Beden eğitimi öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (İstanbul ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeyinin cinsiyet, mesleki kıdem, yaş ve görev yapılan okul türü açısından incelenmesi ve bunu yaparken de konu bilgisi, bilimsel bilgileri uygulama, öğrencilerin beceri düzeylerindeki farklılıklara müdahale, engelli öğrencilerin öğretimindeki uygulama, öğrenme öğretmen süreçlerindeki öğretim, değerlendirme, teknolojiyi kullanma alt boyutlarında öğretmenlerin öz-yeterliklerinin belirlenerek bu alanların öğretmenin beden eğitimi öz-yeterliğini oluşturmasına katkısını tespit etmektir.Araştırmaya İstanbul ilinde ortaokul ve liselerde görev yapan 225 erkek 136 kadın toplamda 361 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Veri toplama olarak aracı 'Beden Eğitimi Öz-yeterlik Ölçeği' kullanılmıştır. Veriler sadece internet üzerinden Beden Eğitimi Öğretmenleri dernek ve sosyal medya platformlarına dağıtılmış. Veriler gönüllülük esas alınarak toplanmıştır.Araştırma verilerinin analizinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Analizlerde bağımsız değişkenler t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçları p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Beden eğitimi öğretmenlerinin öz-yeterlikleri incelendiğinde cinsiyet değişkeninde erkekler lehine anlamlı farklılık bulunurken, yaş değişkeninde sadece teknoloji alt boyutunda 23-27 yaş aralığında diğer yaş gruplarına göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Bunun yanında görev yapılan okul türü değişkeninde tüm alt boyutlarda lisede görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ortaokulda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerine göre ortalama puanı yüksek iken anlamlı düzeyde farklılığa rastlanmamıştır. Yine mesleki kıdem değişkeninde öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır. The aim of this research is to examine the level of self-efficacy of physical education teachers in terms of gender, teaching experience, age and type of school in which they are employed, and in doing so, subject knowledge, application of scientific knowledge, intervention in differences in skill levels of students, application in teaching of students with disabilities, teaching in teaching process, evaluation, use of technology to determine the self-efficacy of general teacher training in these areas.A total of 361 physical education teachers participated in the study. Physical education self-efficacy scale was used to collect data. The data were distributed to physical education teachers' associations and social media platforms only over the internet. Data were collected on a voluntary basis.SPSS statistics program was used to analyze the data. Analysis of independent variables t test and one way variance analysis were used. The results of the analysis were evaluated at p <0.05 significance level.When the self-efficacy of physical education teachers were examined, a significant difference was found in gender variable in favor of males and in age variable only a significant difference was found in technology sub-dimension. Physical education teachers who work in all sub-dimensions of high school in the sub-dimension of the duty type of duty in the school type have a high average score when compared to the physical education teachers working in middle school and no significant difference was found. No significant difference was found in teachers according to self-efficacy level experience.
Collections