Öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin dijital okur-yazarlık düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleriarasında fark olup olmadığını incelemek amacıyla betimsel tarama modeline uygun olarakplanlanmış ve gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, Sakarya Üniversitesi EğitimFakültesi'nde okuyan öğrenciler ile İstanbul'un Esenyurt, Kıraç ve Beylikdüzü İlçelerindeçalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Basit seçkisiz örneklem yöntemi ile verilertoplanmıştır. Araştırmada, Kıyıcı (2008) tarafından geliştirilen 'Sayısal Okur-YazarlıkÖlçeği' kullanılmıştır. Ölçek, iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, kişisel bilgiformundan ibarettir. İkinci bölümde ise dijital okuryazarlık açısından öğretmen veöğretmen adaylarının gerçekleştirebilecekleri ifadelere yer verilmiştir. Araştırmada, 214öğretmen ve 200 öğretmen adayı olmak üzere toplam 414 kişiden veri toplanmıştır.Verilerin analizinde, SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) programındanyararlanılmıştır. Elde edilen verilerde; frekans analizi, aritmetik ortalama, yüzde vestandart sapma istatistik teknikleri kullanılmıştır.Verilerin analizinden sonra öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının dijital, bilgisayar, bilgi,teknoloji ve medya okuryazarlığı düzeyleri ortalamanın üstünde bulunmuştur.Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri öğretmen adaylarınagöre yüksek çıkmıştır. This study was planned and carried out in accordance with the descriptive screening modelin order to analyze whether there is a difference between the levels of digital literacy ofteachers and teacher candidates. The population of the study consisted of students studyingat Sakarya University Faculty of Education and teachers working in Esenyurt, Kıraç andBeylikdüzü districts of Istanbul. Datas were collected by simple random sampling method.İn the study, the 'digital literacy scale ' developed by Kıyıcı(2008) was used. The scaleconsists of two parts. The first part consists of a personal information form. As for in thesecond part, the statements that teachers and teacher candidates can realise interms of digital literacy were given place to. İn the study collected data from a total of414 people impending 214 teachers and 200 teacher candidates.İn the analysis of the datas, from SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences)program was used. Frequency analysis, arithmetic mean, percentage and standard deviationstatistical techniques were used in the data obtained.The digital, computer, information, technology and media literacy levels of teachers andteacher candidates were found to be above average after analysis of the data. As a result ofthe research, digital literacy levels of the teachers were higher than the teacher candidates.
Collections