Üretim, pazarlama ve lojistik fonksiyonları arasındaki ilişkiler ve lojistik yönetimin önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV OZET Her geçen gün işletmeler mal ve hizmet üretiminde fonksiyonel departmanların gücünü daha fazla fark etmeye başlamışlardır. Bunun da ötesinde artan rekabet şartlarıyla beraber yeni ürünler geliştirme ve iyileştirme ve müşteri memnuniyetini arttırma çalışmaları bu fonksiyonlar arasındaki koordinasyonunda işletmeye sağlayacağı ek faydalan ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu çalışmada öncelikle, üretici firmaların temel fonksiyonlarından olan lojistik, üretim ve pazarlamanın işletme performansına olan etkileri incelenmiştir. Daha sonra lojistik-üretim ve lojistik-pazarlama koordinasyonlarının işlevleri ayrı ayrı tanımlanmıştır. Bunun yanında çalışmanın ana çıkış noktası, hem üretim ve lojistik fonksiyonları arasındaki hem de pazarlama ve lojistik fonksiyonları arasındaki koordinasyon sonucunda elde edilecek çıktının şirketin genel performansı üzerine etkisinin, üretim, pazarlama ve lojistiğin ayrı ayrı çalışmaları sonucu elde edilecek çıktının etkisinden daha önemli ve etkili olacağı düşüncesidir. Bu konuda çeşitli hipotezler öne sürülmüş ve bu hipotezler, otomotiv ve yan sanayi sektöründe yer alan firmalardan toplanan veriler üzerinde test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre lojistik, üretim ve pazarlama fonksiyonları bir arada iken üretim ve pazarlama fonksiyonu işletme performansını daha güçlü bir biçimde etkilemektedir. Daha da önemlisi temel iddia olan lojistik-üretim ve lojistik- pazarlama koordinasyonlarının etkisinin bu fonksiyonların ayrı ayrı etkilerinden daha önemli olduğu ortaya konulmuş ve geliştirilen teorik model kısmen doğrulanmıştır. Çalışma 7 bölümden oluşmaktadır. İlk 5 bölümde konuyla ilgili literatür araştırmaları taranarak, ortaya atılan teorik modelde kullanılan ana değişkenler tanımlanmıştır. 6. bölümde araştırmanın metodolojisi açıklanmış ve toplanan veriler üzerinde uygulanan analizler Önemli bulgular ve bulguların yorumları gösterilmiştir. Son olarak 7. bölümde sonuçlar değerlendirilmiş ve araştırmacı ve yöneticilere çeşitli öneriler sunulmuştur. V SUMMARY 'V^.,..^ Companies acceleratingly realize the effect of functional departments in production of services and goods. Additionally there are two main benefits, thanks to the raising rivalries: first, product development & customer satisfaction, and second, additional benefits as a result of the coordination of all those functions. In this work, the research question to be answered was how logistics, - one of the basic functions of manufacture companies - production, and marketing effect firm performance. Then, functions of coordination between logistics&production and logistics&marketing are defined. Coordination between logistics and merketing, and between logistics and production departments result more importantly on the firm performance than logistics, marketing and production result when they are odd. This point is the main basic point of this research. Many numbers of hypotheses were put forward on this topic, and all those were tested on the data obtained from the companies of automotive and its supporting industries. According to the research results; logistics, production, and marketing functions have stronger effects on production and marketing function - firm performance - while together. Importantly, it is put forward that, logistics-production and logistics-marketing coordinations are more effective than the odd effects of all those functions. And this theorical model is partially confirmed. The text is composed of 7 chapters. In the first 5 chapters, main variables which are used in the theorical model, are presented as a result of surveying relating literature. In the 6th chapter, the methodology of the research is explained in details. The analyses on the obtained data, significant results and their conclusion are also shown. Finally in the 7th chapter, results are avaluated and various suggestions for researchers&practionners are developed.
Collections