Işığın fiziksel malzeme niteliğinde heykel sanatında kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Konuya temel oluşturması amacıyla birinci bölümde; tanımlarla, detaylı açıklamalar ve bazı teknik bilgiler verilecektir. İkinci bölümde; ilk yaratmalardan başlanarak ve eski kültürlerde ışığın düşünsel anlamlan üzerinde durularak geniş çerçeveli bir bakış denemesi yapılacaktır. Işığın önce bir araç, sonra araç-değer olmasıyla ilgili açıklama ve yorum yapmaya çalışırken konuyla ilgili olarak öne çıkan sanatçılar ve düşüncelerine yer verilecektir. Endüstri devrimi ve teknolojideki gelişmelerle birlikte sanatın da değişime uğraması üçüncü bölümün konulandır. Işık artık başlı başına bir değerdir. Işığın bir sanat problemi olarak varlığı sorun edilecektir. Burada önemli bir noktayı da vurgulamak gerekiyor ki, yapay ışık kaynaklanna olan ilgi doğal ışık kaynaklanna olan ilgiyi azaltmamıştır. Çünkü, doğal kaynaklardan da yararlanılmaya devam edilmiştir. Mekanik enerji kazancından, elektronik enerji kazancına geçişi temsil eden sibernetik sistemler de bu bölümde yer almaktadır. Burada doğal ışıktan elde edilen elektrik enerjisi yapay ışığa dönüşebilmektedir. Işığın vazgeçilemez bir sergi teması oluşu da ışık gruplan ve ışık sergileriyle irdelenecektir. Dördüncü bölümde; ışık, günümüz sanatında nasıl değerlendirilmektedir? Sorusundan yola çıkarak, kendisi ışık olan video ve lazer sanatı ile, lazerin bir uzantısı olan holografinin katılımıyla ışık sanatının çeperi genişletilecek ve büyük sergilerle bu kavramlar analiz edilecektir. VI SUMMARY In first chapter descriptions, detailed explanations, remarks and some technical data and information will be given for the purpose of forming basis for subject. In second chapter; viewpoint attempt will be made in wide scope by emphasising on thought meanings under frame of older culture lights starting from first creations. Predominating artisans and their respective thoughts will be given in respect with the topic while trying to make explanation and interpretation related to that the light is first a means and later on means and value. Upon industrial revolution and developments in technology, art being subjected to transformation and change is topic of the third chapter. Now light is a great value only by itself. It will be questioned that light is an art problem. Here, it is necessary to emphasise one point that interest and concern in artificial light sources has decreased interest in natural light sources. Because, it is continued to benefit from natural sources. Cybernetic systems represented by transition from mechanical energy gain to electronic energy gain are included in this chapter. Here, electrical energy power gained from natural light can be converted into artificial light. Light being indispensable display theme will be studied and examined by light groups and light displays. In the fourth charter; how light is being evaluated in art of our present time? By asking this question, walls of light art will be extended by contribution of video and laser art which itself is a light and holograph being extension of laser and these concepts will be analysed in big displays and exhibitions. VII
Collections