EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 461-480 of 599
-
Üniversite öğrencilerinde kararsızlık ve erken dönem uyumsuz şemalar arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-15)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinde kararsızlığın, erken dönem uyumsuz şemalar ve bazı değişkenler (cinsiyet, yaşamın çoğunun geçirildiği yer ve aile türü) açısından incelenmesidir. Bu çalışmanın örneklemi ... -
Sosyal bilgiler öğretmen ve öğretmen adaylarının sosyal medyadaki tarihle ilgili paylaşımlara ilişkin görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-29)Sosyal medya, sosyal iletişimin kelimeler, görseller, ses dosyaları yolu ile sağlandığı bir yapıya sahiptir. Tarihle ilgili görseller ve düşünceler, sosyal medyada sıkça yer almakta ve çok sayıda insana ulaşmaktadır. ... -
Yenilenen 5. sınıf Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşebilirliğine ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri (Kocaeli ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-19)Bu çalışmada 2017-2018 öğretim yılında uygulanmaya başlayan yenilenen 5. sınıf Türkçe dersi öğretim programında öngörülen kazanımların gerçekleşebilirlik derecesine yönelik Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi ... -
Ortaokul ve lise öğrencilerinin Facebook bağımlılık eğilimlerinin yaş ve cinsiyete göre incelenmesi (Sakarya ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-30)Bu çalışmada Sakarya ilinde öğrenim görmekte olan ortaokul ve lise öğrencilerinin Facebook bağımlılık eğilimlerinin yaş ve cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlamıştır. Araştırmada nicel ... -
Eğitim bilişim ağı (Eba) web sitesinin öğretmenler tarafından kullanım sıklığının incelenmesi: Mardin ili Kızıltepe ilçesi örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-25)ÖZETTarihi çağların birikimi olan teknolojiye her gün yeni yapıtaşları eklenmekte ve bu birikim gün geçtikçe ivme kazanmaktadır. Geleceğe kalmak isteyen her alan az veya çok teknolojiden nasibini almak zorundadır. Teknolojinin ... -
Özbekistan`daki üniversitelerde Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkçe öğrenmeye ilişkin tutum ve motivasyonları (Taşkent örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-09)Bu araştırmanın temel amacı, Özbekistan'daki üniversitelerde Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkçeye ilişkin tutum ve motivasyonlarını belirlemek amacıyla ölçek geliştirmektir. Özbekistan'daki üniversitelerde Türkçe ... -
Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde Allah`a iman penceresinden değerler eğitimi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07)Bu araştırma ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) derslerinde `Allah'a İman` ünitesi kazanımları çerçevesinde, Allah'a iman penceresinden değerler eğitiminin nasıl ve hangi etkinliklerle yapılabileceği, konuların ... -
Ortaokul binalarının fiziksel engelliler için uygunluğuna ilişkin yönetici görüşleri (Kocaeli örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-08)Bu araştırmada fiziksel engelliler için ortaokul binalarında yapılan düzenlemelerin uygunluğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kocaeli ilindeki mevcut 130 özel ortaokul ... -
İlköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel muhalefete ilişkin görüşleri (Hakkarili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu çalışmada Hakkâri il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, örgütsel muhalefete ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde olan çalışma, nicel ... -
John Dewey`in ilerlemeci eğitim felsefesine dayanan öğrenci merkezli eğitimin öğrencilerin Türkçe dersindeki akademik başarısına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-20)21. yüzyılda birey ve bireye verilen değer oldukça önem kazanmıştır. Bireye verilen bu değer bireyin kültürel, sosyal, ekonomik vb. alanlarda gelişmesini sağlayan eğitime verilen değeri ve buna bağlı olarak okullaşmayı ... -
Üniversite öğrencilerinde kişiler arası bağımlılık ile utandırılma korkusu aidiyet duygusu ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde kişiler arası bağımlılık düzeyinin utandırılma korkusu, aidiyet duygusu ve sosyal onay ihtiyacı ve bazı demografik değişkenler (cinsiyet, kardeş sayısı, algılanan gelir ... -
Students` perceptions towards the use of mother tongue in the foreign language classroom
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışmada İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen hazırlık öğrencilerin yabancı dil eğitiminde anadil kullanımına ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Bu bağlamda, çalışmanın örneklemini Gebze Teknik Üniversitesi Yabancı ... -
Özel yetenekli öğrencilerin problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-29)Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu puanların cinsiyet, okul/ilçe, sınıf ve yaş değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ... -
Sosyal bilgiler dersinde eğitsel oyunlarla değerler eğitimi: Bir eylem araştırması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-30)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersi `Birey ve Toplum` öğrenme alanında yer alan farklılıklara saygı, sorumluluk ve özgürlük değerlerinin eğitsel oyunlar aracılığı ile kazandırılmasına yönelik ... -
Değer merkezli okul kültürü ölçeğinin geliştirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-07)Bu çalışmada, değer merkezli okul kültürünü ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ... -
Yabancı dil ağırlıklı beşinci sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri (Zonguldak ili Ereğli ilçesi örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-23)Bu araştırmayla, öğretmenlerin Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf Uygulamasına (YDABS) ilişkin görüşleri incelenmiştir.Yapılan çalışma, nicel yöntem kullanılarak betimsel araştırma modellerinden genel tarama yöntemi kullanılmıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik eğitimine ebeveyn katılımının öğrenci, öğretmen ve ebeveyn açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin, ortaokul öğrencilerinin ebeveynlerinin ve ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine ebeveyn katılım algıları ve bu algılarını etkileyen faktörler incelenmiştir. Öğrencilerin ... -
Okul öncesinde Kur`an-ı Kerim öğreniminin okuma-yazma sürecine yansımaları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Bu araştırmada, okul öncesi dönemde Kur'an-ı Kerim öğrenen öğrencilerin, diğer öğrencilere göre ilk okuma-yazma sürecinde; harfleri kavrama ve heceleri birleştirme becerisi, okuma hızı, okumaya geçme süresi, yazma ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde beş temel beceriye yönelik yeterlik öz değerlendirmesi (ABD`deki devlet üniversiteleri ve özel üniversiteler örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-22)Eğitim öğretim ve ölçme değerlendirme birbirinden bağımsız düşünülemeyecek unsurlardır. Bir konuda verilen eğitim ve öğretimin sonuçları ancak ölçme ve değerlendirmeyle gözlemlenebilir. Eğitimde geleneksel bakış açısından ... -
1909-1918 yılları arası eski harfli çocuk dergilerinde savaş teması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-28)Batı'da çocuk ve çocukluk kavramının keşfedilmesiyle çocuğa göre edebiyat ürünleri de yaygınlaşır. Bizde çocuğun keşfi ise 19. yüzyılda Tanzimat dönemi ile toplumsal alanda yaşanan hızlı değişimle olur. Türk edebiyatında ...