TEZLER: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 764
-
Psikolojik danışman adaylarının bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyonuna ilişkin değerlendirmeleri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programı öğrencilerinin bireyle psikolojik danışma uygulaması dersine ilişkin görüş ve yaşantılarını incelemektir. Bu araştırmada karma araştırma deseni ... -
Lider-ast etkileşim düzeyinin astların iş performansı üzerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, lider-ast etkileşimi ve iş performansı tanımları incelenmiştir. Astların lider-ast etkileşim düzeyinin iş performansları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma, bir kamu kurumunun eğitim birimine hizmet ... -
Ebeveyn çocuk ihmal ve istismarı farkındalık ölçeği`nin geliştirilmesi ve uygulanması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-15)Çocuk istismarı ve ihmali, dünyanın her yerinde yaşanan evrensel bir problemdir. Çocuğun hiçbir şart ve koşulda ihmal ve istismar yaşantısını deneyimlememesi gerekmektedir. Bu yaşantılar her yaşta insan bedeni ve ruh sağlığı ... -
Harita ve küre kullanımı eğitiminin beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Bu araştırmada, Harita ve Küre Kullanımı Eğitim Programının, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi incelenmiştir. On haftalık harita ve küre ... -
Feminist yaklaşıma dayalı ilişki geliştirme programının güç paylaşımı, benlik yönelimleri ve çift uyumuna etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Araştırmanın amacı, Feminist Yaklaşıma Dayalı İlişki Geliştirme Programının evli çiftlerin güç paylaşımı, benlik yönelimleri ve çift uyumlarına etkisinin belirlenerek çiftlerin programa ilişkin değerlendirmelerinin ... -
Öğrenci, öğretmen ve okul özelliklerinin öğrencilerin TEOG matematik başarıları üzerindeki etkilerinin hiyerarşik doğrusal modelle incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Bu çalışmanın amacı 2016 yılı kasım ayında yapılmış olan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi (TEOG) Ortak Sınavı 1. oturum matematik puanlarının öğrenci, öğretmen ve okul özellikleri ile ilişkisinin olup olmadığının ... -
A teacher inquiry into the effects of teacher`s motivational activities on language learners` classroom motivation
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Bu tez çalışması İngilizce dersinde kullanılan motivasyon aktivitelerinin, öğrencilerin motivasyon seviyelerine ve motivasyonel davranışlarına etkisini incelemiştir. Hadfield ve Dörnyei'nin (2013) kitabındaki motivasyonel ... -
Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıkları, algılanan sosyal destek düzeyleri ve reddedilme duyarlılıkları
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-08)Bu çalışmanın amacı, algılanan sosyal destek ve reddedilme duyarlılığının üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeylerini yordayıp yordamadığını incelemektir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin cinsiyete, sınıf ... -
İlkokul çevre konularında uygulanan yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, kalıcılığa ve ilgilerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-20)Bu araştırmada fen bilimleri dersi kapsamındaki `çevre` konularının öğretiminde yaratıcı dramanın kullanılmasının ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin başarılarına, öğrenmelerinin kalıcılığına ve öğrencilerin ilgilerine ... -
Mozaik ve proje yaklaşımlarına dayalı eğitimin çocukların katılım düzeylerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Bu araştırma mozaik ve proje yaklaşımlarına dayalı eğitimin çocukların katılım düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın diğer bir amacı da okul öncesi öğretmenlerinin ve okul öncesi dönemdeki ... -
English language teachers` perceptions of the European portfolio for student teachers of languages (EPOSTL) in Turkish setting
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Dünyadaki finansal, teknolojik, politik, eğitimsel ve bilimsel koşullar hızla gelişmeye devam etmektedir ve iletişim sistemindeki gelişmeler bu dönüşüm sürecinin hızını daha da arttırmaktadır. Bu hızlı değişime ayak ... -
Çocuklarda ayrılık kaygısı ile anne-babanın ayrılık kaygısı ve ebeveynliğe yönelik tutumları
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Bu araştırmada çocukların ayrılık kaygısı ile anne babalarının ayrılık kaygısı ve ebeveynliğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.. Bu amaçla Ankara ilinde ikamet eden 467 anne babaya ulaşılmıştır. ... -
Some suggested practices to develop speaking skills and communicative competence of B1 level EFL learners at tertiary level
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tüm dünyadaki insanların, İngilizceyi doğru ve akıcı kullanmaları yönüyle iletişimsel becerilerinin yanı sıra konuşma kabiliyetlerinin de gelişmesi, Avrupa Birliği ülkelerinde AOÖÇ'nin (Avrupa Ortak Ölçüt Çerçevesi) ... -
Öğretmen adaylarının matematiğe yönelik imajları, tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıf düzeyindeki öğretmen adaylarının matematiğe, matematikçiye, matematik öğretmenine ve matematiği öğrenen öğrenciye ... -
Cambridge Uluslararası Sınavları ve Milli Eğitim Bakanlığı 11.sınıf biyoloji dersi öğretim programlarının laboratuvar uygulamaları bakımından karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Cambridge Uluslararası Sınavları (CIE) 11. Sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programlarında yer alan laboratuvar uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyarak, ... -
Üstün yetenekli öğrencilere yönelik geliştirilen farklılaştırılmış matematik dersi öğretim programının etkililiği
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-15)Üstün yetenekli bireylerin sahip oldukları ortalama üstü genel ve özel yetenekleri, uzun süre göreve odaklanma (motivasyon) ve üst düzey yaratıcı niteliklerden dolayı eğitim sürecindeki ihtiyaçları farklılaşmaktadır. Üstün ... -
Willingness to communicate in English in the Turkish EFL classroom context
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Son yıllarda, 21. yüzyıl ihtiyaçlarıyla orantılı olarak dil öğreniminin ve öğretiminin iletişimsel tarafı önem kazandı. Bu nedenle, öğrencilerin iletişimsel yeteneklerini etkileyen çeşitli faktörler ikinci dil alanındaki ... -
Sayı duyusu temelli öğretimin altıncı sınıf öğrencilerinin özyeterliklerine ve performanslarına etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-21)Bu çalışmada sayı duyusu temelli öğretimin öğrencilerin matematiğe ilişkin özyeterlikleri ve performanslarına etkisi incelenmiştir. Matematiğe ilişkin özyeterlikler, matematik özyeterliği ile sayı duyusuna yönelik özyeterlikten ... -
A new perspective into team teaching as a continuous professional development model for English teachers
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-11)Bu nitel durum çalışması ana dili İngilizce olmayan üç İngilizce öğretmenin takım öğretimine getirilen yeni bir bakış açısı aracılığı ile mesleki gelişimlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma öğretmenlerin ... -
La motivation dans l`enseignement/apprentissage du FLE et le rôle motivateur de l`enseignant
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Motivasyon kavramı, Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde hem öğretmen hem de öğrenci açısından önem taşımaktadır. Bu kavram, her iki aktörü de yakından ilgilendirse de öğretmen için iki boyutluluk gösterir: Öğretmen ...