Browsing TEZLER by Subject "Leadership"
Now showing items 1-20 of 38
-
Arketipsel liderlik eğitim modeli (alem): Karma gömülü deneysel çalışma
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-03)Bu araştırmada, araştırmacı tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanan Arketipsel Liderlik Eğitim Programı (ALEP)'in etkililiğinin deneysel desen ile sınanması sonucu elde edilen nicel verilerin, gömülü teori modeli ... -
Devlet ve özel ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin yeterlikleri (İstanbul ili, Bahçelievler ilçesi örneği)
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-05)Bu araştırmanın amacı, devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin, bilişim teknolojilerini eğitim ortamlarına entegre etmek ve etkin kullanımlarını sağlamak için yerine getirmeleri gereken teknoloji ... -
Eğitim yöneticilerinin yönetim ve öğretmenleri etkileme becerilerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilkokul yöneticilerinin yönetim becerileri ile öğretmenleri etkileme özellikleri arasındaki ilişki öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden ... -
Eleştirel liderlik stili ile liderlik uygulamaları arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-29)Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin eleştirel liderlik stilinin liderlik uygulamalarına etkisinin belirlenmesidir.Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, ... -
Etkili lider sinerjik okul: Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinerji arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinerji arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma nicel bir araştırma olup, araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Farklı okul kademelerinde görev yapan öğretmen algılarına göre yöneticilerin ruhsal liderlik stilinin okul kültürüne etkisi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-25)Bu çalışma, farklı okul kademelerinde görev yapan öğretmen algılarına göre yöneticilerin ruhsal liderlik stilinin okul kültürüne etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma nicel araştırma yönteminde ve ilişkisel tarama ... -
İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri (İstanbul ili Beyoğlu ilçesi örneği)
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma, tarama modeli bir araştırmadır. Araştırma evreni İstanbul İli, Beyoğlu ilçesinde görev yapan ... -
İlköğretim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile otantik liderlik özellikleri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile otantik liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin okul yöneticileri ve öğretmen algılarına dayalı olarak incelenmesidir. ... -
İlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik düzeylerinin yaşam doyumları ve aileden algılanan sosyal destek algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada okul yöneticilerinin otantik liderlik özellikleri ile yaşam doyumu ve aileden algılanan sosyal destek algısı arasındaki ilişkileri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma verileri, İstanbul ili Avrupa yakası ... -
Kültürel zekâ ve duygusal zekânın liderlik tipleri üzerindeki etkileri
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-01)Günümüzde iş hayatında insan gücünün ve emeğinin önem arz ettiği hizmet, sanayi, eğitim vb. sektörlerde çok farklı kültürlere sahip bireyler bir araya gelerek aynı iş ortamlarını paylaşmaktadır. İnsan zekâsı gelişebilen, ... -
Liderlerin algılanan cinsiyet rolünün algılanan liderlik tarzına etkisi: Emniyet teşkilatı personeli, öğretmenler ve banka çalışanlarının karşılaştırmalı analizi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-23)Araştırmanın amacı, liderlerin algılanan cinsiyet rolünün algılanan liderlik tarzına etkisinin, emniyet teşkilatı personeli, öğretmenler ve banka çalışanları için karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir. İstanbul ilinde ... -
Müdürlerin okullardaki rehberlik uygulamalarına yönelik liderliği ile rehberlik uygulamaları arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ilkokullarda görev yapan okul müdürlerinin, okul rehberlik uygulamalarına ilişkin sınıf rehber öğretmenlerine hangi düzeyde liderlik yaptığının belirlenmesidir.Bu çalışmanın evrenini, 2013-2014 yılında ... -
Okul müdürlerinin algılanan dönüşümcü liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyine etkisi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-30)Kişilerin çalıştıkları örgüt içerisinde kendilerini iyi hissetmelerinde liderin rolü büyüktür. Kişilerin iş yerinden ve yaptıkları işten uzak durmaları gibi sinizm duygularının oluşmasında lider önemli bir faktördür. ... -
Okul müdürlerinin eğitim liderliği konusundaki durumlarının incelenmesi:Tekirdağ ili Çerkezköy ilçesi örneği
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim ve öğretim yuvası olarak adlandırdığımız okullarda okul müdürleri ve eğitimcilerin öğrencilere yol gösterme ve yönlendirme sorumlulukları da bulunmaktadır. Eğitim liderliği kavramı bu olguyu açıklamak için kullanılır. ... -
Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile politik becerileri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-01)Araştırmanın amacı okul müdürlerinin liderlik stilleri ile politik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada ilişkisel tarama yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Tekirdağ ili ve ilçelerinde ... -
Okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri ile öğretmenlerin saygın okul müdürü algısı arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri ile öğretmenlerin saygın okul müdürü algısı arasındaki ilişkinin, öğretmen algılarına göre belirlenmesine yöneliktir. Bu araştırmada, okul ... -
Okul müdürlerinin liderlik stillerinin okul mutluluğunu yordama düzeyi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-13)Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin liderlik stillerinin okul mutluluğunu yordayıp yordamadığının belirlenmesidir. Bu bağlamda araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili ... -
Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-26)Bu çalışmada, okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu ... -
Okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan liderlik stilleri ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki (Tekirdağ örneği)
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-29)Çalışmanın amacı öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada betimsel ve ilişkisel tarama yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-30)Çalışmanın amacı okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada Nicel Araştırma modellerinden korelasyon yöntemi kullanılmıştır. ...