EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 235
-
İlkokul öğrencilerinin annelerine yönelik hazırlanan cinsel gelişim eğitimi programının etkililiğinin sınanması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu araştırma ilkokul öğrenci annelerine yönelik hazırlanan cinsel gelişim eğitimi programının etkililiğini sınamak ve ilkokul öğrenci annelerinin cinsel gelişim eğitimine ilişkin görüş ve bilgi düzeylerini ortaya koymak ... -
Ortaokul öğrencilerinin sayı duyusu becerileri ve sayı duyusu özyeterlikleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-31)Araştırmanın amacı, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf seviyesindeki öğrencilerin sayı duyusu becerileri ile sayı duyusu özyeterliklerini düzeylerini incelemektir. Ayrıca öğrencilerin sayı duyusu becerileri ile sayı duyusu ... -
60-72 aylık çocuklarının öğrenme merkezlerini tercihleri ile geometri becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-09)Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocuklarının oyun zamanında tercih ettikleri öğrenme merkezleri ile geometri becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama ... -
Özel eğitim meslek okulu öğretmenlerinin özel eğitimde mesleki eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Zihin yetersizliği olan bireylerin bağımsız olarak yaşayabilmesi, toplumda üretici ve verimli bir role sahip olabilmesi için meslek sahibi olması gerekmektedir. Meslek sahibi olmak için ise akademik beceriler, toplumsal ... -
Zarar Verici Sosyal Davranışlar ölçeğinin puanlayıcılar arası güvenirliğinin klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre karşılaştırılması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-12)Bu araştırmada Zarar Verici Sosyal Davranışlar (ZVSD) ölçeğinde puanlayıcılar arası güvenirlik Klasik Test Kuramı ve Genellenebilirlik Kuramı'na göre karşılaştırılarak kuramlardan hangisinin daha detaylı bilgi sunduğunun ... -
Bolu`daki özel okullarda müzik dersine yönelik veli beklentileri ve müzik öğretmeni görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-23)Bu araştırmanın amacı; özel eğitim kurumları çerçevesinde ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde işlenen müzik dersinin veli beklentileri ve müzik öğretmeni açısından değerlendirilmesi, ailenin yaş, cinsiyet, meslek ve ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (İstanbul ili örneği)
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-01)Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeyinin cinsiyet, mesleki kıdem, yaş ve görev yapılan okul türü açısından incelenmesi ve bunu yaparken de konu bilgisi, bilimsel bilgileri uygulama, ... -
4-6 yaş okul öncesi çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-26)Bu araştırma, 4-6 yaş okul öncesi çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulması için öncelikle ... -
540 saatlik özel eğitim sertifika programıyla alan değiştiren sınıf öğretmenlerinin özel eğitimde yeterlikleri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-16)Bu çalışma çerçevesinde alan değişikliği uygulaması ile özel eğitim okulları veya sınıflarında çalışan sınıf öğretmenlerinin MEB tarafından kendilerine verilen sertifika programı sonrasında yeterlilikleri hakkındaki görüşleri ... -
Ergenlerde psikolojik dayanıklılığın kişilik özellikleri ve algılanan sosyal desteğe göre yordanması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-01)Araştırmanın amacı, ergenlerde psikolojik dayanıklılık düzeyini kişilik özellikleri ve algılanan sosyal desteğin yordama gücünü belirlemektir. Araştırmada ilişkisel ve betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Etkinlik temelli algoritma eğitiminin 5-6 yaş çocuklarının problem çözme becerisine etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-26)Bu araştırma, Etkinlik Temelli Algoritma Eğitiminin 5-6 yaş çocuklarının Problem Çözme Becerisine Etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulması için öncelikle amaçlı ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı risk alma davranışlarının, üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve matematik başarısı ile ilişkisinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-14)Çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı risk alma davranışlarının, üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve matematik başarısı ile ilişkisini incelemektir.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel ... -
Yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerin ebeveyne, akrana ve okula bağlanma düzeylerinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-15)Bu araştırmanın amacı, yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerin ebeveyne, akrana ve okula bağlanma düzeylerinin demografik niteliklerine, yatılı ya da gündüzlü öğrenim görmelerine, yatılı öğrenim görme ile ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin teknoloji ve değerler arasındaki ilişkiye yönelik görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-14)Bu çalışma 8.sınıf ortaokul öğrencilerinin teknoloji ve değer ilişkilerine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Veri toplamada ise nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmıştır. ... -
Cumhuriyet Dönemi ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programlarının tarihsel gelişimi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-22)Bu araştırmada Cumhuriyet'in ilanından başlayarak 2008 yılına kadar kadar yürürlükte kalmış genel lise İngilizce dersi öğretim programları ve ders kitapları incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Bu araştırmada Cumhuriyet ... -
Gerçek çevre tabanlı dijital eğitsel oyunların İngilizce kelime bilgisi ile kalıcılığı üzerine etkilerinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-05)Bu araştırmanın amacı, klasik yöntemlerle işlenen derslerde öğretmen gözetiminde ek materyal olarak öğrencilerin yaşadıkları çevreden esinlenerek geliştirilen dijital eğitsel oyun kullanımının, İngilizce derslerindeki ... -
Okul psikolojik danışmanlarında öz duyarlılık ile tükenmişlik arasındaki ilişkide umudun aracı rolünün incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-23)Bu araştırmanın amacı iki yönlüdür. Birincisi; okul psikolojik danışmanlarının tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, ikincisi ise öz duyarlılık ve tükenmişlik arasındaki ilişkide umudun aracı ... -
Türkiye`deki Suriyeli çocukların eğitime ve sosyal bilgiler dersine entegrasyonları hakkında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)2010 yılında Tunus'ta başlayan Arap Baharı' nın 2011 Mart ayında Suriye'ye de sıçraması ile Suriye'nin içine sürüklendiği iç savaş bölgede yaşayan insanlar için hayati bir tehlike anlamına geliyordu ve ... -
Risk grubu altındaki ergenlere yönelik psikolojik sağlamlık psikoeğitim programının etkililiğinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-26)Bu araştırma, risk grubunda yer alan ergenlere yönelik hazırlanan Psikolojik Sağlamlık Psikoeğitim Programı'nın etkililiğini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiş deneysel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmada veri ... -
FeTeMM uygulamalarının ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-30)Bu çalışmada, ortaokul 7. sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi ünitesinin öğretiminde FeTeMM uygulamalarının kullanılmasının öğrencilerin fen bilimleri dersi tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi ...