Now showing items 161-180 of 925

    • Plastik sanatlarda matematik 

      Kara, Nuri (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Matematik ve sanat kültürlerin temel yapıtlarını oluşturan yaratı biçimleridirler. Kültür tarihi boyunca matematikle sanatın birlikte yükseldikleri dönemler vardır. Bu dönemlerden biri tanesi de Rönesanstır. Bilimlerin ...
    • Bilgisayar ortamında görüntü işleme 

      İkizler, Emre (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Teknolojik gelişmeler, her alanda olduğu gibi, fotoğrafta da yeni olanakların doğmasına yol açmaktadır. Bunlardan biri olan `dijital fotoğraf ekipmanlarının gelişmesiyle, fotoğrafçıların önünde `görüntü işleme` denilen ...
    • 1950 sonrası Türk resim sanatında kavram ve biçim ilişkisi 

      Çobankent, Deniz (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu araştırma tezinin amacı, 1950 sonrası Türk Resim Sanatı'nda gelişen tuval resmi ve alternatif yaklaşım biçimleri içerisinde `kavram` ve `biçim`in konumlanmasıyla ilgili bilgi sunmaktır. Hâlâ süregelen kavramın ...
    • Seramikte minimal çizgi 

      Taşkent, Aslihan (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Minimal sanat ürünleri, genel bir tanımlamayla, mecaz anlamlar taşımayan, özel iletiler içermeyen, illüzyonlardan kaçınan, ortaya konan nesnenin `olduğu gibi` algılanmasını savunan, dolayısıyla da formun estetiğini ...
    • Ayışığı Sonatı (Kısa montaj film) [Film (VHS video kaset)] 

      Çiçek Kaleli, Nilgün (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Yunanlı Şair YANNİS RİTSOS'un `Ayışığı Sonatı` adlı şiirinden alınan monologlarla oluşturulan filmin özgün senaryosu, şiirin atmosferini korumakla birlikte, sinemasal dille yeniden yaratım sürecinde kendi öznel ...
    • Karşılaşma 

      Çekiç Köksal, Selma (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      `KARŞILAŞMA` ÖZET M.Ö. 2. Yüzyılda Batı Anadolu Uygarlıklarından, İon kültürüne mensup bir düşünür olan Aşa, varoluşunun başlangıç noktasına, doğuya doğru yola çıkmaya karar verir. Son bir kez Apollo rahibesi, Kahin ...
    • Çağdaş sanatta `gölge` imgesi 

      Kara, Şeyma (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Işık oluşturduğu gölgeler sayesinde çevremizi algılamamızı sağlar. Gölgeler fiziksel dünyanın optik gerçekleridir. Fakat gölge insan için sadece fiziksel dünyanın bir parçası olmanın ötesinde önem taşır. Bunun nedeni, ...
    • Işığın fiziksel malzeme niteliğinde heykel sanatında kullanımı 

      Bozbiyik, Hülya (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Konuya temel oluşturması amacıyla birinci bölümde; tanımlarla, detaylı açıklamalar ve bazı teknik bilgiler verilecektir. İkinci bölümde; ilk yaratmalardan başlanarak ve eski kültürlerde ışığın düşünsel anlamlan üzerinde ...
    • Bizans mozaik sanatının Türk sanatı ve sanatçıları üzerindeki etkisi 

      Alpaslan, Asli (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada genel anlamda Bizans Mozaik Sanatı ve Bizans Mozaik Sanatının Türk Sanatı ve sanatçıları üzerindeki etkisini açıklamayı amaçladım. İlk bölümde, mozaik anlayışı, tarihsel gelişim sırası, mozaiğin tanımı, ...
    • Bergama yöresi halı tasarımlarında bilgisayar desteği 

      Lafçi Akyildiz, Yildiz (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Türk boy ve aşiretlerinin Anadolu'ya göçü; 1071 Malazgirt Savaşı'ndan Osmanlı İmparatorluğu'nun kurulmasına kadar devam etmiştir. Bergama çevresine yerleşen yörükler, bu bölgedeki sanat anlayışı ile ...
    • Sanatta çoğaltım ve çoğaltım düşüncesi 

