Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada Nicel Araştırma modellerinden korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Beykoz, Kadıköy, Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel ; ilkokul ,ortaokul ve lise kurumlarındaki toplam 390 okul müdürü oluşturmaktadır. Belirlenen ilçelerin büyüklüğü ve 390 okul müdürüne ulaşmanın ekonomik zorluğu ve zaman güçlüğü göz önünde bulundurularak, araştırma grubu 150 okul müdürüyle sınırlandırılmıştır. Verilerin toplanmasında Banoğlu (2011) tarafından geliştirilen ''Teknoloji Liderliği Yeterliliği Ölçeği'' ile Uzunboylu ve Hürsen (2011) tarafından geliştirilen `Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliği Ölçeği'' kullanılmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde verilere yönelik frekans ve yüzde dağılımı alınmıştır. Okul müdürlerinin yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Değişkenler arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda dağılım normal olduğundan t testi , ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Farklılığın anlamlı bulunması durumunda Scheffe (Çoklu Karşılaştırma) testi uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmak için korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Değişkenlerin birbirini yordama düzeyini tespit etmek için regresyon analizine başvurulmuştur.Araştırma sonucunda yaşam boyu öğrenme yeterliği ile teknoloji liderliği yeterliği arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Okul müdürlerinin demografik özelliklerinden cinsiyet ve mezuniyet değişkenlerine göre teknoloji liderliği yeterliklerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yaş, kıdem, yöneticilik kıdemi, branş ve okul kademesi değişkenlerine göre teknoloji liderliği yeterliklerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Okuliiimüdürlerinin demografik özelliklerinden cinsiyet, mezuniyet ve branş değişkenlerine göre yaşam boyu öğrenme yeterliklerinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Okul müdürlerinin demografik özelliklerinden yaş, kıdem ve okul kademesi değişkenlerine göre yaşam boyu öğrenme yeterliklerinde toplam ölçekte hiçbir alt boyutta (öğrenmeyi öğrenme yeterlikleri, bilgiyi elde etme yeterlikleri, dijital yeterlikleri, öz yönetim yeterlilikleri, inisiyatif ve girişimcilik yeterlikleri ve karar verebilme yeterlikleri) anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Günümüzün hızla değişen koşullarında teknoloji liderliğinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu açıdan yaşam boyu öğrenme yeterliliği ile olumlu yönde ilişkisinin bulunmuş olması bizi, dijital çağın getirdiği hızlı değişimlerin eğitim ve öğretime entegrasyonu için yöneticilerin bu alandaki yeterliliklerini artırmaya yönelik adımların atılması gerektiği sonucuna ulaştırmıştır. The aim of the study is to examine the relationship between the school leadership's qualifications for technology leadership and lifelong learning competencies. In this study, correlation method was used from Quantitative Research Models. Beykoz, Kadıköy, Üsküdar District National Education Directorate of the universe of the research connected to the official and private; primary school, junior high school and high school institutions. Considering the size of the districts identified and the economic difficulty and time constraints of accessing 390 schoolmembers, the research group was limited to 150 school principals. The `Technology Leadership Qualification Scale` developed by Banoğlu (2011) and the `Lifelong Learning Competency Scale` developed by Uzunboylu and Hürsen (2011) were used to collect the data. In the first part of the scale, frequency and percentage distribution for the data were taken. The arithmetic mean and the standard deviation for determining the competences of school principals were used. One-way analysis of variance (ANOVA) was used to compare t-test and double variable groups in order to show the difference between the variables. The Scheffe (Multiple Comparison) test was applied if the difference was significant. Correlation method was used to investigate the relationship between variables. Regression analysis was used to determine the degree of mutuality of the variables. As a result of the research, it was determined that there is a positive relationship between lifelong learning competence and technology leadership competence. There was no significant difference in the technological leadership competencies according to gender and graduation variables from the demographic characteristics of school principals. A significant difference was found in the technology leadership competencies according to age, seniority, managerial seniority, branch and school grade variables. The demographic characteristics of school principals were found to be significantly different in terms of their lifelong learningvcompetencies according to gender, graduation and branch variables. A significant difference wasn't found in the subscales of total scale (learning learning competencies, information proficiency, digital competencies, self-management competencies, initiative and entrepreneurship competencies and decision making competencies) in lifelong learning competencies according to age, seniority and school level variables of school managers' demographics. It is thought that technology leadership is important in today's rapidly changing conditions. In this respect, the fact that the lifelong learning competence has been positively related has led us to the conclusion that the rapid changes brought by the digital age should take steps to increase the competencies of the administrators for education and teaching integration.
Collections