SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 564
-
Türkiye`de elektronik ticaret, internet bankacılığı ve uygulamalar
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Elektronik ticaret (e-ticaret), ürünlerin büyük bir bilgisayar ağı üzerinde alınıp satılması veya müşterilerin online (çevrimiçi) bir satış kanalı olan işyerlerinden ürün ve/veya hizmet satın alması şeklinde tanımlanabilir. ... -
Çalışanların güçlendirilmesi ve uygulamadaki eğilimlerin araştırılması
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Çalışanların güçlendirilmesi konusunun çeşitli boyutları ile ele alınjÖfğrtStf yüksek lisans tezinin birinci bölümü `Örgütlerde Çalışanların Güçlendirilmesi` ana başlığı altında konunun temel noktalan ve temel kavranılan ... -
Karar verici ve tüketicinin farklı kişiler olduğu ürün gruplarında pazarlama dinamikleri: İlaç sektörü ve hekimler üzerine bir uygulama
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET İUvVytötf A ``i Tır. `«««.^.? JC* i? Bu çalışmanın ana amacı, pazarlamada satın alma kararının tüketiciler yerine yasal ya da özellikli bilgi birikimine sahip kişi/kurumlar tarafından gerçekleştirilmesini incelemektir. ... -
Öğrenen organizasyonlar ve örgütsel öğrenme yetersizliklerine ilişkin bir uygulama
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Organizasyonlar teknolojik, ekonomik ve sosyal alanlardaki değişikliklere uyum sağlayabilmek için ayakta kalabilmenin formülünü aramaktadırlar. İşte bu organizasyonlardan kendilerini daha hızlı bir şekilde değiştirebilenler ... -
Hedef maliyet yönetim sisteminin Türk hazır giyim sektöründe uygulanabilirlik düzeyinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Günümüzde, tüketici beklentilerinin artması, mal-hizmet arz fazlalıkları, ûffîH1 Ömürlerinin kısalması, yatırım maliyetlerinin artması, ürün karmaşıklığının artması, ürün taklit sürelerinin kısalması, mallara dayalı ... -
Fabrika düzenlemede hücre temeline dayalı imalat ve bir uygulama
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06).*!?*?¦¦¦*.¦:¦.-;..` />.., ```-¦' /, '.,.-¦-,.¦ `V '.#' OZET ^*^,,,«.«- *>-¦' Globalleşen dünya ekonomisi, hızla gelişen teknolojinin de yardımıyla daha kısa sürede ve çeşitli üretimi, ülkeler ... -
Bireysel, örgütsel yaratıcılık ve yaratıcılık için iş çevresinin düzenlenmesi: Bir araştırma
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kaynakların giderek kıt hale geldiği, rekabetin yoğunlaştığı, emek ve teçhizat maliyetinin arttığı çağımızda organizasyonların yaşaması ve başarılı olması kadar, ulusların ve hatta bireylerin de gelişmesi, kalkınması ... -
Küçük ve orta ölçekli işletmelerde (KOBİ) yenilik çabaları ve KOBİ`lerde ürün yeniliği üzerine bir araştırma
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)OZET p 3&6&^ I Dünya ekonomisinin küreselleşmesi sonucunda gittikçe artan rekabet karşısında Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ) ayakta kalabilmeleri, daha fazla yenilik yapmalarına bağlıdır. KOBİ'lerin ... -
Hizmet kalitesinin ölçülmesi ve Ukrayna Havayolları`nda bir uygulama
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET Günümüzde hızla gelişen hizmet sektöründe rekabet avantajı sağlayabilmenin, hatta hayatta kalabilmenin anahtarı kaliteli hizmet sunmaktır. Bu yüzden şirketler sunduğu hizmetin kalitesini yükseltmek için çaba harcamak ... -
Hisse senedi getirilerinde firma büyüklüğü etkisi: İMKB`de uygulamalı bir analiz
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)I- `V w**** OZET Bu çalışmada, İMKB ' de 1990-2000 yılları arasında işlem gören firmaların, hisse senedi getirilerinde firma büyüklük etkisi olup olmadığı incelenmiştir IMKB de 1990-2000 döneminde işlem gören firmaların ... -
