Kalite kontrol çemberleri ve Asil Çelik A.Ş. uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ Kalite kontrol çemberleri bir problemi çözmek için aynı birimde bulunan 5 ila 10 gönüllü çalışanın oluşturmuş olduğu, düzenli olarak toplanan küçük öneri gruplarıdır. Bir diğer adı ile iyileştirme gruplarıdır. Bu çalışmada teoride anlatılan kalite hayalinin uygulama aşamasındaki farkının ortaya konması amaçlanmıştır. Ülkemizde başarılı uygulamalara sahne olan KKÇ çalışmalarının bir çok işletmeye önerilecek örnek bir sistem olduğunun gözler önüne serilmesi amaçlanmıştır. Öncelikle KKÇ ile ilgili teorik açıklamalara yer verilmiştir. Kavramsal çerçevesi sunulmuş, amaçlan, önemi vurgulanmış, kullanılan istatistiki teknikler ve KKÇ organizasyonuna değinilmiştir. Daha sonra anket ve örnek uygulamalar yapılan Asil Çelik A.Ş. Fabrikasının kısa tanıtımı, kalite anlayışı ve KKÇ faaliyetleri hakkında bilgi verilmiştir. Son olarak da, yapılan anketten elde edilen veriler ışığında, frekans tabloları oluşturulmak suretiyle sonuçlar yorumlanmıştır. Anketteki veriler %2 (Ki-Kare) testi ile ikinci bir değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Böylece ilişkili değişkenler açığa çıkarılmıştır. Görülmüştür ki; teoride sunulanlar bir ideali yansıtmaktadır. Kusursuz bir uygulamadan bahsedilememektedir. İşletmenin büyük beklentiler içinde olmaması ve sürekli iyileştirme konusunda bilinçlendirilmesinin gerekliliği ortaya çıkarılmıştır. VII SUMMARY QUALITY CONTROL CIRCLES Quality Control Circles are small suggestion groups coming together orderly to solve problems formed by 5 to 10 volunteer workers being in the same unit. They are also called as recovery groups. In this study aim is to bring up the quality dream differing in theory and in application. It is also aimed to show that QCC studies, which had been successfully applied in our country is a model system that could be suggested to companies. Firstly, theoretical definitions related with QCC were given. Conceptional frame were explained, statistical techniques and QCC organization were touched. Secondly, short introduction of Asil Çelik A.Ş. in which poll studies and model applications were carried out, was given; quality understanding and QCC activities were explained. Lastly, having the data collected from poll studies, frequency tables were formed and results were evaluated. Data in poll studies were also evaluated by %2 (chi-squared) test. Therefore related variables were determined. It was observed that theory reflects the ideal situation. Perfect application can't be mentioned. It was brought up that company shouldn't be in big expectations and should become conscious for continuous recovery. VIII
Collections