Mesleki ve teknik anadolu lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin işletmelerdeki beceri eğitimlerinin etkililiğine ilişkin öğrenci, öğretmen ve sektör temsilcilerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, mesleki ve teknik Anadolu lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü 12. sınıf öğrencilerinin, işletmelerdeki beceri eğitimi dersinin etkililiğine ilişkin öğrenci, öğretmen ve işletme temsilcisi görüşlerini ortaya koymaktır.Çalışmada, araştırma yöntemi olarak, genel tarama modelinde, betimsel ve ilişkisel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; İzmir'de çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü bulunan 28 mesleki ve teknik Anadolu lisesi, bu okullarda 12. sınıfta eğitim gören 1265 çocuk gelişimi öğrencisi, bu okullarda görev yapan 170 çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmeni ve işletme temsilcileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, merkez ilçelerdeki 17 farklı okul ve bu okullarda öğrenim gören 554 öğrenci ile bu okullarda görev yapan 70 öğretmen ve öğrencilerin staja gittikleri işletmelerdeki 40 işletme temsilcisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Alparslan (2004) tarafından geliştirilen, `Kız Meslek Lisesi Öğrencilerinin İşletmelerdeki Stajlarının Etkililiğine İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve İşletme Temsilcisi Görüşleri` anketi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir:1. Koordinatör öğretmenlerin beceri eğitiminin etkililiği hakkındaki görüşleri medeni duruma, yaşa, mezun olunan okula, mesleki kıdeme, koordinatörlük süresine, okuldaki göreve göre bir farklılık göstermemektedir.2.İşletme temsilcilerinin beceri eğitiminin etkililiği hakkındaki görüşleri meslek alanına göre farklılık göstermektedir. 3. Öğrencilerin beceri eğitiminin etkililiği hakkındaki görüşleri okulun bulunduğu semt, kayıtlı bulunan öğrenim görülen dal, yaş ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre farklılık göstermektedir.4.Öğrencilerin beceri eğitiminin etkililiği hakkındaki görüşleri, sosyo-ekonomik düzey, anne eğitim durumu, anne ve baba mesleğine göre farklılık göstermemektedir. The purpose of this research is to determine the effectiveness of the skills training of the students of the child development and education department at the vocational high schools in terms of student, teacher and business representative.In this study, descriptive and relational research methods are used as the research model. The population of the research consists of 1265 12th grade child development and education department students of 28 vocational high schools located in Izmir, 170 child development and education teachers of the same departments and business representatives. Sample of the research consists of 554 students and 70 teachers of 17 high schools and 40 representatives which accept these students for their internship programs. collecting tools in the research, the questionnaires of `Opinions of Students, Teachers and Sector Representatives of Internship in Business of Vocational High School Students for teachers, students and business representatives`, developed by Alparslan (2004) was used.As the data The findings through the results can be summarized as:1. It was determined that the views of the coordinator teachers about the effectiveness of the skill training did not show any difference according to the marital status, age, graduated school, vocational seniority, coordination duration.2.The opinion of company owners on effectiveness of skill education shows variety according to the area of profession.3. The opinions of the students about the effectiveness of the skill education differ according to the variables of the branch, the age and the father education level. 4. The opinions of students on the effectiveness of skill training do not differ according to the socio-economic level, the educational level of the mother, and the occupation of the parents.
Collections