EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 481-500 of 599
-
Lise son sınıf öğrencilerinin mesleki tercihlerini etkileyen faktörler (Kocaeli ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-25)Bu araştırmanın amacı lise son sınıf öğrencilerinin mesleki tercihleri ve bu tercihlerine etki eden faktörleri belirlemektir. Bu çalışmada öğrencilerin mesleki tercihleri ve bu tercihlerinin cinsiyet, okul türü, anne-baba ... -
Sosyal bilgiler dersi ile bütünleştirilmiş toplumsal cinsiyet temelli etkinliklerin toplumsal cinsiyete dayalı meslek seçimine yönelik tutumlara etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu araştırmada sosyal bilgiler dersinde uygulanan toplumsal cinsiyet eşitliği etkinliklerinin öğrencilerin toplumsal cinsiyete dayalı meslek seçimlerine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir.Araştırmada, toplumsal ... -
Argümantasyon etkinliklerinin bilimin doğası algısı üzerine etkisine yönelik bir eylem araştırması: 5. sınıf elektrik devre elemanları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf `Elektrik Devre Elemanları` ünitesine uygun argümantasyon etkinliklerinin geliştirilmesi, uygulanması ve bu etkinliklerin öğrencilerin bilimin doğası algıları üzerinde bir etkisinin olup ... -
5. sınıf düzeyinde hazırlanan değer eğitimi etkinliklerinin uygulanabilirliği ve başarısı üzerine bir durum çalışması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-17)Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan sorumluluk, vatanseverlik, bayrak sevgisi, bayrağa ve İstiklal Marşı'na saygı ve bağımsızlık değerlerine ilişkin ... -
Özel yetenekli öğrencilere bilim ve sanat merkezlerinde uygulanan Türkçe eğitimi: Bir durum çalışması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmanın amacı, bilim ve sanat merkezlerindeki Türkçe eğitiminin niteliğine ilişkin öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşlerini ortaya koymak, öğretmenlerin öğretim sürecindeki uygulamalarını tespit etmek ve elde ... -
Sosyal bilgiler dersinde tarihsel empatiye dayalı etkinliklerin öğrencilerin tarihsel empati becerilerine ve başarılarına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler dersinde tarihsel empatiye dayalı hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin tarihsel empati becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesidir. Bu araştırma, 2018-2019 ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin öğrenme yaklaşımları ve özyeterlik ile ilişkisinin incelenmesi (Sakarya Üniversitesi örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-11)Araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin öğrenme yaklaşımları ve özyeterlikle ilişkisini çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırmada, nicel desen ve nicel yöntemlerden ... -
İlkokul öğrencilerinin adalet, dürüst olma, sorumluluk ve yardımseverlik değerlerine yönelik yargılarının Kohlberg`in ahlak gelişim kuramına göre incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-24)Değer, insanların doğrunun, iyinin ya da güzelin ne olduğunu, nasıl davranırlarsa bunlara ulaşacaklarını diğer bir deyişle insanlara nasıl yaşamaları gerektiğini gösteren bir olgudur. Ahlak ise, değerler yoluyla doğru ya ... -
7. sınıf öğrencilerinin Türk-İslam medeniyetinde yetişen bilginlere ilişkin değerlendirmeleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Geçmişte bilimsel gelişmelerin temelini oluşturacak nitelikte çalışmalar yürütmüş Türk-İslam Medeniyetinde yetişen bilginlerin bilime değerli ve önemli katkıları olmuştur. Eğitim sistemimizin merkezinde olan öğrencilerin, ... -
Sosyal bilgiler derslerinde materyal kullanım durumu: İstanbul ili örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışma Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin derslerinde kullanmış oldukları materyal ve teknoloji durumunu tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda `Ortaokullarda görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ... -
Türkiyede eğitim gören Suriyeli öğrencilerin sosyo-kültürel problemlerine yönelik bir araştırma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-23)Ülkemiz son yıllarda farklı ülkelerden farklı amaçlarla gelen milyonlarca insana ev sahipliği yapmaktadır. Dünya hızla değişmekte ve ülkeler son yıllarda hızlı bir felakete sürüklenmektedir. Bu ülkelerin ve coğrafyanın ... -
Pre-service and in-service CLIL teachers` perceived competencies and satisfaction with the training programmes: An investigation in Spanish context
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-09)`Eğitim sistemlerinde öğretim dilini değiştirmek veya çocuklara ek bir dil aracılığı ile eğitim vermek, genellikle sosyal, politik ve ekonomik stratejik eylemlerin doğrudan bir sonucu olan tarihsel bir küresel olgudur` ... -
Çocuğa hitap eden animasyon sinema filmlerinin ortaokul öğrencilerinin söz varlığına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-23)Değişen dünya düzeni içinde bireylerin en sağlıklı şekilde uyum sağlamasına olanak tanıyan ve değişmeyen tek ilke, eğitimdir. İçinde bulunduğumuz iletişim çağında, bir bireyin eğitimindeki en önemli noktanın kendisini ... -
Investigating the language learning strategies EMI students use to overcome language barriers and challenges they face
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışmanın amacı İngilizceyi eğitim dili olarak kullanan (English Medium Instruction – EMI) üniversitedeki öğrencilerin hangi dil öğrenim stratejilerini kullandıklarını, dil öğrenme stratejisi kullanımında cinsiyet ... -
English language teachers` perceptions of ELF in Turkey: Are they ready to embrace ELF in their teaching practices?
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışma Türkiye'de görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin İngilizce'nin küresel olarak kullanımından ortaya çıkan Ortak Dil Olarak İngilizce (ODİ) kavramına ilişkin tutumlarını araştırmayı amaçlamıştır. ... -
Görsel materyallerle zenginleştirilmiş sınav sorularının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-27)Bu çalışmada; ortaokul öğrencilerinin görsel materyallerle zenginleştirilmiş ve görsel materyal içermeyen sınav sorularından aldıkları puanlar ile sınav kaygı puanlarının, cinsiyete göre fark oluşturup oluşturmadığı ... -
8. sınıf öğrencilerinin dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırma, 8. sınıf öğrencilerinin dijital vatandaşlık düzeyi ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modellerinden karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli ... -
Ortaokul ingilizce ders kitaplarındaki değerler
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada ortaokul İngilizce ders kitapları, aktarılan değerler bağlamında analiz edilmiştir. Araştırmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılında devlet okullarında okutulan 5. Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf ve 8. sınıf ders ... -
Ortaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesi algısı ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesi algıları ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türü değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini 2017-2018 ... -
Kaynaştırma uygulamalarında öğretmenlere göre okul desteği: Karma yöntem araştırması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu çalışmada kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf ve branş öğretmenlerinin okul desteği algısında çeşitli değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Ayrıca yarı yapılandırılmış görüşmeler ile öğretmenlerin kaynaştırma eğitiminde ...