Liderlerin algılanan cinsiyet rolünün algılanan liderlik tarzına etkisi: Emniyet teşkilatı personeli, öğretmenler ve banka çalışanlarının karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, liderlerin algılanan cinsiyet rolünün algılanan liderlik tarzına etkisinin, emniyet teşkilatı personeli, öğretmenler ve banka çalışanları için karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir. İstanbul ilinde çalışan emniyet teşkilatı personeli, öğretmen ve banka çalışanlarından oluşan toplam 224 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada liderlik tarzını ölçmek için Çağlar (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan 38 soruluk liderlik tarzı ölçeği kullanılmıştır ve toplumsal cinsiyet rolü ölçeği olarak Bem (1974) tarafından oluşturulan Özkan ve Lajunen (2005) tarafından sadeleştirilen 20 maddelik anket kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında SPSS 23 ve AMOS 23 programı kullanılmıştır. Analizler, betimleyici istatistikler, korelasyon, doğrulayıcı faktör analizi, YEM (Yapısal Eşitlik Model), T Testi, ANOVA ve Tukey Testi kullanılarak yapılmıştır. Liderlik tarzı ve cinsiyet rolü ilişkisini sınayan (korelasyon) analizlerde ilişki anlamlı (p<0.05) düzeyde bulunmuştur. YEM sonuçlarına göre liderlerin algılanan cinsiyet rolünün algılanan liderlik tarzı üzerinde anlamlı düzeyde (p=0,00) etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Liderlerin algılanan cinsiyet rolü meslek gruplarına göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.Liderlerin algılanan liderlik tarzının da meslek gruplarına göre anlamlı farklılıklar gösterdiği yapılan analizlerde tespit edilmiştir. The aim of the study is to analyze the effect of the perceived gender role of the leaders on their perceived leadership style through a comparative analysis among police officers, teachers and bank employees. A total of 224 respondents, police officers, teachers and bank employees, working in the province of Istanbul, constitute the sample of the study.In order to measure the leadership styles, a 38-item leadership style scale adapted to Turkish by Çağlar (2011) was used and a 20-item questionnaire which was developed by Bem (1974) and simplified by Özkan and Lajunen (2005) was used as the gender role scale. In the quantitative part of the study, SPSS 23 and AMOS 23 program were used. Analysis were made by using descriptive statistics, correlation, confirmatory factor analysis, SEM (Structural Equation Modeling), T Test, ANOVA and Tukey Tests. Correlation analysis testing the relationship between leadership styles and gender roles were significant (p <0.05). According to SEM, the perceived gender role of the leader significantly affects the perceived leadership style (p = 0.00). The perceived gender role of the leader showed significant differences among occupational groups. The perceived leadership style of the leader also demonstrated significant differences among occupational groups (p = 0.00).
Collections