Takım çalışması: Takım çalışmasında işbirliğinin önemi ve öğrencilerin işbirliğini belirleyen bir saha araştırması
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)..-¦`./', IV ÖZET Bu tez çalışması aşağıda gösterildiği maddeleri takiben ilerlemektedir: İlk iki bölümde takım kavramı iki görüş açısından açıklanmaktadır. Önceliklemaksimum performans elde edilmesine yönelik takım ... -
İMKB`de haftanın günü etkisi ve deneysel bir uygulama
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET Daha önce yapılan çalışmalardan anlaşıldığı üzere dünya borsalarının pek çoğunda, Pazartesi günleri (bazı ülkelerde Salı günleri) sistematik olarak negatif getiri sağlarken, Cuma günleri en yüksek getiriyi sağlayan ... -
Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde rekabet biçimleri ve bir uygulama
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)işletmeler gelişmek ve büyümek istiyorlarsa, üstün performansa yol açan rekabet yönelimine sahip olmalı ve bu yönelime uygun rekabet biçimlerini kullanmak zorundadırlar. Yeni rekabet yöntemleri, yeni kabiliyetler ve yönetim ... -
İşletmelerde personel eğitimi ve geliştirme süreci; bankalarda yapılan bir uygulama
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)OZET Son yıllarda insan kaynaklan alanında önemli değişimler olmuştur. Şirketler için insan kaynağı faktörü önemli bir hale gelmiştir. Dünya pazarında rekabet,.. avantajına sahip olmak isteyen şirketler için yüksek beceri ... -
Üretim, pazarlama ve lojistik fonksiyonları arasındaki ilişkiler ve lojistik yönetimin önemi
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)IV OZET Her geçen gün işletmeler mal ve hizmet üretiminde fonksiyonel departmanların gücünü daha fazla fark etmeye başlamışlardır. Bunun da ötesinde artan rekabet şartlarıyla beraber yeni ürünler geliştirme ve iyileştirme ... -
İ.M.K.B. şirketlerinin pazarlama ve üretim maliyetlerindeki değişim trendleri
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET Bu Çalışmada, çoğu pazarlama maliyetleri ve pazarlama maliyetleri muhasebesi monografileri ile pazarlama kitaplarında yer alan `pazarlama ve dağıtım maliyetlerinin üretim maliyetlerini aştığı` iddiasının İ.M.K.B. ... -
I. Dünya Savaşı sonrası Türk Kurtuluş Savaşı döneminde Yunan mezalimi
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)¦W » £ I OZET Birinci Dünya Savaşı sonrası Anadolu'yu istilaya kalkışan Yunanlılar, Batı ve Trakya Bölgelerinde Türk halkını yok etmeye yönelik insanlık dışı, akıl almaz eylemlerde bulunmuşlardır. Yunanlıların, Megola ... -
Dağıtım kanallarında kontrol olgusu; Takip, gözlem ve diğer kontrol mekanizmalarının işbirliğine etkisi
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)iv '3 i t i- ÖZET Dağıtım kanallarında uygulanan kontrol kavramını ele alan bu tez çalışmasının amacı, kontrol kavramının kanal üyeleri arasındaki işbirliğine etkilerini belirlemeye yöneliktir. Bu konunun araştırılması ... -
Yabancı sermaye ve Türkiye`de elektronik, kimya ve toprak sektöründe faaliyet gösteren yatırım ortaklıklarının performanslarının incelenmesi
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)IV. r ÖZET i Dünyada yaşanan küreselleşme ve artan rekabet ortamının sontucu firmalar, rekabet avantajı sağlamak amacıyla diğer firmalarla işbirliği yapmaktadır. Bu şekilde, şirketler hızlı bir şekilde en son teknolojiye ... -
Toplam kalite yönetimi ve ISO 9000 kalite güvence sisteminin kalite maliyetlerine etkisi ve ISO 9000 belgeli KOBİ`lerde kalite maliyetleri üzerine bir araştırma
(GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET -.v>-/ Globalleşen dünyada hayatta kalabilmek için klasik rekabet stratejilerini uygulamak artık yeterli olmamaktadır. Tek başına yüksek kalite veya tek başına düşük maliyet işletmenin amaçlarına cevap verememekte, ...