Öğretmen adaylarının fiziksel aktivite düzeyleri ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının akademik başarı ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının fiziksel aktivite düzeyleri ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının akademik başarı ile ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırma grubunu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi bünyesinde öğrenim gören 361 (50 kadın, 311 erkek) öğretmen adayı oluşturmaktadır. `Kişisel Bilgi Formu`, `Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi` kısa formu, `Adolesan Yaşam Biçimi Ölçeği` kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının akademik başarıları ise anket uygulaması yapılan tarihteki genel akademik not ortalamaları ile belirlenmiştir. Verilerin analizinde parametrik koşullar sağlandığı için ikili karşılaştırmalarda t-testi, çoklu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans Analizi (ANOVA), değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson korelasyon analizi ve basit regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının fiziksel aktivite puan ortalaması 2618.11 olarak bulunmuştur. Bu sonuç katılımcıların minimal aktif olduğunu göstermiştir. Öğretmen adayları ortanın üzerinde sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına ve tutumlarına sahiptir. Sağlıkla ilgili davranışları cinsiyet, sigara içme, çalışma, hastalık ve ilaç kullanımı değişkenlerine göre farklılaşmazken; yaşanılan yer ve fiziksel aktivite düzeylerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermiştir. Fiziksel aktivite düzeyi ile sağlıkla ilgili davranışlar arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Akademik başarı ile fiziksel aktivite düzeyi arasında negatif yönde zayıf ilişki görülmüştür (r=-.208).Regresyon analizi sonuçlarına göre ise; sağlıkla ilgili yaşam biçimi davranışları, vücut kitle indeksi ve fiziksel aktivite düzeyleri öğrencilerin akademik başarılarındaki toplam varyansın yaklaşık % 6'sını açıklamaktadır. The aim of this research is to prove the relationship between physical activity levels and healthy lifestyle behaviors of teacher candidates and their academic achievements. The research group is formed of 361 teacher candidates (50 females, 311 males) who were student in years between 2015 and 2016 at Fatih Education Faculty of Karadeniz Technical University. `Personal Information Form`, `International Physical Activity Survey (shorter version)`, `Adolescent Lifestyle Scale` are used in this research. The academic achievements of teacher candidates are determined by their GPA's (Genel ortalamaysa Cumulative GPA) at the time of survey.The analysis of data is compatible with parametric conditions. Therefore, t-test is used for dual comparisons and one-sided variance analysis (ANOVA) is used for multiple comparisons. Lastly, Pearson correlation analysis and simple regression analysis are used to determine the relationship between variables.As the result of this research, the average physical activity score of teacher candidates is found to be 2618.11. This result shows that the participants are minimally active. Teacher candidates have above average healthy lifestyle behaviors and attitudes. Although their health-related behaviors did not show any statistically significant relation to gender, smoking, working, illness and medication variables, it showed a significant relation to physical activity levels and the location of participants' residences. There is a positive relationship between physical activity level and healthy lifestyle behaviors. There is a weak negative relationship(r= -.208) between academic achievement and physical activity level. According to regression analysis results, healthy life style behaviors, body mass index (BMI) and physical activity level of students explained approximately 6% of the total variance of their academic achievements.
Collections