Now showing items 1-20 of 30

    • Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı mükemmellik modeli 

      Salkim, Emine Ahsen (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Avrupa Kalite Yönetimi Vakfi (EFQM), 1988 yılında Avrupa'nın önde gelen 14 şirketi tarafından `Avrupa'da Sürdürülebilir Mükemmelliğin itici gücü olma` misyonu ve `Avrupalı kuruluşların mükemmelliğe eriştikleri ...
    • Düşük maliyetli havayolu şirketlerinde kabin hizmetleri kalite algısı ve bir uygulama örneği 

      Akpur, Akin (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Havayolu taşımacılığı, turizm endüstrisinin en önemli alt sektörlerinden biridir. Teknolojinin gelişmesiyle beraber uçaklarda hız, konfor, güvenlik ve ekonomiklik sağlanmış, uzak mesafelerde en çok tercih edilen ulaşım ...
    • Eğitimde toplam kalite yönetimi kültürü ve öğretmenlik 

      Ertürk, Zeynep Meltem (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Toplam kalite yönetimi sanayi sektöründe ortaya çıkmış iktisadi kökenli bir kavramdır. Sistemin uygulandığı işletmelerde, sıfir hata anlayışı ile maliyetleri minimuma indirip, maksimum düzeyde müşteri memnuniyetini ...
    • ERP uygulamalarının çalışma yaşamının kalitesine etkilerinin değerlendirilmesi (Nitel bir araştırma) 

      Türk, Uğur (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İşletmeler arasında kullanımı giderek önem arz eden ERP uygulamalarının Çalışma Yaşamı Kalitesi (QWL) üzerinde ne tür olumsuz etkiler oluşturabileceğini bilmek önem arz etmektedir. Bu alandaki en güncel tartışma konularından ...
    • Helal konseptli otel işletmelerinin sezonlara göre algılanan hizmet kalitesinin müşteri sadakati ve müşteri değeri üzerine etkisi 

      Arpaci, Özgür (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İslam ekonomisinin gelişmesine paralel olarak Helal ürün ve hizmetler de günden güne önem kazanmakta, tüm sektörleri etkilemesinin yanı sıra turizm endüstrisi üzerinde de etkili olmaktadır. Günümüzde oteller, mevcut ...
    • Hizmet kalitesi kapsamında heveslilik boyutuna ilişkin beklenti ve algıların belirlenmesi üzerine bir araştırma 

      Dikkaya, Filiz (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Son yıllarda yaşanan küreselleşme sonucunda tüm endüstrileri etkisi altına alan rekabet ortamı hizmet endüstrisinde de yaşanmaktadır. İnsanların yaşam koşulları iyileştikçe ve nüfus artışı giderek hızlandıkça konaklama ...
    • ISO 9000 (Ormo A.Ş. uygulaması) 

      Balci, Ayhan (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Günümüz rekabet ortamında; müşterilerin artan beklentileri, iyinin, mükemmelliğin ötesinde dünya çapmda olmanın hedeflenmesi, teknolojinin hızlı gelişmesi, kalitesizliğin ağır maliyeti, artan uluslararası rekabet, ...
    • ISO 9000 ve ISO 9000: 2000 versiyonunun getirdikleri 

      Ariduru, Cengiz (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 1987'de ilk olarak yayınlanan ISO 9000 Standartları Serisi bütün dünya çapında Kalite Yönetim Sistemlerini (QMS) kurma ve uygulama alanında büyük bir ilgi uyandırdı. ISO 9001, ISO 9002 ve ISO 9003 bağımsız Kalite ...
    • ISO 9001:2000 yılı revizyonu ve örnek bir uygulama 

      Akarlar, Cenk (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Kendilerini yarınlara taşımak isteyen işletmeler bir yandan müşteri gereksinimlerini tarn olarak karşılayabilmek için gelişen teknolojiyi izlemek, diğer yandan da kaliteyi bakış açılarını ve yaklaşımlarım değiştirmek ...
    • ISO 9002 KGS`nin gemi sanayi üzerine bir uygulaması 

