ISO 9001:2000 yılı revizyonu ve örnek bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kendilerini yarınlara taşımak isteyen işletmeler bir yandan müşteri gereksinimlerini tarn olarak karşılayabilmek için gelişen teknolojiyi izlemek, diğer yandan da kaliteyi bakış açılarını ve yaklaşımlarım değiştirmek zorundadırlar. ISO 9000:2000 kalite yönetim sistemi standartlarında modern yönetim sisteminin gereklilikleri izah edilmiş olup, bu standartlar yön gösterici bir rehber teşkil etmektedir. Bu sistemin temel işlevi: süreç yönetimi, iş mükemmelliği ve sürekli gelişmeyi benimseyerek; müşteri odakhiık, müşteri memnuniyetinin ölçülmesi, insan kaynaklan, tesisler, çalışma ortamı ve sosyal sorumluluk bilincinin geliştirilmesi olgularının işletmelere yerleştirilmesidir. Çalışmamızın birinci bölümünde; kalitenin tanımlanmasına, kalite ile ilgili bilim adamları ve kurumların kalite görüşlerine yer verilmiştir. Ayrıca kalitenin tarihsel gelişimi incelenmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde; ISO 9000 kalite güvence sisteminin tarihi gelişimi, temel dayanakları, günceüeştirilme nedenleri ve standartların hazırlanmasında izlenen yöntem ele alınmıştır. Üçüncü bölümde; ISO 9000:2000 versiyonunun dayandığı temel ilkeler tek tek ele alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Bu ilkelerin işletmelere faydalan açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ; ISO 9000:1994 standardı bölümler halinde verilerek yorumlanmış, ISO 9000:2000 versiyonu ile standartta meydana gelen değişimler madde alıntılan ile gösterilmiştir. Beşinci bölümde ISO 9000:2000 standardı bölümler halinde verilerek yorumlan yapılmış ve ömek bir kalite yönetim sistemleri el kitabı her açıklamanın sonuna eklenmiştir. Altıncı bölümde ISO 9000:2000 standartları ile ilgili bir firmada yapılan uygulama örneği ilgili dokümanlar verilerek gösterilmiştir. Sonuç ve öneriler bölümünde de konu ile ilgili uygulama yapacak firmalara çalışma sonucu elde edilen genel ve özel bulgular sıralanmış, bulgulara yönelik değerlendirmeler yapılarak; konu ile ilgili problemler hakkında çözüm önerileri ortaya konulmuştur. Üeriki revizyon ile ilgili beklenen değişiklikler tespit edilerek, işletmelerimize bir bakış açısı sunulmuştur. rx SUMMARY ISO 9001:2000 version and model application (key words: quality, ISO 9000 standard series, quality management system, quality hand book) in this study named: it was tried to be explained after the year 1994 the changing on the ISO 9000 standards generaly were explained. Basical changing on the structure of standard 8 quality management principle; customer focus, leadership, human participation, process approaching, system approaching to the management the realites based continual develepment decision mechanism and reciprocal, useful relation were explained. Applications are just new and we have source difruculty about this subject and the models whic it contain will serve as source to the person who are making research on this subject. ¥`<£. YÜKSEKÖ?RETİM KUKUl® W»xflMANTASYON MERKEZİ
Collections