İ.M.K.B. şirketlerinin pazarlama ve üretim maliyetlerindeki değişim trendleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bu Çalışmada, çoğu pazarlama maliyetleri ve pazarlama maliyetleri muhasebesi monografileri ile pazarlama kitaplarında yer alan `pazarlama ve dağıtım maliyetlerinin üretim maliyetlerini aştığı` iddiasının İ.M.K.B. şirketleri için geçerli olup olmadığının incelenmesi hedeflenmektedir. 1992 - 1997 yılları arasında İ.M.K.B. 'de Sanayi ve Ticaret firmalarının yer aldığı 13 sektördeki firmalara ait toplam 1782 gözlem ile yapılan analizler sonucu ulaşılan bulgular, Pazarlama Satış Dağıtım (PSD) maliyetlerinin, Satılan Malın Maliyetinden (SMM) büyük olmadığını, buna karşın Pazarlama Satış ve Dağıtım maliyetlerinde küçükte olsa SMM'ne oranla artış trendi olduğunu göstermektedir. SUMMARY In this study, the assertion of the `Marketing costs have gone beyond the Production costs` which exist in the books and the articles of marketing costs and marketing costs accounting is aimed to be analysed for the İ.M.K.B.'s firms. Totally 1.782 observations of the firms are used from the 13 trade and industry businesses for the years in between the 1992 - 1997. These analysis have explained that the. marketing costs of the firms are not higher than the production costs. But there exist a small increase trend for the marketing costs in some businesses.
Collections