Sosyal sorumluluk projelerinde yer almanın üniversite öğrencileri üzerindeki etkilerine ilişkin öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda, sosyal sorumluluk projelerine katılmanın öğrencilerin duygu, düşünce ve davranışları üzerindeki etkilerini belirlemektir.Araştırma, Türkiye'de bulunan sekiz yükseköğretim kurumunda eğitim görmekte olan 56 öğrenci ile nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formları ile bire bir görüşmeler ve öğrencilerin görüşme formuna verdikleri yazılı cevaplar ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiş ve ortak kategoriler belirlenerek tablolar halinde sunulmuştur.Araştırma sonuçları, öğrencilerin büyük bölümünün yükseköğrenim öncesinde sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmadığını gösterir niteliktedir. Araştırmaya katılan öğrenciler, yükseköğrenimleri sırasında sosyal sorumluluk projelerinde yer almış olmanın duygu, düşünce ve davranışlarını etkileyip etkilemediği sorusuna %98 oranında evet cevabı vermişlerdir. Katılımcıların, bu faaliyetlerin duygu, düşünce ve davranışları üzerindeki etkilerini tanımlarken 'sosyal sorumluluk projelerine katılmaya devam etme isteği/kararı', 'farkındalık kazanma', 'mutluluk/vicdani rahatlama', 'bilinçlenme', 'sosyal çevrede daha dikkatli/sorumlu davranma', 'tecrübelerini paylaşma/etrafındaki insanları teşvik etme', 'farklı hayatları tanıma', 'empati becerisi kazanma', 'ön yargıların kırılması', 'mevcut durumundan memnuniyet duyma/şükretme', 'aile bireylerine karşı daha dikkatli/sorumlu davranma', 'yardım etmeyi öğrenme', 'israftan kaçınma', 'duyarlılık kazanma', 'korkuları yenme', 'kariyer/iş' ve 'çevre edinme' ifadelerini kullandıkları görülmüştür. Araştırma sonucunda, katılımcıların yükseköğrenim döneminde öncelikle engelli bireyler, sokak hayvanları, yaşlılar, çocuklar ve kadınlar ile ilgili sosyal sorumluluk projeleri yürütülmesini gerekli gördükleri belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Sorumluluk, Üniversite, Öğrenci Görüşleri The purpose of this study is to find out student views on how social responsibility projects they took part in during higher education have affected their feelings, thoughts and attitudes. The study was carried out with 56 university students who had participated in social responsibility projects organised at their universities. The data were collected through semi structured interviews and written answers from the participants. The data were analysed through content analysis and the findings were presented in categories. Results of the present study indicate that the majority of students did not have knowledge or experience with social responsibility prior to undergraduate education. 98% of participants state that being involved in social responsibility projects has had considerable effects on them. Participants describe these effects as 'eagerness to take part in more social responsibility projects', 'rise in awareness', 'happiness and peace', 'being more knowledgeable', 'more cautious/responsible behaviours in the society' 'sharing experiences with others and encouraging them to be active' 'familiarity with different lives', 'developing empathy', 'elimination of prejudice', feeling satisfied with their lives/ being thankful', 'more cautious/responsible behaviours in the family', 'learning to help others', 'avoidance of overconsumption, 'gaining sensitivity', 'overcoming fears', 'career' and 'making friends'. The results also reveal that students believe 'people with disabilities, animals, the elderly, children and women issues' are high need areas in social responsibility projects during higher education.Key words: Social responsibility, Social responsibility Projects, Student Views
Collections