Sosyal bilgiler öğretmen ve öğretmen adaylarının sosyal medyadaki tarihle ilgili paylaşımlara ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medya, sosyal iletişimin kelimeler, görseller, ses dosyaları yolu ile sağlandığı bir yapıya sahiptir. Tarihle ilgili görseller ve düşünceler, sosyal medyada sıkça yer almakta ve çok sayıda insana ulaşmaktadır. Günümüzde sosyal medyadaki tarihle ilgili bilgiler, görseller oldukça dikkat çekmektedir. Bu paylaşımların merak uyandırıp bilinçli bir şekilde araştırılarak mı, yoksa doğrudan inanılıp bilinçsizce mi yapıldığı tartışma konusudur. Bu düşünceden hareketle araştırmada sosyal medyadaki tarih ile ilgili paylaşımlara ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği eğitiminde tarih derslerinin olması ve ortaokul Sosyal Bilgiler öğretim programında tarih konularının yer alması Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının tercih edilme sebebidir.Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yani olgu bilim desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu; amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum örnekleme yöntemiyle seçilen Sakarya ilinde görev yapan 15 Sosyal Bilgiler öğretmeni ve Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 15 Sosyal Bilgiler öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu söz konusu araştırmanın veri toplama aracıdır. Veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Social media has a structure that is provided by words of social communication, images, and audio files. Images and thoughts about history often take place in social media and reach many people. Today, information about history and visuals on social media draw attention. It is a debate whether these sharings are searched consciously by making a decision or they are done subconsciously by believing directly. From this point of view, it is aimed to determine the opinions of social studies teachers and teacher candidates relating to the sharings about the history on social media.The fact that there exists history classes in social studies teaching curriculum and history subjects in secondary social studies teaching is the reason why social studies teachers and teacher candidates are preferred.The research was carried out in accordance with phenemenology, ie phenomenon pattern, of qualitative research methods. Fifteen social studies teachers working in Sakarya and fifteen teacher candidates studying in Faculty of Education of Sakarya University who were chosen by maximum sampling method from the purposeful sampling methods formed the study group of the research. The semi- structured interview form developed by the researcher is the data collection tool of the research in question. The data were subjected to descriptive analysis.
Collections