Öğretimde kalite açısından öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin değerlendirilmesi (Sakarya Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterlik düzeylerine ilişkin öğretim elemanları ve öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Konuyla ilgili literatür taranmış ve bu literatüre dayalı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan anket uzman görüşleri alındıktan sonra yeniden gözden geçirilerek Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarına ve 4. sınıf fakülte öğrencilerine 2001-2002 öğretim yılında uygulanmış, elde edilen veriler yorumlanmıştır. Bu araştırmada Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin saptanması, varolan durumun ortaya konulması, öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin hangi alanlarda eksik olduğunun belirlenmesi açısından oldukça önem taşımaktadır. Ayrıca bu araştırma öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin öğretimde kalite açısından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırmadan elde edilecek bulguların, öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin öğretimde kalite açısından değerlendirilmesine ışık tutacağı, sorunların aşılmasına katkıda bulunacağı umulmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler ve üretilen çözüm yolları açısından da üniversitelerde eğitim veren öğretim elemanlarına veri sağlaması ve bundan sonra bu alanda bilimsel araştırma yapacak araştırmacılara veri sağlayacak olması açısından da önem taşımaktadır. Araştırma bulgularında, öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterlik boyutlarına göre kendilerini çok ve tamamen yeterli olarak algılarken öğrenciler, öğretim elemanlarını bu yeterlik alanlarında eksik olduklarını ifade etmişlerdir. Öğretim elemanları, öğretmenlik meslek bilgisi eğitimine tabi tutulmalıdır. Öğretim elemanlarının genel kültür ve meslekî bilgi düzeylerini arttırmak için kısa süreli dahi olsa yurtdışına gönderilmeleri sağlanmalıdır. Öğrenci değerlendirmeleri, öğretim elemanlarının performans değerlendirilmesinde kullanılmalıdır. VIII SUMMARY `THE LEVEL OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE SUFFICIENCY OF THE ACADEMIC STAFF IN PEDAGOGIC FORMATION AND QUALITY IN EDUCATION` KEY WORDS: Academic Staff. Pedagogic Formation, Quality in Education. This research has been done to determine the sufficiency of the academic staff at Sakarya University in pedagogic formation. This is a descriptive research. The literature which is relevant to the field is scanned and the questionnaire based on this literature is reviewed after having the opinions of specialists and then it is applied to the 4th year students in the academic year 2001-2002 and the academic staff and data obtained are interpreted. This research which aims to determine the sufficiency of the academic staff in pedagogic formation'is important to determine in which fields they are insufficient. In addition to this, the research aims to determine whether there is a relationship between the level of sufficiency of the academic staff in pedagogic formation and the quality of education. The findings in this research are expected to enlighten the solution of the relationship between the sufficiency of the academic staff in pedagogic formation and quality in education and to make a contribution to overcome the problems. The findings obtained in this research can be considered to be important to give important data to the academic staff and the ones who will make a research. According to the finding in this research, academic staff find themselves pedagogically almost sufficient whereas the students find them imperfect. Academic staff must have a training in pedagogic formation. Academic staff must be sent abroad for a short time (if possible) to improve their general culture and vocational knowledge. The evaluation of the students must be used in the evaluation of the performance of the academic staff. IX
Collections