      Şafak, İbrahim (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu araştırmada, çoğaltım ve düşüncesi tarihsel gelişim sürecine göre, çeşitli yönlerden incelenmiştir. Uluslararası düzeyde çoğaltımı hazırlayan etmenlerle birlikte, bu düşünceyi benimseyen sanatçılar ve eserleri bir ...
    • Temel sanat eğitiminde bilgisayarın yeri ve işlevi 

      İşler, Ahmet Şinasi (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, belirlenen örneklem grubu ile birlikte kendi uygulama çalışmalarımızdan elde edilen veriler birlikte değerlendirilerek, literatür taraması ve kaynak kişilerin bilgilerine başvurma gibi yöntemlerde kullanılarak, ...
    • 1960-2000 yılları arası Türkiye`de fotoğraf yayınları ve yayıncılığı 

      Ürper, Osman (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET: `1960-2000 Yılları Arası Türkiye'de Fotoğraf Yayınları ve Yayıncılığı` konulu tez çalışması ile, Türkiye'de yayımlanmış fotoğraf yayınları incelenmektedir. Fotoğraf yayınları, fotoğraf sanatının öğrenilmesi, ...
    • Ses [Film (VHS video kaset)] 

      Kaşkaya, Adem (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Otorite toplumsal hayata geçilen ilk günden itibaren insanın uğraş alanı olmuştur. Bu çalışmanın konusu otoritedir. Tez filmim otorite üzerine kurulmuştur. Filmde klasik bir anlatımdan çok, değişik, simgeler üzerine ...
    • Günümüzde görsel kirlenme ve kamu bilincinde kalite erozyonu 

      Akay, Mehmet Gürkan (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bugün, ülkemizde, özellikle son yıllarda yoğunluğu gittikçe artan bir görsel kirlenme ile karşı karşıyayız. Bu sorun, kamu bilincinde yaşanan bir kalite erozyonuyla paralel bir gelişim göstermekte. Her iki kavramın da ...
    • 60 yaş kişiler ile ortak koltuk tasarımı: Katılımcı bir model 

      Demirbilek, Oya (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, bir koltuğun tasarım sürecinde, yaşlı nüfusun bu konudaki ihtiyaçlarının, Ankara'da yürütülen iki anketin sonuçlarının ve çeşitli yaşlı kullanıcı grupları ile gerçekleştirilen ortak tasarım ...
    • Anadolu Uygarlıkları`nda seramik formlarda kulp-emzik ilişkisi (M.Ö. 8000-M.S. 17. yy.) 

      Yilmaz, Zekeriya (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET «... İnsan belirgin anlamı ile yaratıcı ve üretici olma durumuna M. Ö. 10. 000 sıralarında, göçebelikten yerleşik düzene geçtikten ve onun ardından da M. Ö. 3000 dolaylarında yazıyı icat edip kullanmayı başardıktan ...
    • Fotoğraf sanatında renkli karanlık oda 

      Çolak, Oktay (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Fotoğraf, ışık sayesinde gözle görülür, elle tutulur hale gelir. Renkli fotoğrafı anlayabilmek için öncelikle ışığı çok iyi tanımak ge rekir. Işığın fiziksel yapısını, yönünü, parlaklığını, kontrastını, yoğun luğunu, rengini ...
    • Diğer Ümit Özsoy`u aramak 

      Özsoy, Ümit (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Toplam 1,5 yıllık bir süreyi kapsamış olan araştırma, çekim ve kurgu işlemlerinin sonunda ortaya çıkan 25 dakikalık video formatındaki filmim, aynı isim ve soyadımdaki kişilerin aranmasını ve onlarla görüşülmesini ...
    • Tarihsel değişim içinde Kariye Müzesi 

      Mertcan, Şükran (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Bu inceleme amacı bakımından, Kariye anıt-yapısının tarihsel değişim içindeki yerinin, yeniden düşünülmesi çabasıdır. Yöntem olarak Kariye Müzesi, oluşumundan günümüze; bir bütün olarak ikonografik ve teknik ...