Fotoğraf sanatında renkli karanlık oda
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fotoğraf, ışık sayesinde gözle görülür, elle tutulur hale gelir. Renkli fotoğrafı anlayabilmek için öncelikle ışığı çok iyi tanımak ge rekir. Işığın fiziksel yapısını, yönünü, parlaklığını, kontrastını, yoğun luğunu, rengini ve benzer özelliklerini iyi analiz edebilme yeteneği, `doğru` renkli fotoğrafa ulaşılmasını sağlar. Doğal ışık, yapay ışık, süzülmüş ışık ve yansıyan ışık halleri de renkli fotoğrafı doğrudan ilgilendiren durumlardır. İnsan gözünün, beyin sayesinde akıl almaz derecede renk düzeltme yeteneğine karşılık, kullanılan renkli filmlerin bu özellikten yoksun olmaları, renkli fotoğrafın özen gösterilmesi gereken bir iş olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor. Fotoğrafçı, nesnenin çekim anındaki rengi ile filme aktarılan rengi arasındaki farkı, çekimden önce algılayıp gerekli düzeltme yoluna gitmelidir; başka bir ışık altın da, belki de başka bir filmle ya da filtre kullanarak renk balansını ayarlamalıdır. Renkli fotoğrafın oluşumu, renklerin filme doğru olarak aktarıl masıyla da bitmez. Sonrasında, film iyi bir şekilde banyo edilmeli, eğer basılacaksa, gerekli titizlik gösterilerek baskı yapılmalıdır. Renkli fotoğrafçılıkta kullanılan filmler, yapı olarak birbirlerine çok yakın olsalar da, negatif - pozitif gibi farklılıklar yanında, mas/re tabakalı ya da maskesiz gibi ayrımlara da tabi tutulmuşlardır. Ayrıca, aynı özellikte olan filmler bile, renk kuplörlerinin emülsiyonda ya da color banyosunda bulunmaları gibi farklılıklara sahiptirler. Bu farklı VIyapıdaki filmler, taşıdıkları özelliklere uygun banyolarda yıkanırlar; renkli kağıtlar da buna benzer farklılıklara sahiptirler. Renkli filmlerin banyo aşamaları çok dikkat isteyen bir iştir. Yapılacak küçük bir dikkatsizlik, büyük ölçüde renk sapmalarına neden olacaktır. Bir renkli fotoğrafın başlangıcı ile bitişi arasında uzun bir süreç vardır. Bu süreci oluşturan aşamaların herhangi birisinde oluşacak bir hata, sonucu olumsuz şekilde etkiler. Bu aşamalar, daha filmi satın almadan ve aldıktan sonraki koruma şartları ile başlarken, poz- lanmasıyla, banyo edilmesiyle, karta basılmasıyla ve daha sonraki saklanma şartları ile devam eder. Bir fotoğrafçı, konusunda ne kadar uzmanlaşırsa, bir hata ile karşılaştığında hatanın kaynağına ulaşması da o kadar kolay olur. Profesyonel fotoğrafçıların bile büyük bir bölümü, çektikleri renkli fo toğrafların yıkama ve baskı işlemlerini başkalarına yaptırırlar. Yete rince bilgiye sahip olmamaları durumunda, karşılaştıkları hatanın hangi aşamada gerçekleştiğini bilemeyecekleri için, çözüm üretme leri zordur. Bu durumda da başarıyı yakalamaları beklenemez. vn Only because of light, a photograph becomes visible and recognizable. In order to understand color photography, it is essential to recognize light. The `true` color photograph can only be achieved by the ability of analyzing the physical structure, the direction, the lightness, the contrast, the density and the color of the light. Also natural light, artificial light, diffused light and reflected light situations are all related directly to color photography. Although the human eye, because of our brain, has an enormous ability of correcting color, the color films we use neglect this virtue, resulting that the complete process of color photography needs extreme acuteness. The photographer should recognize the difference, before exposure, between the color of the object during the sequence of exposure and the color recorded on the film; so that he can balance the color by either using another lighting condition, or another film, or even filters. Though, the perfect transfer of the colors to the film is not the final step for the formation of the color photograph. Afterwards, the film should be processed perfectly, and if it is going to be printed, maximum care should be taken. Although the films used in color photography show similar characteristics in general, there is some discrimination like being mask layered and without masking, as well as being negative or positive. Moreover, even the films with the same characteristics, have the differentials of their color couplers being in the emulsion or vniin the color process. These different types of films should be processed with suitable chemicals, and when printing these films, the color papers used, have the same differences. Color film processing is a stage, which requires maximum care. A tiny carelessness results in great amounts of color deviations. The process of color photography, from the beginning till the end, is a long one. Any kind of mistake that is done during any stage of the process attracts the result in a negative way. These stages start with the conditions of keeping, before and after purchasing the film; then continue with the exposure, chemical processing, printing and finally the keeping conditions of the photograph. A photographer, who specializes in his job, reaches the heart of the matter whenever a problem occurs. Even most of the professional photographers give their processing and printing jobs to specialists. In case of not having enough knowledge, if a problem occurs, it will be difficult to overcome it, because they would not exactly know in which stage the problem occurred. In this case, they cannot be expected to reach success. DC
Collections