İşletmelerde personel eğitimi ve geliştirme süreci; bankalarda yapılan bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OZET Son yıllarda insan kaynaklan alanında önemli değişimler olmuştur. Şirketler için insan kaynağı faktörü önemli bir hale gelmiştir. Dünya pazarında rekabet,.. avantajına sahip olmak isteyen şirketler için yüksek beceri ve bilgi sahibi personel büyük bir ölçüt olmaktadır. Günümüzün dinamik şirketlerinde işler daha karışık olduğu ve işlerin yapılışında hızlı değişimler meydana geldiği için eğitim ve geliştirme ihtiyacı artmaktadır. Bu bağlamda, eğitim ve geliştirme faaliyetleri, yeni alınan personeli işini doğru yapabilmesi için eğitmek, veya çalışanların yeteneklerini geliştirmek ve olumsuz davranışlarını değiştirmek amaçlarını taşır. Eğitim ve geliştirmenin diğer bir hedefi ise, başarılı personeli daha büyük sorumluluklar alabilecek duruma getirmektir. Bununla birlikte, eğitim ve geliştirmenin işletme açısından en önemli amacı verimliliği artırmak ve rekabet avantajını sürdürebilmektir. İşletmeler hedeflerine ulaşabilmek için iyi hazırlanmış eğitim programları uygulamalıdır. Öncelikle, eğitime ihtiyaç olup olmadığı belirlenmeli, eğitimin gerekli olduğu ortaya çıktıktan sonra eğitim amaçlan oluşturulmalıdır. Böylece eğitim programı şeklini almaya başlayacaktır. Sistemli ve disiplinli bir program hem bireyin hem de işletmenin başarısını garantileyebileceği için bu programlarda hataya yer verilmemelidir. Bu tez çalışması genel olarak eğitim ve geliştirmenin işletmeler açısından önemini vurgulamaktadır. Bazı tanımlar yapıldıktan sonra eğitim ve geliştirmenin gerekliliği ve faydalan üzerinde durulmaktadır. Bir sonraki bölümde, eğitim ve geliştirme programının aşamaları anlatılmaktadır. Eğitim ve geliştirme yöntemleri açıklandıktan sonra değerlendirme aşamasının süreç açısından gerekliliği, değerlendirme yöntemleri, göstergeleri açıklanmaktadır. Bu tez çalışmasının uygulama bölümünde ise, bazı bankaların eğitim ve geliştirme çalışmaları incelenmiştir. Bankalardaki eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin sürece uygun olarak işleyip işlemediği anket sorularıyla ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca banka çalışanlarının eğitim ve geliştirmeye dair fikirleri de öğrenilmiştir. Sonolarak uygulanan eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin kişiye ve işe ctlasmin ne ; ölçüde olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. / ` *.. '?? !, ; ; VI SUMMARY Recent years have witnessed major changes in the area of human resource development. The factor of human resource for organizations has been important. A highly skilled and knowledgable personnel has become critical for companies wanting to have competitive advantage in a global marketplace. Since jobs in today's dynamic organizations are more complex and rapid job changes are occuring, the need for training and developing personnel has increased. In this context training and development efforts may aim to train new employees to do their jobs properly, or to improve the capabilities, and change the bad work habits of internal employees. The other goal of training and development effort is to prepare successful employees for positions of greater responsibility. However, the main objectives of training and development are to increase productivitiy and continue companies' competitive advantage. Organizations should have well-prepared training programs to realize their goals. Firstly, they must assess whether there is a need for training. Once it has been determined that training is necessary, training goals must be established. Through this way a training program actually takes its form. A systematic and well-disciplined program ensures both individuals and organizations business success so organizations must consider a fully- prepared program without any error. This thesis basically emphasizes the importance of training and development for organizations. After some conceptual definitions given, the importance and benefits of training porgrams have been mentioned. In the foolowing chapter, the steps of preparing a program have been briefly described. Training methods have been followed by focusing on the importance of evaluation of training programs. In the research part of the thesis, training and development facilities of some banks have been investigated. The questionaire tries to find whether the training and development facilities in the bank have been planned and practiced in accordance to the training and development procedure. Besides, bank personnel's ideas about training and development facilities have been clarified. In the last part of thevu questionaire some questions have been asked to belirlemek the effects of uygulanan training and development facilities both on the bank personnel and their job.
Collections