İlköğretim 6. sınınf sosyal bilgiler derslerinde değerler eğitimine yönelik uygulamaların etkililiğinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıf öğrencilerine sosyal bilgiler derslerinde uygulanan duyarlılık ve sorumluluk değerlerine ilişkin etkinliklerden hareketle, değerler eğitiminde etkinliklere dayalı uygulamaların etkililiğini görmek amaçlanmıştır.Araştırma, nitel araştırma desenlerinden temellendirilmiş kuram ile yapılmıştır. Bu amaçla bir devlet okulunda öğrenim gören 21 ilköğretim 6. sınıf öğrencisiyle, sosyal bilgiler derslerinde araştırma sürdürülmüştür. Araştırma sürecinde araştırmacı, öğretmen rolüyle araştırma sahasında bulunmuş ve araştırmayı sürdürmüştür.Araştırmada temellendirilmiş kuramın doğası gereği veri toplama ve veri analizi iç içe yapılmaya çalışılmıştır. Etkinlik uygulamalarının öncesinde ve sonrasında yapılan görüşmelerden elde edilen görüşme formları ve değerler eğitimine dayalı etkinliklerden oluşan çalışma yapraklarıyla araştırmanın verileri elde edilmiştir.Veri toplama sürecinde elde edilen veriler nitel içerik analizine tabi tutularak söylem ve temalara ulaşılmıştır.Araştırma sonunda duyarlılık ve sorumluluk değerlerine ilişkin uygulanan sınıf içi etkinliklerin bu değerlere ilişkin farkındalığı arttırdığı savına ulaşılmıştır. Bunun yanında araştırma sürecinde elde edilen bulgular mevcut değerler eğitimi uygulamalarının yetersiz olduğunu, ders kitapları ile programın yapısının değerler eğitimi için çok da uygun olmadığını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Değerler eğitimi, Sosyal bilgiler In this research, the effectuality of implementations based on the activities in education of values is aimed to be regarded from the point of view of the activities related to values of sensibility and responsibility that are implemented to the primary education 6th grade students in social studies lessons.The research has been carried out via the hypothesis founded by qualitative research patterns. For that purpose, the research was maintained in social sciences lessons in a state school with 21 primary education 6th grade students. During research process, the researcher maintained the research by attending the research area through the teacher role.In the research, by founded hypothesis? nature, data acquisition and data analysis were tried to be done as one within the other. The data of the research were obtained by both the interview forms acquired from the interviews made before and after the activity implementations, and the worksheets consisting of the activities based on the education of values.Expressions and themes were approached by subjecting the data obtained during data acquisition process to qualitative content analysis.At the end of the research, the argument has been attained that the in-class activities related to values of sensibility and responsibility raise the awareness of those values. Besides, the findings acquired during the research process has pointed out that current implementations of the education of values are insufficient, and course books and the structure of the program is not relevant enough for the education of values.KeyWords: Valueseducation, Social Studies
Collections