Türkiye`de elektronik ticaret, internet bankacılığı ve uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Elektronik ticaret (e-ticaret), ürünlerin büyük bir bilgisayar ağı üzerinde alınıp satılması veya müşterilerin online (çevrimiçi) bir satış kanalı olan işyerlerinden ürün ve/veya hizmet satın alması şeklinde tanımlanabilir. E-ticaret yeni ortaya çıkan bir olgu olmasına rağmen hızla gelişerek günümüz ticaret hayatında çok önemli bir yer edinmiştir. Türkiye, e-ticaret ile 1997 yılında `Migros Sanal Market`, internet bankacılığı ile 1998 yılında `İş Bankası İnteraktif Bankacılık` sistemi ile tanışmıştır. Bu projenin amacı e-ticaret ve internet bankacılığı ile ilgili temel kavramları açıkladıktan sonra Türkiye'deki gelişimlerini ortaya koymaktır. Proje beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde önce e-ticaretle ilgili tanımlar yapılmış ve temel kavramlar açıklanmıştır. Daha sonra e-ticaretin çeşitleri, araçları ve avantajları ele alınmıştır. Bölümün sonunda ise e-ticaretin, dünya ve Türkiye'deki gelişimi ve geleceği ele alınarak çeşitli kurumların bu konudaki araştırmalarına yer verilmiştir. İkinci bölümde, e-ticaretle ilgili diğer önemli konular incelenmiştir, önce güvenlik daha sonra kullanılan ödeme araçları, temel unsurları ve prensipler ele alınmıştır. Bölüm sonunda ise e-ticaret siteleri ile ilgili bazı önemli bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümün konusu ise internet bankacılığıdır. İlk kısımda internet bankacılığının ne olduğu açıklandıktan sonra Türkiye'de internet bankacılığının gelişimi ve son durumu ele alınmıştır. Son kısımda ise güvenlik konusu işlenmiştir. Dördüncü bölüm uygulama bölümüdür. Bu bölümde bir e-ticaret sitesi olan `Migros Sanal Market` ile bir internet bankacılığı uygulaması olan `İş Bankası İnteraktif Bankacılık` sistemi incelenmiştir. Beşinci ve son bölümde ise projede anlatılan konularla ilgili sonuçlar ve değerlendirmelere yer verilmiştir. SUMMARY We can define the electronic commerce (e-commerce) as buying and selling the products on a big computer network or the clients can buy the products and/or the services from their workplaces which is online selling channel. Rather than the e- commerce is a new concept, it improves fastly and it get a very important place in the current commerce life. Turkey faced with e-commerce with `Migros Sanal Market` in 1997 and they faced with internet banking by `İş Bankası İnteraktif Bankacılık` in 1998. The aim of this project is to show the improvement of e-commerce in Turkey after explaining the basic concepts about e-commerce and internet banking. This project consists of five main parts. In first part, we give the basic definitions about e-commerce and we explain the basic concepts about e-commerce. After that we explain the types, equipments and advantages of e-commerce. At the end of this part, we explain the improvements and the future of e-commerce in Turkey and we give place to some searches of firms. In the second part, other important subjects about e-commerce are analyzed. Firstly security in e-commerce, then the payment types, basic properties and principles of e-commerce are explained. At the end of this part, important notes about e-commerce sites are explained. The subject of third part is internet banking. In the first section, after explaining the what is internet banking then the improvement and the last status of internet banking in Turkey are analyzed. In the last section, the security in internet banking is explained. Fouth part is an applicatin part. In this part we examine as one e-commerce site `Migros Sanal Market` and the one of the application about internet banking `İş Bankası İnteraktif Bankacılık` are analyzed. In fifth and last part, the results and the evaluations about the subjects dialed with the project are explained.
Collections