is 20.75. Besides, the average of average of the academic grade point is 2.51 (Ss=.66) and the academic average changes between 0.75 and 3.81. The average of physical activity scores is 2208.09 (Ss=1836.94). The score range has been determined between 120 and 9800 MET-min. / week. The mean Met-minute scores of males (mean=2397.32) were higher than the average of females (mean=1503.72) and this difference was statistically significant (t=5.38, p<.001). As a result of Anova whose academic averages were conducted, there have been many significant differences in terms of physical activity level (S(2,957)=539,562, P<0,005). The minimum active group was found to be statistically higher in the positive direction than the inactive and very active groups (P <0.005).
Collections