EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 599
-
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde söz varlığının geliştirilmesine yönelik teknoloji destekli araç geliştirme ve uygulama
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Son yıllarda bilim ve teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler eğitim ve öğretimi de etkilemiştir. Derslerde geleneksel öğretim yöntemlerinin yanı sıra teknoloji destekli araç ve uygulamalar ile dijital içerikler de tercih ... -
Sınıf öğretmenlerinin toplumsal duyarlılıklarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin toplumsal duyarlılık düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler (cinsiyet, eğitim durumu, kıdem, kurum türü, medeni durum ve yaş) açısından incelenmesidir. Bu amaçla, ... -
Aile spor yaşam koçluğu ve etkileri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı Türkiye'de aile spor yaşam koçluğu uygulamasının gerekliliği ve sporun yaygınlaştırılması ve toplum sağlığı açısından olası etkilerini belirlemektir. Sakarya ilinden sporla ilgili olduğu düşünülen ... -
Üniversite öğrencilerinin sosyal görünüş kaygısı ve atılganlıkları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal görünüş kaygısı ile atılganlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer amacı ise, bu iki kavram arasındaki ilişkinin sınıf düzeyi, algılanan akademik ... -
Öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin dijital okur-yazarlık düzeylerinin karşılaştırılması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleriarasında fark olup olmadığını incelemek amacıyla betimsel tarama modeline uygun olarakplanlanmış ve gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, ... -
Okuduğunu anlama stratejilerinin farklı okuma düzeyindeki öğrencilerin okuduğunu anlama ve bilişsel farkındalık becerilerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-19)Okuduğunu anlama becerisi çağın gereksinimlerine uygun ve bu gereksinimlere cevap veren bireylerin en önemli özelliklerinden biri olup okulda kazanılan bu beceri okul çağlarında bireyin akademik başarı sağlamasında da ... -
14-17 yaş grubu tenisçilere, genel hazırlık döneminde yaptırılan 8 haftalık dayanıklılık antrenmanlarının MaxVO2 değerleri üzerine etkisi.
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalı?manın ara?tırma problemi, dayanıklılık antrenmanı yaptırılan tenisçilerin, MaxVO2değerlerinde artı? olup olmadığını belirlemek olarak ifade edilebilir.Bu bağlamda bu çalı?manın amaçlarını ?u ?ekilde ifade etmek ... -
Danimarka ve Türkiye`de uygulanan sosyal bilgiler programlarının analizi ve karşılaştırılması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Danimarka eğitim sistemi, Danimarka'nın ve Türkiye'nin Sosyal Bilgiler Programı ve Sosyal Bilgiler Programı kapsamına giren derslerin amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme boyutları, ... -
İlköğretim sekizinci sınıf Türkçe dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin anlama becerisine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma, ilköğretim sekizinci sınıf Türkçe derslerinde bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) öğrencilerin anlama becerisine etkisini tespit etmek; alternatif bir yaklaşım olarak bilgisayar destekli öğretimin Türkçe derslerinde ... -
Televizyonun konuşma eğitimine etkileri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Televizyonun özellikle çocuklar için olumlu ve olumsuz yönleri ele alınırken, konuşma bu yönler içinde gerektiği kadar yer bulamamaktadır. Çalışma, öncelikle var olan durumu ortaya koymak için `Televizyonun konuşma üzerindeki ... -
Öğretmenlerde yaşamın anlamı, yaşam doyumu, sosyal karşılaştırma ve iç-dış kontrol odağının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerde yaşamın anlamı, yaşam doyumu, sosyal karşılaştırma ve iç-dış kontrol odağı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı ise bu dört kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, ... -
Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışmanın sosyal anksiyete, reddedilme duyarlılığı ve kişilerarası duyarlılık üzerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, klinik tanı almamakla birlikte, sosyal anksiyete belirtileri gösteren üniversite öğrencilerinin sosyal ortamlarda yaşadıkları anksiyeteyle başaçıkmalarına yardımcı olmak amacıyla, bilişsel davranışçı yaklaşıma ... -
Üniversite öğrencilerinin öz-duyarlık ve duyarlı sevgi düzeylerinin ebeveyn tutumları açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumları, öz-duyarlık ve duyarlı sevgi düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı ise, anne-baba tutumları, öz-duyarlık ... -
Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve eğitimde kullanımıyla ilgili görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma durumları ve kullanma amaçları; sosyal paylaşım sitelerinin, üniversite öğrencileri üzerindeki olumlu- olumsuz etkileri, üniversite eğitimine ... -
İlköğretim 6. sınınf sosyal bilgiler derslerinde değerler eğitimine yönelik uygulamaların etkililiğinin araştırılması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıf öğrencilerine sosyal bilgiler derslerinde uygulanan duyarlılık ve sorumluluk değerlerine ilişkin etkinliklerden hareketle, değerler eğitiminde etkinliklere dayalı uygulamaların etkililiğini ... -
Kendini sabotaj ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı kendini sabotaj ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı ise bu iki kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları ... -
İlköğretim sosyal bilgiler dersinde aktif öğrenme tekniklerinin kavram yanılgılarını gidermeye etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenciler ilköğretime başladıktan sonra hayatlarında ilk defa bazı kavramlarla karşılaşmaktadırlar. İlk kez karşılaşılan bu kavramların anlaşılmasında güçlük çekilmekte, bu kavramlar birbirine karıştırılabilmekte veya ... -
7.sınıf öğrencilerinin SBS`deki fen başarıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ?SBS'deki fen başarıları? ile ?bilimsel yaratıcık? düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek, ayrıca cinsiyete ve okul türü değişkenlerine göre ?bilimsel yaratıcılık ... -
Ayrılma hâli ekinin (+dan) işlevleri ve ilköğretim 6. sınıf düzeyinde animasyon (canlandırma) tekniği ile öğretimi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim 6. sınıf Türkçe dil bilgisi konularından hâl ekleri konusunda ayrılma hâli ekinin öğretiminde animasyon (canlandırma) tekniğinin öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Uygulama ... -
Tekerlekli sandalye tenisçilerinin motorik ve psikolojik durumlarının sportif performansları ile ilişkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı tekerlekli sandalye tenisi oynayan engelli tenisçilerin motorik ve psikolojik durumlarını belirleyerek sportif performansları ile ilişkisinin araştırılmasıdır. Çalışmanın araştırma grubunu Türkiye ...