      Eksik, Muhammed (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET İşletmeler yoğun rekabet şartlarının baskısı ve hızla gelişen teknoloji sayesinde, sürekli olarak yeni ve daha gelişmiş ürünler üretmektedir. Bu geüşme süreci ile beraber ürün kalitesine yönelen geniş kapsamlı bir ...
    • Kalite güvence sisteminin ISO 9000:2000 revizyonu ve bir uyarlama örneği 

      Öztürk, Teyfik (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, üretim şirketlerinden başlayarak, hizmet ve yazdım şirketlerine, kar amacı gütmeyen kuruluşlardan, kamu kurum ve kuruluşlarına kadar dünyada hızla yaygınlaşan ve Uluslararası Standardlar Organizasyonu ...
    • Kalite iyileştirme faaliyetlerinin algılanmasının işletme performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve Türkiye uygulaması 

      Sarikaya, Nilgün (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Anahtar Kelimeler: Kalite, Kalite İyileştirme, Toplam Kalite Yönetimi, İşletme Performansı Günümüzde pazar dinamikleri hızla değişmektedir. 1980'li yıllarda başlayan toplam kalite yönetimi işletmeler açısından ...
    • Kalite kontrol çemberleri ve Asil Çelik A.Ş. uygulaması 

      Çağlar, Birgül (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ Kalite kontrol çemberleri bir problemi çözmek için aynı birimde bulunan 5 ila 10 gönüllü çalışanın oluşturmuş olduğu, düzenli olarak toplanan küçük öneri gruplarıdır. Bir diğer adı ile ...
    • Kalite maliyetleri (Anadolu cam A.Ş. uygulaması) 

      Özkaya, Eyüp (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Toplam kalite yönetimi, bugünlerde yoğun bir rekabet ortamında yarışabilecek ve onun negatif etkilerini azaltabilecek bir yönetim anlayışıdır. Bu anlayışı benimseyen şirketler üretimlerini artırabilir ve kaliteyi ...
    • Kalite maliyetlerinin analizi ve bir işletme uygulaması 

      Genç, Erhan (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-23)
      ÖZET Günümüzde rekabet ortamı nedeniyle mal ve hizmet üreten kuruluşların sürekli kar etmek için kaliteye verdikleri önem son derece artmıştır. Kuruluşların varlıklarını sürdürebilmeleri için hedefledikleri ve uygulamaya ...
    • Kalite uygulamaları bağlamında tıbbi hata raporlama sistemleri: Bir araştırma 

      Aksan, Emin (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-20)
      Sağlık hizmetlerinde kalite, kuruluşun mevcut olanakları ile bilimsel veriler doğrultusunda hastaların can ve mal güvenliğini gözeterek herkese eşit şartlarda, en iyi, en ucuz maliyetli, toplum tarafından kabul edilebilir ...
    • Kamu sektöründe etkinliği artırıcı bir araç olarak toplam kalite yönetimi 

      Yildirim, Selahattin (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      TÜRKÇE ÖZET Kamu yönetiminin örgütlenme biçimi daha çok merkezden yönetim şeklindedir. Ülkemizde tüm yasal düzenlemeler, çoğu zaman bölgesel özellikler ve ihtiyaçlar gözardı edilerek merkez örgütü tarafından yapılmaktadır. ...
    • Otel işletmelerinde toplam kalite yönetiminin uygulanabilirliği: 4 ve 5 yıldızlı kıyı ve şehir otellerinde bir uygulama 

      Alagöz, Gürkan (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Toplam Kalite Yönetimi, turizm endüstrisinin ana kolu olan otel işletmeciliğinde henüz yeni uygulanan bir yönetim anlayışıdır. Hizmet üreten işletmelerde kalitenin sağlanması ve TKY'nin hizmet endüstrisine uygulanması ...
    • Öğretimde kalite açısından öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin değerlendirilmesi (Sakarya Üniversitesi örneği) 

      Yaman, Erkan (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu araştırma Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterlik düzeylerine ilişkin öğretim elemanları ve öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu ...
    • Örgüt kültürünün toplam kalite yönetimine etkisi 

      Ünal, Münevver (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET En ilkel toplumlardan günümüze toplumsal yaşamın her safhasında görülen yöneten-yönetilen ilişkisi, toplumsal koşulların değişmesiyle değişikliğe uğramıştır. Aynı zamanda toplumsal kültürün değişmesinde etkili bir ...