Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyleri ve tutumları ile hazırlık sınıfı başarı puanları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Düzce Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizceye öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerini, tutumlarını ve hazırlık sınıfındaki başarı durumlarını tespit etmek; bu değişkenlerde (i) cinsiyet, (ii) öğretim türü, (iii) hazırlık sınıfına zorunlu veya isteğe bağlı olarak katılma, (iv) bölüm, (v) haftalık ders çalışma süresi, (vi) haftalık ders dışı İngilizce aktivitelere ayrılan süre faktörlerine göre anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek, ve nihai olarak bahsi geçen değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma kapsamında 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Düzce Üniversitesi - Hâkime Erciyas Yabancı Diller Yüksek Okulunda öğrenim gören 364 hazırlık sınıfı öğrencisine ulaşılmıştır. Çalışmada korelasyonel araştırma deseni kullanılmıştır ve nicel veri toplama teknikleri uygulanmıştır. Araştırmada iki bölümden oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Ölçekte ilk olarak `Kişisel Bilgiler` bölümü yer almaktadır, ikinci bölümde ise Gardner (1985) tarafından geliştirilen ve ilgili alan yazında sıklıkla kullanılan `Motivasyon ve Tutum Ölçeği` (Attitude and Motivation Test Battery - AMTB)'nin Doğan (2009) tarafından Türkçe adaptasyonu gerçekleştirilen dört alt boyutuna dair ifadeler yer almaktadır. Ölçeği oluşturan her bir alt boyut SPSS (22.0) istatistik paket programı kullanılarak ayrı ayrı analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda genel olarak öğrencilerin motivasyon düzeylerinin olumlu olmasına rağmen, -haftalık ders çalışma süresiyle ilgili veriler ışığında- İngilizce öğrenmek veya başarılı olmak için gerekli çabayı göstermedikleri saptanmış ve buna bağlı olarak da başarı durumlarının düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin araçsal yönelimleri ile hazırlık sınıfındaki başarı durumları arasındaki ilişkinin düşük düzeyde olduğu, öte yandan diğer tüm alt boyutlar ve ölçeğin geneli ile başarı arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu durumda, öğrencilerin en çok araçsal yönelime yani İngilizcenin iş bulma ve kariyerinde ilerleme konusunda sağlayacağı avantajlara önem vermesine karşın, bu durumun öğrencilerin İngilizce öğrenimindeki başarısına pek etki etmediği sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak şu öneriler sunulmuştur; hazırlık sınıfındaki öğrencilere, İngilizce öğrenmenin iş bulma konusundaki getirilerinin yanı sıra başka amaçlara da hizmet edeceği sık sık hatırlatılmalıdır. Bununla ilgili olarak, öğrencilere yurtdışına çıkmalarını sağlayacak fırsatlar hakkında bilgi verilmeli ve daha kısa vadeli hedefler sunarak öğrencilerin hazırlık sınıfı sonrasında İngilizce bilgilerini kullanabilecekleri birtakım faaliyetlere katılmaları teşvik edilmelidir.Anahtar Kelimeler: Üniversite Hazırlık Sınıfı, İngilizce Başarısı, Motivasyon, Tutum, Araçsal Yönelim The initial aim of this research is to determine the level of Düzce University preparatory class students' motivation, attitude and their preparatory class achievement scores. In addition to that, it is also aimed to identify differences in students' motivation level and their annual achievement scores in respect of (i) gender, (ii) being a daytime or evening class student, (iii) attending to prep class compulsorily or voluntarily, (iv) department, (v) amount of time spent on studying English, (vi) amount of time spent on extra-curricular activities. Finally, it is aimed to examine the relationship between the variables in the research.This research was conducted in 2014-2015 academic year in Duzce University- Hâkime Erciyas School of Foreign Languages and 364 preparatory class students participated to the study. Quantitative research methods were employed and correlational research design was utilized for this study. Research data was collected by a questionnaire which consisted of two parts. The first part was `Personal Information Form` and the second part consisted of four subtests of Gardner's (1985) Attitude and Motivation Test Battery (AMTB) which were adapted and translated into Turkish by Doğan (2009). In data analysis, SPSS 22.0 statistical program was used.As a result of analysis of the findings, it has been concluded that even though students generally have a high level of motivation toward learning English, they neither make the necessary effort nor fulfill their responsibilities to learn English, as a result of which they have low achievement scores at prep class. In addition, it has been seen that students give the greatest importance to instrumental orientation which refers to practical advantages of learning English in finding a job or in career advancement. However, it has been found that the relationship between instrumental orientation and annual achievement scores is low, so it is concluded that giving great importance to instrumental orientation does not affect students' English proficiency in the same way. Finally, a moderately significant relationship was identified between the other subtests and students' annual achievement scores.As for the implications of the study, it is suggested that students should be informed about other uses of English apart from its instrumental benefits. Students should be encouraged to set some short-run goals such as; studying abroad by exchange programs which will also enable them to use English in real life.Keywords: Preparatory Class Students, English Achievement, Motivation, Attitude, Instrumental Orientation
Collections