Bilgisayar ortamında görüntü işleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmeler, her alanda olduğu gibi, fotoğrafta da yeni olanakların doğmasına yol açmaktadır. Bunlardan biri olan `dijital fotoğraf ekipmanlarının gelişmesiyle, fotoğrafçıların önünde `görüntü işleme` denilen uçsuz bucaksız bir yol açılmıştır. Bilgisayarları kullanarak, geleneksel karanlık oda yöntemleriyle elde edilebilecek etkilerin çok daha fazlasını, çok daha kısa sürede ve görerek elde etmek mümkün olmaktadır. Ayrıca, gelişen dijital baskı teknolojileri sayesinde, işlenen görüntüler, istenen yüzeye, istenen büyüklükte basılabilmektedir. Fotoğrafçının bu avantajlardan yararlanabilmesi için, geleneksel donanımından tamamen farklı olan yeni donanım ve yazılımlara sahip olması ve bunları kimseye muhtaç olmadan kullanabilmesi gerekmektedir. Bu nedenle görüntü işleme, fotoğrafçıya hem maddi olarak ek yük getirmekte, hem de mevcut ilgi alanının dışında bir takım bilgilere de sahip olma zorunluluğu getirmektedir. Bu da fotoğrafçının sorumluluğunu arttırmaktadır. Görüntü işleme, son 10-15 yılda, post-modern yaşama biçiminin zorlamasıyla büyük ölçüde `bas-çek` haline dönüşen fotoğraf sanatı için taze bir soluktur. Fotoğrafı, `kolay üretilen basit bir olgu` haline dönüşme tehlikesinden kurtarabilecek bir çabadır görüntü işleme. Fotoğrafa değer katan, önemini ve etkisini arttıran büyük bir güç... Tabii, bütün bunlar herşeyin doğru olarak kullanılmasıyla elde edilebilecek `potansiyel artriardır. Yani fotografik bilgisi sağlam, doğru ekipmanlara sahip ve ekipmanları doğru olarak kullanabilen kişiler, fotoğrafa artı değerler kazandırabilir. Bunun yapılabilmesi için eğitim kurumlarına büyük sorumluluk düşmektedir, çünkü görüntü işleme, kendi kendine öğrenilebilir basit bir uğraş değildir. Temel fotoğraf, temel bilgisayar ve temel İngilizce bilgilerine sahip olmak gereklidir. Bu bilgilerin tümünü, ancak üniversite düzeyinde fotoğraf eğitimi veren kurumlar sunabilirler. Dünyada son derece hızlı bir şekilde gelişmekte olan dijital fotoğraf teknikleri (ve özel olarak görüntü işleme teknikleri), ancak bu gelişimi izleyen, araştıran ve uygulama yapan öğretmenler tarafından öğretilebilir. Ülkemizde ne yazık ki, bu nitelikte eleman sayısı son derece azdır. Var olan yetişmiş elemanlar da, akademik koşulların yetersizliği nedeniyle, piyasa koşullarında çalışmayı yeğlemektedirler. VIIIBilgisayar ortamında görüntü işleme, hızla gelişen dijital fotoğrafçılığın en önemli parçasıdır. Geliştirilmekte olan tüm yazılım ve donanımlar, görüntü işlemeyi kolaylaştırmak, çabuklaştırmak ve kalitesini yükseltmek amacına yöneliktir. Bu amaca ulaşmak için, kullanıcıların yalnızca teknik donanımlarını üst düzeyde tutmaları yeterli değildir. Aynı zamanda sosyal, kültürel ve estetik değerleri de benimsemiş olarak özgün eserler ortaya koymaları gerekmektedir. Bu tez çalışması sırasında kullanılan görüntü işleme programı, günümüzün en yetkin yazılımlarından biri olan Adobe Photoshop 5.5'tir. Bu tez çalışması, bir yandan görüntü işlemenin hangi sınırlara kadar gidebileceğini araştırırken, bir yandan da Photoshop programının nasıl kullanılacağını açıklayan bir kılavuz görevini görmektedir. Ayrıca, dijital fotoğrafla ilgili her türlü ekipman ve teknik bilgiye de yer verilerek, A'dan Z'ye `Bilgisayar Ortamında Fotoğraf` anlatılmaya çalışılmıştır. Günümüzdeki konumuna bakıldığında, dijital fotoğrafın gelecekteki etkinliğinin daha da artacağını düşünmek kehanet olmayacaktır. Bu nedenle, bilgisayar ortamında fotografik olarak neler yapılabileceğinin iyi anlaşılması gerekmektedir. Bu tez çalışması, bu amaca hizmet edebilmek amacıyla yapılmıştır. IX Technological developments lead the way to new possibilities in photography, just like in other fields. By the development of the `digital photography` equipments, a new endless road called `image processing` has emerged in front of photographers. By using computers, it is possible to get more interesting effects in a much shorter time than the ones created by using conventional dark room techniques, and best of all, with full control of the eye. Moreover, the development of digital printing technologies made it possible to print a processed image on any kind of surface with desired dimensions. The photographer who wants to use these advantages should have and learn to use independently the new hardware and software, which are totally different from the existing conventional equipments. So, image processing causes additional expanses for the photographer, and also he should learn some specific knowledge which is beyond his existing field of interest. This situation adds more responsibility to the photographer. Image processing is a fresh breath to the art of photography, which is widely transformed to `point and shoot` process by the enforcement of the post-modern life style, for the last decade or so. Photography could be rescued from the danger of transforming to an `easily made simple subject`, by the efforts of image processing; an enormous power adding value to photography, raising its importance and impact... Of course, all of these things are the `potential goals` when everything is done properly. That is to say that, `people who have strong photographic knowledge, who have proper equipments and who use these equipments properly` can add positive impact to photography. Schools have the greatest responsibility to do this, because image processing is not a simple self-taught effort. Basic photography, basic computer and basic English language skills should be owned by the learner. All of these skills can only be given by university levelled photographic schools. Digital photographic techniques (image processing techniques in particular), which have a very high rate of development in the world, can only be taught by the teachers who are coping with the developments, searching and practising. Unfortunately, in our country, people whohave these specialties are very small in numbers. Existing experts, on the other hand, prefer to work on the market, due to the insufficient academic circumstances. Image processing with computer is the most vital part of the rapidly developing digital photography. All of the developing software and hardware aim to raise the quality of the image processing, as well as simplifying the work to be done and gaining speed. In order to reach this aim, high levels of technical equipping is not sufficient alone. In addition, original outputs should be produced containing social, cultural and aesthetic values. The image processing program used in this thesis is Adobe Photoshop 5.5, which is one of the best softwares available today. While searching the limits of image processing, the thesis also acts as a guide explaining how to use Photoshop. Also, A to Z of `computerized photography` is tried to be explained, by including every kind of equipment and technical information about digital photography. When we look at the overall place of digital photography, it won't be a fortunetelling to think that it will dominate photography in the future. So, it is critical to be aware of what photographic efforts can be done with computers. This work of thesis is done for the purpose of helping to reach this aim. XI EMJKflHAN&SVQN tfSKKKH
Collections