Eşzamanlı çevrimiçi öğretimde sorgulama topluluğu modeli çerçevesinde bilişsel buradalık ile akademik başarı ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevrimiçi ortamlarda, öğretmen ve akranlar ile iletişim ve etkileşim, birlikte çalışma vesosyalleşme, bu ortamlarda gerçekleşen öğrenmeleri açıklaması noktasında oldukçaönemlidir. Bu çerçevede çevrimiçi ortamlarda öğrencilerin öğretmenleriyle ve akranlarıylaetkileşimlerini sosyal, öğretimsel ve bilişsel açılardan ele alarak, bu ortamlarda öğrenmehedeflerini gerçekleştirebilmek için oluşturulan topluluğu açıklamak amacıyla `SorgulamaTopluluğu Modeli` geliştirilmiştir. Bu çalışmada, çevrimiçi eşzamanlı öğretimde bilişselburadalık ile akademik başarı ilişkisinin sorgulama topluluğu bileşenleri çerçevesindeincelenmiştir. Sorgulama topluluğu modeli çerçevesinde ele alınan bu değişkenlerinbirbirleriyle ilişkileri hem nicel hem de nitel veriler toplanarak değerlendirilmiştir. Veriler,Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Uzaktan Eğitim Programı 4.sınıfa devameden 40 öğrenciye Adobe Connect web konferans sistemi kullanılarak sunulan `EğitimdeYapay Zekâ Uygulamaları` dersi sürecinde toplanmıştır. Nicel veriler için başarı testi ile`Sorgulama Topluluğu Ölçeği` uygulanmıştır. Ayrıca ders içerisinde yapılan gözlemler vetartışma kayıtları, nicel araştırmalardan elde edilen verilerin yorumlanması noktasındadeğerlendirilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin bilişsel, sosyal ve öğretimsel buradalık algılarıyüksek denilebilecek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin algıları ile eşzamanlıçevrimiçi ortamda buradalıkların gerçekleşme durumları arasında yakın bir ilişki sözkonusudur. Eğitimde yapay zekâ uygulamaları dersi sonunda oluşan akademik başarılarıile bilişsel buradalık algıları arasında bir ilişki görülmemiş olup, öğrencilerin bilişsel buradalıkalgıları ile sosyal ve öğretimsel buradalık algıları arsında orta düzeyde pozitif bir ilişkibelirlenmiştir. Elde edilen sonuçların özellikle web konferans ile çevrimiçi eşzamanlıöğrenme ortamlarında gerçekleştirilen derslerde öğrencilerin öğretimsel, sosyal ve bilişselburadalıkların olumlu yönde geliştirebilecek etkinlikler için ipuçları sunacağıdüşünülmektedir. In online environments, communication and interaction with teachers and peers,working together and socialization in these are very important In the explanation of thepointthe learning that occurs in these environments. In this context, `Community of InquiryModel` has been developed for explaining created community and in these environmentslearning objectives by addressing students interact with teachers and peers in onlineenvironments from social, teaching and cognitive angles. In this study, the relationship ofacademic achievement and cognitive presence were investigated in sycnhronouslycommunicated online setting in the context of comunity of inquiry components. therelationship among these factors that have been handled within the framework of comunityof inquiry model were assessed by collecting both quantitative and qualitative data. Theparticipants of the study were 40 students enrolled at fourth grade of Computer andInstructional Technologies Department online program of a public university. Theinstructional process for `Applications of Artificial Intelligence in Education` course wasimplememnted via using Adobe Connect web conferencing system . An Achievement testfor determining the learning performances and `Community of Inquiry Scale` for students'perceptions about presences was carried out. In addition, the observations and discussionrecords provided in the course were analyzed in point of interpretation of data obtained fromquantitative research. As a result, students' cognitive, social and teaching presenceperceptions have been found as high level. A close relationship between perceptions ofstudents and the realization of the presences in the online environment is the case. Nosignificant releationship was found between academic achievements and perceptions ofcognitive presences and a positive relationship at medium-level was identified betweenperceptions of cognitive presence and social and teaching presence perceptions. Theresults are hoped to give some clues for the activities which may positively contribute todevelop the teaching, social and cognitive presences during the courses conducted inonline synchronous learning environments especially through web conferences
Collections