FeTeMM uygulamalarının ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaokul 7. sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi ünitesinin öğretiminde FeTeMM uygulamalarının kullanılmasının öğrencilerin fen bilimleri dersi tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Manisa ili Akhisar ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma desenlerinin bir arada yer aldığı karma araştırma deseni kullanılmıştır. FeTeMM uygulamalarının öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarında ve bilimsel süreç becerilerinde meydana gelebilecek değişiklikleri belirlemek amacıyla tek grup ön-test/son-test kontrol grupsuz yarı deneysel model kullanılmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin, FeTeMM mühendislik tasarım modeline göre oluşturulan öğretimle ilgili görüşlerinin belirlenmesi amacıyla da nitel araştırma yöntemlerinden FeTeMM görüş formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma grubunda dersler FeTeMM etkinlikleri ile desteklenerek işlenmiştir. Araştırmadan önce ve sonra 36 maddeden oluşan Fen Bilimleri Tutum Ölçeği (FBTÖ) ve 27 maddeden oluşan Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği (BSBÖ) uygulanmıştır. Ayrıca uygulama sonunda çalışma grubu öğrencilerine FeTeMM Görüş Formu (SGF) uygulanmış ve rastgele belirlenen 10 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Araştırmadan elde edilen nicel veriler, SPSS istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Ön-test ve son-test tutum ölçeği sonuçları ve bilimsel süreç becerileri puanları arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla verilerin analizinde parametrik testler kullanılmış ve t-testi ile analiz edilerek, elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Yapılan ön-test/son-test analiz sonuçlarına göre, FeTeMM uygulamalarının kullanılması öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarını ve bilimsel süreç becerilerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışma grubu öğrencilerine uygulanan SGF ve yarı yapılandırılmış görüşmenin içerik analizi yapılmış ve ulaşılan bulgular ışığında FeTeMM uygulamalarıyla desteklenen derslerin öğrencilerin derse olan ilgisini ve motivasyonunu arttırdığı, derslerin daha eğlenceli geçtiği ve konuların daha iyi anlaşıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: FeTeMM, tutum, bilimsel süreç becerileri In this study, it is aimed to investigate the effect of using STEM applications on science students' attitudes and scientific process skills in the teaching of Interaction of Light with Matter in 7th grade. The research was carried out with 20 students studying in a secondary school in Akhisar district of Manisa province in 2018-2019 academic year. In the research, a mixed research design was used in which quantitative and qualitative research designs were combined. One group pre-test / post-test control group-free quasi-experimental model was used to determine the changes that may occur in students' attitudes towards science course and scientific process skills of STEM applications. In order to determine the opinions of the students in the study group about the teaching created according to the STEM engineering design model, STEM opinion form and semi-structured interview form were used. In the study group, the courses were supported by the activities of STEM. Before and after the study, the 36-item Science Attitude Scale (SAS) and the 27-item Scientific Process Skills Scale (SPSS) were administered. In addition, at the end of the application, STEM Opinion Form (SOF) was applied to the study group students and semi-structured interviews were conducted with 10 randomly selected students.The quantitative data obtained from the study were analyzed with SPSS statistical package program. In order to determine the significance of the difference between pre-test and post-test attitude scale results and scientific process skills scores, parametric tests were used in the analysis of the data and the results obtained were analyzed by t-test. According to the results of pre-test / post-test analysis, it was concluded that the use of STEM applications positively affected students' attitudes towards science course and scientific process skills. In addition, the content analysis of the SGF and semi-structured interviews applied to the study group students were conducted and in the light of the findings reached, it was concluded that the courses supported by STEM applications increased the interest and motivation of the students, the lessons were more enjoyable and the subjects were better understood.Keywords: STEM, attitude, scientific process skills
Collections