Kültürel zekâ ve duygusal zekânın liderlik tipleri üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde iş hayatında insan gücünün ve emeğinin önem arz ettiği hizmet, sanayi, eğitim vb. sektörlerde çok farklı kültürlere sahip bireyler bir araya gelerek aynı iş ortamlarını paylaşmaktadır. İnsan zekâsı gelişebilen, dinamik, çevre faktörlerinden etkilenen bir unsurdur. Kültür kümülatif ilerleyen ve zamana göre kendini yenileyen köklü bir değerdir. Küreselleşme ile dünyanın her noktasında kültürel farklılığa sahip insanların bir arada olma zorunluluğu başlamıştır. Kültürel zekâ çok kültürlü ortamlarda başarının anahtarıdır. Duygusal zekâ ise özbilinç ile kendi duygularının farkında olduktan sonra farklı bireylere yönelik empati oluşturur. Duygusal zekâ kişinin sosyal hayatını ve iş hayatını etkilemektedir. Gelecekte gerek iş hayatında gerekse sosyal hayatta önemi giderek artan duygusal zekâ ve kültürel zekânın liderlik tipleri üzerindeki etkilerini araştırmak için farklı sektörlerde çalışmakta olan yönetici ve çalışanlarından oluşan 2 ayrı anket formu düzenlenerek nicel bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Anketler AMOS 23 ve SPSS 23 paket programı yardımıyla araştırmaya ait veriler analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, teorik analiz sonuçlarıyla anket analizi sonuçları arasında ilişki incelenmiştir. Nowadays, individuals with very different cultures come together in service, industry, education, etc. sectors which manpower and labor are important, and they share the same workplace environment. Human intelligence is a developing, dynamic element which is influenced by environmental factors. Culture is a radical value that progresses cumulatively and renews itself according to time. With globalization, the obligation of coexistence of people with cultural differences in every part of the world has started. Cultural intelligence is the key to success in multicultural settings. Emotional intelligence creates empathy for different individuals after being aware of self-awareness and their own feelings. Emotional intelligence influences individual's the social and business life. In order to investigate the effects of emotional intelligence and cultural intelligence on the types of leadership in business life and social life, a quantitative research method has been applied. In this study, two different questionnaires were conducted for managers and employees working in different sectors. Questionnaire data were analyzed with the help of AMOS 23 and SPSS 23 package program. As a result of the analyzes, the relationship between the results of the theoretical analysis and the results of the survey analysis were examined.
Collections